Korken Skrevet 24. april 2015 Del Skrevet 24. april 2015 Kjøpte bil i fjor og byttet til sommerdekk for en uke siden. Da jeg gjorde det så var det ingen spesiell merking på dekket angående hvilket dekk som skulle hvor. Mønsteret ga heller ingen hint. Nå rister det en del, og det er nok pga balanseringen i dekkene. De har lodd i seg allerede, og jeg vil vel tro at det da har noe å si hvor jeg fester dekkene. Noen som har noen tips? Eller skal jeg like så godt stikke og få de balansert på nytt? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 24. april 2015 Del Skrevet 24. april 2015 Ett dekk er like balansert/ubalansert samme hvor du setter det. Ang. mønster, så er det usymetrisk? F.eks dette er ikke retningsstyrt(mønsteret er likt begge veier) Dette er retningsstyrt(mønsteret er ulikt begge veier) Ristingen kan komme av f.eks skader på dekket. Så vidt jeg vet skal man ikke trenge å avbalansere felgen igjen om ikke loddene har falt av. Men, du kan uansett stikke innom noen som driver med dekk, så kan de sjekke ut hva som er galt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 25. april 2015 Del Skrevet 25. april 2015 Dekk som er avbalansert kan komme ut av balanse etter en stund, og må avbalanseres på nytt, uten at jeg kan se lodd har falt av. Dekk som ikke er merket med rotasjonsretning kan monteres som man vil. Vær obs på at det også finnes dekk som er merket med hva som skal være ut- og innsiden, disse kan også monteres på begge sider av bilen, men må være lagt riktig på felgen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå