CruellaDeVille Skrevet 24. april 2015 Del Skrevet 24. april 2015 the story goes on og jeg gjør ting jeg ikke kan; Denne gangen skal jeg lage et signaturskript i outlook og skriptet skal skippes til alle ansatte i hele bedriften min. For min del fungerer det fint, men det er fordi jeg ikke har særnorske tegn, verken i navn eller jobbtittel. Mitt spørsmål er: Hvordan behandler man særnorske tegn i en vbs-fil? Kort oppsummert det jeg gjør: Hent data om currentUser fra AD Start et virtuelt powershell (ser det ut til, her er jeg på tynn is. Google var min venn her) Hente ut data om currentUser fra AD og legg til de som hentes fra skjema (i dette tilfellet arbeidssted, tittel, kontorplassering og SoMe-adresser) Start virtuell word og skriv dataene til fil, med filnavn adbrukernavn.vbs Hvis noen feks har tittelen "førsteamanuensis" (noe de glatt kan ha), vil ø komme ut som rare kråketegn. Jeg fant så ut at ø kan oversettes i vb til char(248). Men - er det virkelig eneste saliggjørende for å skrive særnorske tegn i en vbs-fil? Jeg bruker php til å generere vbs-filen og ved å måtte erstatte eks ø med char(248) og konkatineringstegn og anførselstegn og fandens oldemor går skriptet mitt helt i surr. Please advice Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå