Gå til innhold

"Beste" monitor for gaming?


innimellom

Anbefalte innlegg

Hei,

 

vet ikke om dette er rett sted å spørre, men tar sjansen likevel..

Jeg er på utkikk etter ny monitor, som hovedsaklig skal brukes til gaming av spill, av typen League of Legends, Heroes of the Storm, CS:GO, The Vanishing of Ethan Carter osv.. Med andre ord både spill som kan være krevende, men også spill som ikke nødvendigvis krever hverken god monitor eller kraftig PC.

 

Nå har jeg en ganske kraftig PC som kjører det meste på høyeste grafikk, så nå er det på tide å unne seg en monitor som rettferdiggjør maskinens potensiale. Her trenger jeg altså hjelp fra dere til å få et lite innblikk i hva jeg bør tenke på under valg av monitor, alt fra størrelse til fargekontraster osv., da jeg har lite peiling på dette området selv.

 

Budsjettet trenger ikke være altfor stramt, jeg tenker 3-3,5k +/- er det jeg ønsker å strekke meg til dersom det er avgjørende for å finne den "beste" monitoren for gaming til den beste prisen.

 

På forhånd takk,

Ivo

 

Edit: Har R9 290 til informasjon.

Endret av ivochristian
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis prisen ikke er en issue bør du kanskje titte litt på denne...

 

https://www.komplett.no/asus-27-led-g-sync-rog-swift-pg278qe/838757

hvorfor kjøpe en monitor for g-sync når han har radeon kort?

kjøpte denne for ett par uker siden og foreløpig er jeg godt fornøyd med denne og støtter amd freesync som er deres svar til nvidias Gsync.  acer skjermen har ramlet 1400 kroner siden lanseringen før påske så kommer nok ett prisras på skjermer snart med freesync

 

asus kommer nok med en freesync skjerm etterhvert de også.

Endret av Lugmeister
Lenke til kommentar

 

Hvis prisen ikke er en issue bør du kanskje titte litt på denne...

 

https://www.komplett.no/asus-27-led-g-sync-rog-swift-pg278qe/838757

hvorfor kjøpe en monitor for g-sync når han har radeon kort?

kjøpte denne for ett par uker siden og foreløpig er jeg godt fornøyd med denne og støtter amd freesync som er deres svar til nvidias Gsync.  acer skjermen har ramlet 1400 kroner siden lanseringen før påske så kommer nok ett prisras på skjermer snart med freesync

 

asus kommer nok med en freesync skjerm etterhvert de også.

 

Freesync fungerar inte bra nog desvärre. Men det gör Gsync. Chansen är nog stor att nästa kort är ett Nvidia och då har man en Gsync skärm färdig. Du grejar inte 1440p i 144hz med ett 290 med eyecandy.

Endret av mackanz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...