FrøkenFryd Skrevet 25. april 2015 Del Skrevet 25. april 2015 Etter mange år med Android vurderer jeg nå sterkt å hoppe over til Apple-universet. Jeg trenger derfor gode argumenter for og imot disse to tlf! Min bruk: jeg har hatt de siste to Notene, og vært sånn passe fornøyd. Det var liksom ikke så mange alternativer når jeg ville ha stoor skjerm. Har også jobbet i mobilbutikk tidligere, og har de "innøvde", dog litt utdaterte, argumentene for Android. MEN, jeg bruker ikke s pen, ikke multitasking, laster ikke ned filmer o.l. og ikke fikler jeg med themes og widgets heller. Rot av tlf har jeg ikke gjort på flere år. Nå ønsker jeg egentlig noe som bare fungerer.. skal også sies at Apple watch nok vil friste meg om et år eller så, når barnesykdommene er kurert. Før syns jeg iphone var for dyrt i forhold til det du fikk, mens nå er jo Note på samme nivå. Jeg er også lei av å måtte resette tlf før det har gått et år, fordi ting plutselig svikter. Ja, jeg har vel i grunn bestemt meg, men er det noe jeg ikke har tenkt på? Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651 Skrevet 25. april 2015 Del Skrevet 25. april 2015 Begge 2 er veldig gode telefoner, og ettersom du åpenbart ikke har bruk for det androidleiren kaller "flere muligheter pga åpent system" kan det virke som om iPhone 6+ kan være riktig for deg. Jeg har hatt Note 4 og var fornøyd med den, men jeg har også en iPhone 6 og det ble til at jeg valgte den som min telefon. De er såpass like i både størrelse, ytelse, kamera og skjerm at det blir mer eller mindre en avgjørelse basert på dine behov. Du kan gjøre mer med en Note4, men om disse funskjonene er uinteressant for deg er en 6+ like bra eller bedre på flere områder. Jeg ville valgt 6+. Ikke sikkert at det er riktig for deg, men jeg ser ingen grunn til at du ville bli misfornøyd med den. Lenke til kommentar
FrøkenFryd Skrevet 25. april 2015 Forfatter Del Skrevet 25. april 2015 Begge 2 er veldig gode telefoner, og ettersom du åpenbart ikke har bruk for det androidleiren kaller "flere muligheter pga åpent system" kan det virke som om iPhone 6+ kan være riktig for deg. Jeg har hatt Note 4 og var fornøyd med den, men jeg har også en iPhone 6 og det ble til at jeg valgte den som min telefon. De er såpass like i både størrelse, ytelse, kamera og skjerm at det blir mer eller mindre en avgjørelse basert på dine behov. Du kan gjøre mer med en Note4, men om disse funskjonene er uinteressant for deg er en 6+ like bra eller bedre på flere områder. Jeg ville valgt 6+. Ikke sikkert at det er riktig for deg, men jeg ser ingen grunn til at du ville bli misfornøyd med den. Takk for svar! Hva tenker du om minne? Vurderer 16gb og så heller bruke skylagring til bilder og slikt. Er det mulig med Apple? 64gb er i grunn mye mer enn jeg behøver på en mobil. Går mest i mail, sosiale medier, og diverse treningsapper + Spotify. Kan en spille av en film fra cloud f.eks? Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651 Skrevet 25. april 2015 Del Skrevet 25. april 2015 Tja, hva skal jeg svare på det? Hvis du er komfortabel med skylagring regner jeg med at 16 GB kanskje er nok. Personlig synes jeg det er litt lite, men jeg bruker ikke streaming eller skylagring noe særlig. Det skal jeg innrømme. 32 GB finnes jo ikke, så jeg valgte 64 GB. Det kan tenkes at 16 GB er nok for deg, men for meg var det litt knapt. Der har jo en Note4 en fordel i og med at den kommer med 32GB og har plass til minnekort. Men om du ikke trenger mye lagring ser jeg ingen grunn til å gå for noe mer enn 16. Man kan spille film fra Dropbox og slike nettlagringstjenester på iPhone også. Har ikke prøvd iCloud på akkurat det, men Dropbox gikk fint. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå