frowe Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 jeg har problemer med oppstart av pc'n den starter normalt første gangen jeg slår den på for dagen. men når jeg restarter den så står den bare og henger, og ingenting skjer. da må jeg trykke flere ganger på restart knappen, får at den skal starte, innimellom må jeg også slå av hovedbryteren bak, en liten stund får å få startet den. har akkutar byttet pcu fra AMD duron 1,3 ghz til Athlon XP 2600,2,083 ghz, 333 mhz tray har forøvrig et Gerforce 4 TI 4800 SE skjermkort 256 mb ram tempraturen i pc ligger på mellom 50-60 c :!: Lenke til kommentar
Iyon Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Mener du kjernetemperaturen i cpu ligger på 50 til 60 grader eller andre steder også? 50-60 i kjernen er forøvrig ganske høyt, men ikke alarmerende liksom, prøv å ha lokket oppe når du kjører og se om det blir litt kjøligere, kanskje det løser problemet? Lenke til kommentar
HansM-740GL Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Gammelt hovedkort du benytter? Kan hjelpe med en BIOS oppdatering. Eller evt. oppdatere Windows/Linux. Hvis alt gikk knirkefritt tidliggere tviler jeg på at det er noe galt med noe annet. Lenke til kommentar
frowe Skrevet 6. november 2003 Forfatter Del Skrevet 6. november 2003 Jeg skjekket tempen nå, da var den som følger System temp 66c Cpu Surface temp 56c cpu Core temp 64 c Cpu fan ca 2300 rpm har prøvd med åpent kabinett uten noe hell Lenke til kommentar
Iyon Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Er det noe kjøling på northbridge brikken din? Den brikken like under cpu, den er omtrent 2x2cm. Syns den systemtemp hørtes litt høy ut. det skal visst ikke være farlig før rundt 70, men likevel. hadde det vært min pc hadde jeg sørget for å kjøle ned den før noe annet... Lenke til kommentar
frowe Skrevet 6. november 2003 Forfatter Del Skrevet 6. november 2003 finner ikke den brikken jeg, men det er en vifte på hovedkortet, på skrå ved siden av cpu vista, kan det være der den ligger??? Lenke til kommentar
Iyon Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Det er nok den ja, merkelig at den blir så varm enda med kjølevifte og greier.. går den rundt? Har aldri opplevd så høy temperatur på nordbroa, det blir bare en kvalifisert gjetning at det er den som skylder problemet du har... sorry Lenke til kommentar
Iyon Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Hva slags hovedkort har du forresten? Støtter det 333mhz fsb? Lenke til kommentar
frowe Skrevet 6. november 2003 Forfatter Del Skrevet 6. november 2003 alle mine 4 vifter går rundt, skjønner ingen ting jeg :grine: har jo i dag også byttet til et større kabinet vet ikke jeg om det kan finne noen oppdateringer som er viktige for min maskin, dvs i Windows, hovedkort drivere, eller bios, men det skal vel ikke ha noe innvirkninger på tempen det da eller?? er desverre ikke så veldig inne i ting når det gjellder hovedkort og bios Lenke til kommentar
frowe Skrevet 6. november 2003 Forfatter Del Skrevet 6. november 2003 ABIT - KD 7 står det på hovedkortet Lenke til kommentar
Gunnar B Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Du finner oppdateringer og manual her: http://www.abit-usa.com/products/mb/produc...ries=1&model=18 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå