Lomeus Skrevet 24. april 2015 Del Skrevet 24. april 2015 Hei. Vi er 3 venner i midten av 20 åra som er på utkikk etter en litt "ordentlig" ferietur i uke 34 og 35. Har besøkt de fleste stedene i Europa tidligere, og ønsker derfor å dra på en litt lengre tur denne gangen. Vi var på roadtrip i USA for 2 år siden, og likte oss ekstremt godt her. Vi har ikke det største budsjettet, men ca 12-15k for fly, evt bil og hotell.Har funnet turer til Thailand (phuket/Bangkok), USA med sikte på Florida og til slutt emiratene (Dubai/Abu Dhabi). Litt usikker på Thailand mtp årstiden og mye regn, men er litt off season der og veldig billig å bo på hotell. Tenker egentlig litt på hvilke andre områder vi kan dra for 4-6k per pers for fly. Og om noen har noen erfaringer fra noen av disse stedene?Vi har et ønske om sol, hvite strender, øl, aktiviteter og festligheter. Setter pris på alle svar Mvh Bjarte Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 25. april 2015 Del Skrevet 25. april 2015 Lomeus skrev (På 24.4.2015 den 12.27): Har funnet turer til Thailand (phuket/Bangkok), USA med sikte på Florida og til slutt emiratene (Dubai/Abu Dhabi). Litt usikker på Thailand mtp årstiden og mye regn, men er litt off season der og veldig billig å bo på hotell. Det er fullstendig bom for vær og sesong: Thailand: regnsesong og klamt Florida: regnsesong og klamt Emiratene: farlig varmt Om dere skal reise i slutten av august er det ingen gode grunner til å reise lengre enn til Middelhavet. I alle fall ikke om det er party og godt vær dere er ute etter. 1 Lenke til kommentar
Lomeus Skrevet 26. april 2015 Forfatter Del Skrevet 26. april 2015 Klare over sesongen ja. Dubai har vi skrinlagt av mange grunner. Thailand så ser vi på om det er noe forskjell i klimaet på de forskjellige stedene, men redd det er veldig mye regn uansett desverre. Litt klare for å dra et annet sted en europa, men kan jo begynne å se om det er noe billig på dette kontinentet også. Lenke til kommentar
wailer Skrevet 26. april 2015 Del Skrevet 26. april 2015 det er i grunn ikke noe problem og reise i thailand i regnsesongen, har hvert der og andre land i område i regnsesongen, det regner som oftest noen timer om dagen (ikke hver dag) det er klamt , men good unnskylding for og finne seg et sted og drikke øl det er en del mindre turister enn i høysesongen, men fortsatt en del. prisene på hostel/hotel/gjestehus er ofte en del biligere 1 Lenke til kommentar
Lomeus Skrevet 27. april 2015 Forfatter Del Skrevet 27. april 2015 Fortsatt ikke sikker på destinasjon, men hvis det er sant at Thailand ikke er noe problem er også det fremdeles en mulighet. Det siste jeg har sett på er å fly til Singapore, for 3.5k. Og deretter ta en bus i 9t til Palau Kecil (ferge ut til øya da) i Malaysia. Dette virker fryktelig fristende! Har også sett på mulighetene til en east coast roadtrip i USA, men det blir noe dyrere. Noen som har noen tanker om Malaysia? Lenke til kommentar
Menneskefjes Skrevet 27. april 2015 Del Skrevet 27. april 2015 Lomeus skrev (På 27.4.2015 den 7.40): Fortsatt ikke sikker på destinasjon, men hvis det er sant at Thailand ikke er noe problem er også det fremdeles en mulighet. Det siste jeg har sett på er å fly til Singapore, for 3.5k. Og deretter ta en bus i 9t til Palau Kecil (ferge ut til øya da) i Malaysia. Dette virker fryktelig fristende! Har også sett på mulighetene til en east coast roadtrip i USA, men det blir noe dyrere. Noen som har noen tanker om Malaysia? Hei Planlegger selv lengre ferie i sommer, og tenkte at jeg kanskje kan nøste opp i tankene mine ved å diskutere her. Asia i regntiden er ikke et problem med mindre man gjør det til et problem - det regner stort sett til faste tidspunk sent på ettermiddagen/kvelden, og det er ikke videre problematisk å bli våt når kvikksølvet ligger på 30 +. Jeg kan anbefale Kambodsja, hvor dere kan nyte fantastiske strender og uteliv. Shianoukville (som kan nåes med fly fra BKK) er et bra utgangspunkt for å besøke øyene i området, men byen har også bra uteliv. Anbefaler Serendipity beach - et backpacker hotspot i Sørøst-Asia. Hold dere unna Victory beach - et chartermål for rike russere. Besøk gjerne Victory hill om dere vil for litt morro på kveldstid. Videre byr Kambodsja på det meste hjertet kan begjære. Dere kan ta fly til Sieam Reap, feste noen dager og besøke Angkor Wat, for eksempel. Selv vurderer jeg Thailand denne gangen, men vil gjerne ha litt input fra noen som har vært der. Vil unngå turistfellene, og er ute etter en liten by med greit uteliv, gode strender og mulighet for dykking. Lenke til kommentar
Lomeus Skrevet 27. april 2015 Forfatter Del Skrevet 27. april 2015 Menneskefjes skrev (På 27.4.2015 den 8.29): Lomeus skrev (På 27.4.2015 den 7.40): Fortsatt ikke sikker på destinasjon, men hvis det er sant at Thailand ikke er noe problem er også det fremdeles en mulighet. Det siste jeg har sett på er å fly til Singapore, for 3.5k. Og deretter ta en bus i 9t til Palau Kecil (ferge ut til øya da) i Malaysia. Dette virker fryktelig fristende! Har også sett på mulighetene til en east coast roadtrip i USA, men det blir noe dyrere. Noen som har noen tanker om Malaysia? Hei Planlegger selv lengre ferie i sommer, og tenkte at jeg kanskje kan nøste opp i tankene mine ved å diskutere her. Asia i regntiden er ikke et problem med mindre man gjør det til et problem - det regner stort sett til faste tidspunk sent på ettermiddagen/kvelden, og det er ikke videre problematisk å bli våt når kvikksølvet ligger på 30 +. Jeg kan anbefale Kambodsja, hvor dere kan nyte fantastiske strender og uteliv. Shianoukville (som kan nåes med fly fra BKK) er et bra utgangspunkt for å besøke øyene i området, men byen har også bra uteliv. Anbefaler Serendipity beach - et backpacker hotspot i Sørøst-Asia. Hold dere unna Victory beach - et chartermål for rike russere. Besøk gjerne Victory hill om dere vil for litt morro på kveldstid. Videre byr Kambodsja på det meste hjertet kan begjære. Dere kan ta fly til Sieam Reap, feste noen dager og besøke Angkor Wat, for eksempel. Selv vurderer jeg Thailand denne gangen, men vil gjerne ha litt input fra noen som har vært der. Vil unngå turistfellene, og er ute etter en liten by med greit uteliv, gode strender og mulighet for dykking. Takker for tips, litt kjedelig reise ditt da. Liker bedre å færdes på land en alle disse mellomflyvningene rundt om. Men ser jo latterlig fint ut der, og hvis uteliv er topp i tillegg til mye vann "lek" så skal det vurderes! Akkurat for øyeblikket ser jeg etter et fint sted i Thailand, eller Singapore -> Malaysia. Men må finne ut om det er noe liv ute mot Palau Kecil, i form av uteliv, vannskuter, dykking etc. Lenke til kommentar
Menneskefjes Skrevet 28. april 2015 Del Skrevet 28. april 2015 Lomeus skrev (På 27.4.2015 den 9.27): Menneskefjes skrev (På 27.4.2015 den 8.29): Lomeus skrev (På 27.4.2015 den 7.40): Fortsatt ikke sikker på destinasjon, men hvis det er sant at Thailand ikke er noe problem er også det fremdeles en mulighet. Det siste jeg har sett på er å fly til Singapore, for 3.5k. Og deretter ta en bus i 9t til Palau Kecil (ferge ut til øya da) i Malaysia. Dette virker fryktelig fristende! Har også sett på mulighetene til en east coast roadtrip i USA, men det blir noe dyrere. Noen som har noen tanker om Malaysia? Hei Planlegger selv lengre ferie i sommer, og tenkte at jeg kanskje kan nøste opp i tankene mine ved å diskutere her. Asia i regntiden er ikke et problem med mindre man gjør det til et problem - det regner stort sett til faste tidspunk sent på ettermiddagen/kvelden, og det er ikke videre problematisk å bli våt når kvikksølvet ligger på 30 +. Jeg kan anbefale Kambodsja, hvor dere kan nyte fantastiske strender og uteliv. Shianoukville (som kan nåes med fly fra BKK) er et bra utgangspunkt for å besøke øyene i området, men byen har også bra uteliv. Anbefaler Serendipity beach - et backpacker hotspot i Sørøst-Asia. Hold dere unna Victory beach - et chartermål for rike russere. Besøk gjerne Victory hill om dere vil for litt morro på kveldstid. Videre byr Kambodsja på det meste hjertet kan begjære. Dere kan ta fly til Sieam Reap, feste noen dager og besøke Angkor Wat, for eksempel. Selv vurderer jeg Thailand denne gangen, men vil gjerne ha litt input fra noen som har vært der. Vil unngå turistfellene, og er ute etter en liten by med greit uteliv, gode strender og mulighet for dykking. Takker for tips, litt kjedelig reise ditt da. Liker bedre å færdes på land en alle disse mellomflyvningene rundt om. Men ser jo latterlig fint ut der, og hvis uteliv er topp i tillegg til mye vann "lek" så skal det vurderes! Akkurat for øyeblikket ser jeg etter et fint sted i Thailand, eller Singapore -> Malaysia. Men må finne ut om det er noe liv ute mot Palau Kecil, i form av uteliv, vannskuter, dykking etc. Ja, all denne flygningen er jo litt slit, men buss er jo et alternativ, men da går det mange, mange timer. Men hovedstaden, Pnomh Penh, og også Ho Chi Minh-byen i Vietnam, er tilgjengelig med buss fra Shianoukville dersom man bruker en dag på å reise. Sør-Vietnam er også fult av strender, og for eksempel så er Phu Quoc er fantastisk fint, og maten i Sør-Vietnam er noe av det beste dere kommer over i Asia. Fra HCMC kan man reise direkte tilbake til Europa, nærmere bestemt Moskva og Paris. Er litt reservert mot å dra til Malaysia - landet er jo muslimsk så alkohol er forbudt. Har ikke vært der selv, men har hørt andre backpackere klage. Finnes sikkert mange unntak fra reglene siden landet er digert og har tusenvis av øyer der lovens lange arm sikker har problemer med å nå ut, så om dere hører/leser noe positivt si ifra! Oppdater gjerne tråden om dere kommer over en god plass som passer deres ønsker! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå