LarZen Skrevet 5. mai 2015 Del Skrevet 5. mai 2015 Så du støtter voldsdømmte medlemmer av terrorist organisasjoner som utfører kriminalitet på offentlig TV altså...Fint å vite hvor du står... Det kjenner jeg ikke noe til. Er forøvrig urelevant da jeg uansett synes konseptet til programmet er genialt. Herregud hva har gått inn på deg? Man skal ikke henge ut folk uansett, vg burde skammes og bli anmeldt Helt klart visse mennesker skal henges ut. Hadde du skrevet rasistiske og usmakelige kommentarer så hadde jeg hengt ut deg også. 2 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501 Skrevet 5. mai 2015 Del Skrevet 5. mai 2015 Da er du ikke noe særlig snill og hyggelig LarZen. Det er veldig stygt og ondskapsfult og gjøre noe slikt... Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 5. mai 2015 Del Skrevet 5. mai 2015 (endret) slippery slope. En egen avis som bare fokuserer på hva journalister gjør? Bilder av dem på stranda med barna sine. Kritisk søkelys på feilparkering av journalister med bilder av parkeringsmåter de fleste vil ta kraftig avstand fra. Reportasjer om ulike kjøp journalister gjør med koblinger til spørsmål om turbokapitalisme og gobal oppvarming. Dersom de skriver noe feil, ringes det på døra med spørsmål om de ikke bør finne seg noe annet å gjøre osv. Jeg ser sjelden eller aldri overskrifter som "Journalist dømt for voldtekt". "Journalist narkotatt". "Journalist truet rektor til å stille opp i intervju". At journalister truer folk til å stille opp til intervju (ellers vil de skrive svært ufordelaktige ting), tror jeg er en vanlig måte å arbeide på i aviser som VG og Dagbladet. Det er heller ikke ukjent at lokalaviser truer hele sin befolkning. Det skjedde en gang her da Arne Myrdal skulle holde offentlig foredrag, og lokalavisen truet med at alle som møtte opp, skulle bli tatt bilde av og uthengt som rasister. Endret 5. mai 2015 av ærligøs 1 Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 5. mai 2015 Del Skrevet 5. mai 2015 Da er du ikke noe særlig snill og hyggelig LarZen. Det er veldig stygt og ondskapsfult og gjøre noe slikt... Jeg vet ikke om du troller eller hva greia er. Så med det ønsker jeg deg en fin kveld videre. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501 Skrevet 5. mai 2015 Del Skrevet 5. mai 2015 (endret) Da er du ikke noe særlig snill og hyggelig LarZen. Det er veldig stygt og ondskapsfult og gjøre noe slikt... Jeg vet ikke om du troller eller hva greia er. Så med det ønsker jeg deg en fin kveld videre. Troller? Det er du som driver og sier du ville hengt ut folk for å ha meninger, blir litt vanskelig å ta deg seriøst med alt dette du sier... Endret 5. mai 2015 av Bruker-292501 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501 Skrevet 5. mai 2015 Del Skrevet 5. mai 2015 Jeg håper for guds skyld at de aller fleste her skjønner at man ALDRI henger ut noen slik, det er ikke bra for menneskeheten hvis alle skal henge ut alle... Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q Skrevet 5. mai 2015 Del Skrevet 5. mai 2015 Bare for å presisere, jeg er ikke konsekvent for å henge ut noen men jeg er en sterk tilhenger av å henge ut meningene til folk hvis disse meningene er kontroversielle og bærer en rimelig resonans blant deler av befolkningen. Jeg går ut ifra at også dette var motivasjonen for reportasjen til VG. Og det er faktisk et viktig arbeide i min mening. Den apologien som kommer frem b.la her bidrar til å uskyldiggjøre en forkastelig moral som i det lange løp vil få konsekvenser for mennesker og samfunnet dersom man ikke tørr å tak i det. Jeg ser absolutt ingenting kritikkverdig, (foreutenom den ene personen som ikke ble opplyst at hun ble tatt opp) med VG's intervju eller fremgangsmåten. Og jeg må jo gjenta meg her igjen, det var ingen av intervjuobjektene på den andre siden av røret som ble tvunget med en pistol mot tinningen til å gjennomføre intervjuet (noe også en person ikke ville gjøre). De kunne når som helst avslått forespørselen. Det var heller ingen her som var åpenbart sinnslidende og ikke ved sine fulle fem (for alt det vi vet kan VG hatt noen slike på røret og ikke valgt å inkludere det i sendingen). Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 5. mai 2015 Del Skrevet 5. mai 2015 Jeg håper for guds skyld at de aller fleste her skjønner at man ALDRI henger ut noen slik, det er ikke bra for menneskeheten hvis alle skal henge ut alle... Det er bra at de får disse folka frem i lyset. Disse patetiske skapningene som sitter i all anonymitet bak sin egen skjerm og gulper opp den ene skremmende kommentaren etter den andre. Synes du ikke det er på sin plass at noen tar grep og søker opp folk som kommer med trusler mot andre mennesker? Skal det være lov å sitte å skrive drapstrusler fordi man vet at "på internett er alt lov" ? Folka som skriver slikt er de samme som ikke hadde turt å si slikt ansikt til ansikt. Sålenge de sitter beskyttet under sitt eget tak så tror de at de kan skrive hva som helst uten noen form for reaksjon. Hyll VG! 2 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 5. mai 2015 Del Skrevet 5. mai 2015 Jeg ønsker å henge ut folk som ukritisk ønsker å bruke enda mer av andre penger - dessverre er det så mange av dem at det neppe fremstår som noen uthenging... *sob sob*Nå må man jo lure på hva som er uthengig av det VG drev med - selv om det er åpenbart hva agendaen var. Sålenge spørsmålsstiller kun kommer med nettopp spørsmål og den oppringte er den som i praksis "henger ut seg selv" må det være greit. For alt vi vet kan disse være komfortable med å ha meninger som avviker fra flertallet. 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501 Skrevet 5. mai 2015 Del Skrevet 5. mai 2015 Jeg håper for guds skyld at de aller fleste her skjønner at man ALDRI henger ut noen slik, det er ikke bra for menneskeheten hvis alle skal henge ut alle... Det er bra at de får disse folka frem i lyset. Disse patetiske skapningene som sitter i all anonymitet bak sin egen skjerm og gulper opp den ene skremmende kommentaren etter den andre. Synes du ikke det er på sin plass at noen tar grep og søker opp folk som kommer med trusler mot andre mennesker? Skal det være lov å sitte å skrive drapstrusler fordi man vet at "på internett er alt lov" ? Folka som skriver slikt er de samme som ikke hadde turt å si slikt ansikt til ansikt. Sålenge de sitter beskyttet under sitt eget tak så tror de at de kan skrive hva som helst uten noen form for reaksjon. Hyll VG! Vell da kan vg vente seg et stors søksmål, de har ingen rettigheter til å gjøre slikt. Jeg står på mitt og sier at vg skal skamme seg Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 5. mai 2015 Del Skrevet 5. mai 2015 Da kan de som kommer med drapstrusler og slikt vente seg store søksmål også, for slikt er faktisk imot norsk lov. 3 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501 Skrevet 5. mai 2015 Del Skrevet 5. mai 2015 Jeg sier ikke drapstrusler er lov men andre meninger og slikt Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 5. mai 2015 Del Skrevet 5. mai 2015 Det er bra at de får disse folka frem i lyset. Disse patetiske skapningene som sitter i all anonymitet bak sin egen skjerm og gulper opp den ene skremmende kommentaren etter den andre. Helt enig! Hatefulle anonyme innlegg på Internett er motbydelig. For det er deg selv du sikter til, ikke sant? De som skriver i VG, er tross altså pass rakryggede at de skriver under fullt navn. 1 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 5. mai 2015 Del Skrevet 5. mai 2015 Det kan jo like gjerne være seg selv, siden vedkommende skriver anonymt her inne... Trolololol. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 5. mai 2015 Del Skrevet 5. mai 2015 Det er bra at de får disse folka frem i lyset. Disse patetiske skapningene som sitter i all anonymitet bak sin egen skjerm og gulper opp den ene skremmende kommentaren etter den andre. Helt enig! Hatefulle anonyme innlegg på Internett er motbydelig. For det er deg selv du sikter til, ikke sant? De som skriver i VG, er tross altså pass rakryggede at de skriver under fullt navn. Nei, de som skriver på VG's kommentarfelt MÅ skrive under fullt navn da det kreves innlogging av feks Facebook for å poste Og, hvor har eg skrevet hatefulle kommentarer/drapstrusler? Altså, om du er ute etter å trolle så prøv i det minste å kom med fakta og påstander med hold i 1 Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 5. mai 2015 Del Skrevet 5. mai 2015 Jeg håper for guds skyld at de aller fleste her skjønner at man ALDRI henger ut noen slik, det er ikke bra for menneskeheten hvis alle skal henge ut alle... Det er bra at de får disse folka frem i lyset. Disse patetiske skapningene som sitter i all anonymitet bak sin egen skjerm og gulper opp den ene skremmende kommentaren etter den andre. Synes du ikke det er på sin plass at noen tar grep og søker opp folk som kommer med trusler mot andre mennesker? Skal det være lov å sitte å skrive drapstrusler fordi man vet at "på internett er alt lov" ? Folka som skriver slikt er de samme som ikke hadde turt å si slikt ansikt til ansikt. Sålenge de sitter beskyttet under sitt eget tak så tror de at de kan skrive hva som helst uten noen form for reaksjon. Hyll VG! De som kommer med trusler skal politiet ta seg av, ikke VG. 1 Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 5. mai 2015 Del Skrevet 5. mai 2015 Bare for å presisere, jeg er ikke konsekvent for å henge ut noen men jeg er en sterk tilhenger av å henge ut meningene til folk hvis disse meningene er kontroversielle og bærer en rimelig resonans blant deler av befolkningen. Jeg går ut ifra at også dette var motivasjonen for reportasjen til VG. Og det er faktisk et viktig arbeide i min mening. Den apologien som kommer frem b.la her bidrar til å uskyldiggjøre en forkastelig moral som i det lange løp vil få konsekvenser for mennesker og samfunnet dersom man ikke tørr å tak i det. Man uskyldiggjør ikke ufin retorikk ved å være mot ufine metoder. Tvert imot tror jeg vi ville fått en langt mer positiv effekt om man holdt seg for god til å henge ut folk. Jeg ser absolutt ingenting kritikkverdig, (foreutenom den ene personen som ikke ble opplyst at hun ble tatt opp) med VG's intervju eller fremgangsmåten. Og jeg må jo gjenta meg her igjen, det var ingen av intervjuobjektene på den andre siden av røret som ble tvunget med en pistol mot tinningen til å gjennomføre intervjuet (noe også en person ikke ville gjøre). De kunne når som helst avslått forespørselen. Det var heller ingen her som var åpenbart sinnslidende og ikke ved sine fulle fem (for alt det vi vet kan VG hatt noen slike på røret og ikke valgt å inkludere det i sendingen). Dette blir igjen en catch -22. Om de svarer vil de antagelig ikke kunne svare godt for seg. Om de lar være vil VG lage ett oppslag om at ingen turte å svare. Ingen av delene hever debatten. 2 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 5. mai 2015 Del Skrevet 5. mai 2015 og så vidt jeg kan se i reportasjen er det ingen som har postet noe truende Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 5. mai 2015 Del Skrevet 5. mai 2015 (endret) De kunne når som helst avslått forespørselen. Noen av dem gjorde da vitterlig det, men ble fortsatt "uthengt" på VGtv. Endret 5. mai 2015 av Skatteflyktning 1 Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 5. mai 2015 Del Skrevet 5. mai 2015 Det er bra at de får disse folka frem i lyset. Disse patetiske skapningene som sitter i all anonymitet bak sin egen skjerm og gulper opp den ene skremmende kommentaren etter den andre. Helt enig! Hatefulle anonyme innlegg på Internett er motbydelig. For det er deg selv du sikter til, ikke sant? De som skriver i VG, er tross altså pass rakryggede at de skriver under fullt navn. Nei, de som skriver på VG's kommentarfelt MÅ skrive under fullt navn da det kreves innlogging av feks Facebook for å poste Det er ikke alle som har fullt fornavn og etternavn på Facebook. Noen bruker kjælenavn som "etternavn". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå