Op_jeppe Skrevet 24. april 2015 Del Skrevet 24. april 2015 (endret) Hei, som mange andre er jeg på jakt etter en fra/til jobb sykkel i byen, dvs ingen terrengsykkel. Jeg har vært innom sykkelbutikker og fått anbefalt 2 hybridsykler innenform mitt budsjett (7000), disse to: Vipera S3 Pro: http://viperabikes.com/sykler/hybrid/s3-pro/ Nakamura Nitro 5.0W: http://www.nakamura.no/sykler-2015/hybrid/nitro-5-0w/ Den første har dempegaffel, tenkte det var relevant å peke ut siden det absorberer en del av arbeidet som gjør syklingen mer slitsom. Ellers har jeg ikke mye peiling om de andre komponentene, hva tenker dere? Tar gjerne forslag om andre sykler også. Takk på forhånd Endret 24. april 2015 av Op_jeppe Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 24. april 2015 Del Skrevet 24. april 2015 (endret) På asfalt trenger man vel ikke dempegaffel? Og, hva angår sykling til/fra jobb, vurdert cyclocross istedenfor hybrid? Jeg har det, og man får det beste fra en hybridsykkel, men man får også elementer fra en racer, i form av bukkestyre og samme girsystem som det racere har. Edit: Jeg var også på jakt etter en bedre sykkel til/fra jobb. Tenkte først på hybrid, men fant ingen som var veldig godt egnet. Men så oppdaget jeg cyclocross, og den hadde mye av hurtigheten til en racer, samt sittestilling, men også robustheten til hybrid/offroad, i form av at fortauskanter og trikkeskinner ikke er noe problem for en slik sykkel. Endte riktignok opp med en dyr en, men har vært virkelig fornøyd med det valget. Forresten så ble sykling mye mer enn bare til/fra jobb, og nå har jeg blitt skikkelig glad i sykling. I år kjøpte jeg meg også en racer til langturer, også den relativt påkostet. En cyclocross er riktignok dyrere enn en hybrid, men jeg vil si det er verdt det. Endret 24. april 2015 av stigfjel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå