Gå til innhold

Skolelunsj

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg blir også litt nysgjerrig på hvor i India du befinner deg.

Jeg har jo sjøl bodd 17 vintre i Goa i India fra 1997 til 2014. Men reiste jo litt rundt også.

Da jeg ankom Goa i -97 hadde jeg ikke sett India på 24 år. Reiste rundt der i 6 uker i -72-73.

Brukbart komponert med elementene plassert i flata.

Grunnet hodeplagget ville kanskje noen tippe muslimer her, men den bare magen avslører at dette er hinduer.

Kanskje vil det overaske noen at India har verdens nest største muslimske befolkning, bare forbigått av Indonesia.

Roar

Lenke til kommentar

:hrm: Det blei litt uventet langt avbrekk før jeg var ferdig .. så da blei det litt krøll. vennligst se neste :)

En flott og fargerik skildring med følgetext som uttrykker kontrastene i denne verden og som insprerer til ettertanke. De to tilskuere, små som de er, gir et godt bidrag til det hele.  De har nok forventninger om at det kanskje blir en liten bit til overs.

Om norske elever hadde taklet denne formen for skolelunsj? Noen hadde nok, men sikkert en utfordring for en del ..

Norge og skolelunsj: mine barnebarns oldemor (93+) har fortalt historier om da hun gikk på skolen slutten av -20 og begynnelsen -30 tallet, var det ei jente I klassen som titt of ofte hadde glemt matpakka si. det kom fram seinere at hjemme hos henne var det sånn at der ikke alltid var mat nok. Denne jenta ble det delt med av to som satt nærmest, og som byttet på å ha med extra mat som ble delt med henne uten at noen merket det … men slike situasjoner er vel ikke så vanlig idag med det velstandsnivået i Norge har idag at det skulle være noen grunn til å innføre skolelunsj. ..., men jeg er sikker på at de fler enn ett argument ...

Mvh, Jon

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...