G Skrevet 25. april 2015 Del Skrevet 25. april 2015 En noe økt ytelse basert på subjektivt grunnlag merkes. Bare å bevege seg rundt i Windows menyer og det ene med det andre merkes med en svak bedring. Er det andre som har tilsvarende positive opplevelser med å rydde vekk JRE? Eller sitter dere alle på spenstige nye Intel i7 baserte PC'er? Har en traver av en PC, basert på Intel core 2. På den kjører jeg alt mulig. Til og med VMware Workstation 10. Også oppdaterte jeg CCleaner etterpå, og ryddet registeret. Merker en ytterligere økning i ytelse. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 25. april 2015 Del Skrevet 25. april 2015 Høres ut som placebo. Windows meny navigering bruker ikke jre. Men du får litt minne frigjort men da er det ikke jre indirekte en brems men lite ressurser. 1 Lenke til kommentar
G Skrevet 25. april 2015 Forfatter Del Skrevet 25. april 2015 (endret) Mulig du har rett. Merker at når Windows Update, eller hva som helst av Windows-tjenester skal kjøre sine ting. F.eks. MSE som innstallerer sine oppdateringer, da går alltid maskinen min sirupstregt. Kan hende det er placebo, kan hende jeg fikk frigjort nøyaktig så mye minne at maskinen gikk fra sirup til litt mindre sirup ved å fjerne JRE. Kjørte nettopp den MSE-en og da gikk det i sirup. Ellers ser minneforbruket etter oppryddingen ut slik, og ting føles betydelig mer responsivt nå, men da også etter å ha fjernet noen "snapshots" fra RollbackRx. Ellers har jeg for vane å ha et "udyr stort" antall Chrome-vinduer åpne. Noe jeg ikke har på dette screenshot'et: Endret 25. april 2015 av G Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 25. april 2015 Del Skrevet 25. april 2015 (endret) Massevis av åpne nettleser vinduer eller også faner (tabs) er ikke bra alltid. Prøv å unngå det. Endret 25. april 2015 av syar2003 Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 26. april 2015 Del Skrevet 26. april 2015 JRE bruker ingen ressurser utover diskplass bare av å være installert, så ingenting du gjør på systemet ditt går hverken raskere eller tregere etter at du fjernet den. Med mindre disken din er breddfull, da kan det tenkes de ekstra megabytene til sideveksling utgjorde en forskjell. Lenke til kommentar
G Skrevet 26. april 2015 Forfatter Del Skrevet 26. april 2015 (endret) Java update tjenesten da, kan den ha sugd livet ut av Windows'en? Husker det var et oransje oppdateringsikon helt til venstre i SystemTray, når ting gikk som sirup. Jeg lot det ligge i SystemTray urørt, men altså åpent en god stund. Ingen tillatelse til nedlastning ble noensinne gitt fra meg. Har jo nevnt min glede over å ha ørten Chrome-vinduer åpne samtidig. Endret 26. april 2015 av G Lenke til kommentar
quantum Skrevet 26. april 2015 Del Skrevet 26. april 2015 (endret) Java update tjenesten da, kan den ha sugd livet ut av Windows'en? Nei. Men den bruker selvsagt ressurser når den laster ned og installerer oppdateringer. Når du besøker nettsider med java som lastes inn i JRE/Java plugin bruker du selvsagt også ekstra ressurser som ikke blir forbrukt når du ikke har JRE installert. Det er imidlertid ikke så mange som legger java på nettsider lengre. Avinstaller Flash og du vil antagelig spare langt fler maskinressurser. Det er ikke så interessant å se hvordan prosesstabellen din ser ut etter at java er avinstallert. Det kunne vært interessant å se om det var noen minnespisende eller cpu-spisende java-prosesser der *før* du avinstallerte. Det kunne gitt en pekepinn om det var noen reell ytelsesforbedring å vente etter avinstallasjon. Siden du mest sannsynlig ikke besøker noe særlig nettsider med javakode på, og ikke benytter noen applikasjoner skrevet i java, vil du heller ikke merke noen ytelsesforbedring ved å avinstallere java. Det måtte eventuelt være ved at du fikk redusert en proppfull disk fra 99% brukt kapasitet til 97% eller noe slikt. Og det er klart det kan hjelpe å få ryddet i registeret, på generell basis. Og så har du den berømmelige ASK-toolbar som Oracle er så vennlig prakke på sine Windows-brukere, det skader sikkert ikke å få skrelt vekk den heller. Endret 26. april 2015 av quantum Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå