Gå til innhold

Vg har startet med å ringe opp kommentarfelt-troll og lager reportasjer av det

Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Anbefalte innlegg

Er medfølelse uten nyanser? Er jeg blottet for medfølelse fordi jeg ikke har medfølelse for at IS-krigere blir torturert? Selv om jeg som samme person faktisk har medfølelse for foreldre som mister sine uskyldige barn? Eller finnes det nyanser her?

Jeg vet jo hva jeg mener er riktig, men det virker ikke som alle kan være enig i at man kan ha medfølelse med noen samtidig som man ikke har det med andre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-292501

Synes det er helt genialt jeg. Dem burde begynne å henge ut så mange som mulig. Noe alle Trolljegerne i Sverige.

Det er uthenging, slikt er ikke greit i det hele tatt, det programmet trolljergerne er bare teit, har sett det før for lenge siden. Man har ingen rett til å oppsøke folk slik uten å spørre dem først. Jeg håper vg skjerper seg noe voldsomt etter dette...

Endret av Bruker-292501
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Er kjempeflott at de blir konfrontert! Folk som har slike stygge meninger om andre personer og ikke evner å vise medfølelse har bare gått av å bli konfrontert med at slike meninger er totalt forkastelige. Er ikke ofte jeg er særlig glad i VG sine metoder men her må de for all del bare kjøre på!

Hvorfor har de ikke medfølelse?

Når du uttaler at det er bra at folk drukner da er du totalt blottet for medfølelse!

De tulla jo bare, noen folk tar bare ting alt for seriøst > Vg...

Lenke til kommentar

Det er uthenging, slikt er ikke greit i det hele tatt, det programmet trolljergerne er bare teit, har sett det før for lenge siden. Man har ingen rett til å oppsøke folk slik uten å spørre dem først. Jeg håper vg skjerper seg noe voldsomt etter dette...

Ingen som tvinger noen til uttale seg på offentlige arena. Om en har holdninger som er forkastelige så synes jeg det er flott at dem blir presset opp i et hjørne og må forklare seg. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Et slikt utsagn lyser ikke akkurat av medfølelse...

Det er jo medfølelse det også.

Det er litt som at vi ikke reagerer vis noen sier "det er bra noen gjorde tingene *rett*", mens du reagerer vis noen sier "bra de betalte prisen for å gjøre tingen på *en feil måte*".

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Ingen som tvinger noen til uttale seg på offentlige arena. Om en har holdninger som er forkastelige så synes jeg det er flott at dem blir presset opp i et hjørne og må forklare seg.

Folk har forskjellige meninger, dem er ikke nødvendigvis forkastelig fordi vg syns det :) Som sagt så håper jeg vg for svi for dette, dette er rett og slett uproft av dem... Endret av Bruker-292501
Lenke til kommentar

Om en har holdninger som er forkastelige så synes jeg det er flott at dem blir presset opp i et hjørne og må forklare seg. 

En forkastelig holdning du viser der!

I motsetning til deg så synes jeg ALLE skal behandles redelig, ikke bare dem som er 100% enig med meg.

• Liker 4
Lenke til kommentar

I motsetning til deg så synes jeg ALLE skal behandles redelig, ikke bare dem som er 100% enig med meg.

Rasister og folk som kaller flyktninger for søppel fortjener å bli hengt ut i en moderne gapestokk. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Rasister og folk som kaller flyktninger for søppel fortjener å bli hengt ut i en moderne gapestokk.

Man fortjener ikke å bli hengt ut fordi man er rasist. Det er uthenging på det groveste. Da kan vi like greit henge ut folk som er feminister?
Lenke til kommentar

Man fortjener ikke å bli hengt ut fordi man er rasist. Det er uthenging på det groveste. Da kan vi like greit henge ut folk som er feminister?

Om en skriver på en åpen arena som VG rasistiske ytringer så kan en bli konfrontert. En burde bli konfrontert av så mange som mulig. Og at VG gjør det er bare bra og noe flere burde gjøre. Det beste hadde vært å ta bort stemmen til troll og rasister ved å sperre mulighet for å kommentere. Noe VG har også full rett til å gjøre. Og noe dem burde begynne å gjøre. Men det koster resurser å moderere en hel nettside som VG.

Feminister som faller på sin egen urimelighet burde også VG stille til vegs og spørre hva dem mener om forskjellige yttringer.

Og det har ingenting med rase å gjøre "'ærligøs". En rasist er en rasist uansett rase og tro.

Endret av LarZen
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Og andre, slik som deg, henger ut seg selv i gapestokken - helt ubedt.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Dette er jo ikke journalistikk lenger, Mads driver jo bare å fremmer sine egne meninger, følte det var det eneste som fåregikk i sending her. Han klarer ikke holde seg nøytral med et logisk perspektiv. 

Journalister som krydrer reportasjer med egne meninger har vel egentlig ikke noe i yrket å gjøre.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Litt på samme måte som at sosialister fortjener å bli hengt ut i en moderne gapestopp?

Eller på samme måte som at folk som kjører BMW?

Endret av kaaasen
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Synes det er helt genialt jeg. Dem burde begynne å henge ut så mange som mulig. Noe alle Trolljegerne i Sverige.

Det er uthenging, slikt er ikke greit i det hele tatt, det programmet trolljergerne er bare teit,

Vil heller si det er å la nett-trollene smake sin egen medisin. Og sånn fremgangsmåte har nok folk flest sansen for, på notoriske drittsekker som selv aldri sparer sine ofre.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...