Gå til innhold

Far og datter

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest member-296438

Meget kreativt baby/far bilde. Likte at du har plassert skarpheten på hånda/foten samtidig som vi ser den lille i avslappet positur. Kompen som går fra nedre hjørne på venstre side opp mot høyre hjørne oppe, sitter som et skudd. Skaper god dybde. At bildet er litt trangt, kler det, i og med at det er nærhet det viser. Kledelig s/hv.

Tydelig at kroppskontakten og varmen fra fra hånda gjør godt. Samtidig er tryggheten tilstede med den stødige armen som den lille hviler på. Linken mellom far og barn er definitivt tilstede.

Vet ikke om det er dette du vil formidle, men det er noe av det jeg får ut av det:-) Flott godbilde og godt jobba!

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 4 uker senere...

Tja, det hadde sikkert vært interessant å hatt et bilde i full skarphet også, men det har jeg dessverre ikke. Vanskelig å få alt i fokus på så korte fokusavstander uansett, er jo på blender 4 allerede så jeg måtte sikkert blende ned til 11-16 for å få alt skarpt. 

Men det var nok et bevisst valg fremfor en teknisk begrensning som forårsaket mangel på dybdeskarphet her. Min tanke var å fokusere på nærhet og størrelsesforskjell. Hvis ansiktet hadde vært i fokus så ville det kanskje ta for mye oppmerksomhet fra hånda og foten, som er det egentlige motivet her. 

Jeg skjønner dog at så lenge det er et ansikt i bilde så ønsker man gjerne at det er i fokus. Sånn sett er jeg enig med forslaget fra Jan om å gå enda tettere slik at ansiktet ikke vises i det hele tatt. Men da måtte jeg jobbe mye mer med bakgrunnen enn jeg hadde mulighet til. Så begrenset dybdeskarphet ble den beste løsningen jeg fikk til 

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...