Gå til innhold

B&W CM1 S2 vs Dynaudio Excite X14 og trenger jeg Heos/Sonos for Spotify fra mobilen?

Anbefalte innlegg

Heisann!
Jeg er ikke særlig belært i HIFI-verdenen og søker derfor tips.
Har en ny leilighet med åpen stue på ca 30m2 hvor jeg ønsker meg nytt system.

Bruksområder: 50% musikk og 50% film/tv.

Musikk: Pink Floyd, Dylan, Guns n Roses, Mumford and Sons, Daft Punk etc. Veldig allsidig.

Ellers bør det være enkelt for både meg og madammen å bruke. Brukervennlighet er key.

Det står mellom nevnte høyttalere. Tips mottas.
Jeg har kun hørt på CM1 S2 og likte de veldig godt. Vi skal ikke spille "høyt", så små høyttalere funker fint.
Skal høre på X14 så fort jeg kan.

Så over til forsterker. Jeg ble anbefalt Heos Amp av Hifiklubben. Men så finnes også Spotfy Connect. Er ikke det like greit å bruke for å spille fra mobiltelefon/nettbrett?
Jeg bruker ingen av de andre tjenestene Sonos eller Heos tilbyr, så trenger jeg virkelig dette systemet? Noen som har erfaring med å styre hele anlegget fra mobiltelefon/nettbrett (som jeg forstår man må gjøre med Heos Amp)?

På sikt vil jeg kanskje spe på med en mindre sub, så kjekt å ha et system som gjør dette mulig.

Budsjettet mitt er 10-12K.

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fordelen med Sonos og Heos typene er at man kan enkelt bygge ut til lyd i andre som osv, da inkludert aktive høyttalere som de har. Men er man ute etter kun Spotify så skjønner jeg at det ikke er helt vits.

Man får forsterkere som har Spotify innebygd, både via egen app, og med connect, Onkyo er den jeg kommer på, men tror de fleste har fått mulgiheten. Dette er da mest på surround receiver produktene, ikke rene stereo produktene. Men de skal funke godt nok med kvaliteten via spotify til stereo også. Onkyo 636 er den som gir mest for pengene.

Lenke til kommentar

Fordelen med Sonos og Heos typene er at man kan enkelt bygge ut til lyd i andre som osv, da inkludert aktive høyttalere som de har. Men er man ute etter kun Spotify så skjønner jeg at det ikke er helt vits.

Man får forsterkere som har Spotify innebygd, både via egen app, og med connect, Onkyo er den jeg kommer på, men tror de fleste har fått mulgiheten. Dette er da mest på surround receiver produktene, ikke rene stereo produktene. Men de skal funke godt nok med kvaliteten via spotify til stereo også. Onkyo 636 er den som gir mest for pengene.

Takk for hjelp!

Vil denne Onkyoen gi meg bedre lyd tror du?

Lenke til kommentar

Takk for hjelp!

Bedre enn hva?

Husk at disse småhøyttalerne ikke nødvendigvis krever mindre forsterkning enn store gulvstående. Har hørt mye av både CM1 og X14, og disse småtassene låter bare bedre og bedre jo mer kraft du gir dem.

Du kunne jo vurdert en integrert forsterker (stereo) med en streamingsløsning... Funker bra med kvalitetshøyttalere som fronter til film, selv om det er stereo.

Lenke til kommentar

Takk for hjelp!

Bedre enn hva?

Husk at disse småhøyttalerne ikke nødvendigvis krever mindre forsterkning enn store gulvstående. Har hørt mye av både CM1 og X14, og disse småtassene låter bare bedre og bedre jo mer kraft du gir dem.

Du kunne jo vurdert en integrert forsterker (stereo) med en streamingsløsning... Funker bra med kvalitetshøyttalere som fronter til film, selv om det er stereo.

Bedre enn Heos Amp.

Takk for tips!

Lenke til kommentar

Bedre enn Heos Amp.

Takk for tips!

Tvilsomt. Heos er regnet for å ha god lydkvalitet, men grensesnittet er ikke det beste. Onkyos apper har jeg faktisk ikke testet ennå.

Men for fleksibiliteten hadde jeg fortsatt gått for integrert + streaming. Er du villig til å se på brukt, kan du få ganske bra ting for 10-12k. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...