Arodem Skrevet 24. april 2015 Del Skrevet 24. april 2015 Skyrim er første spill ute, men flere kommer i løpet av de neste ukene.Svært delte meninger om at man kan selge «mods» i Steam Workshop Lenke til kommentar
Introvertgeek Skrevet 24. april 2015 Del Skrevet 24. april 2015 Jeg sier nei. Det må i så fall være en egen workshop, med tydelig skille fra community mods. 1 Lenke til kommentar
gulpetter Skrevet 24. april 2015 Del Skrevet 24. april 2015 Problemstilling: nokon lagar ein mod som legg til ein ny funksjon i spelet, og tar betalt for den modden. Seinare bestemmer utviklaren av spelet seg for å leggje til denne funksjonen i spelet sjølv. Korleis blir dette motteke med tanke på konkurranselov og slikt? 8 Lenke til kommentar
Sonickon Skrevet 24. april 2015 Del Skrevet 24. april 2015 Har aldri brukt workshoppen, kommer nok heller aldri til å bruke den heller når jeg ser dette her.. jeg er enig med introvertgeek, det bør være et tydelig skille. 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg radiohodet Skrevet 24. april 2015 Populært innlegg Del Skrevet 24. april 2015 75% til Valve og Bethesda? Ikke rart de er begeistret for en slik løsning. 12 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 24. april 2015 Del Skrevet 24. april 2015 Som mye annet er det både positivt og negativt. Jeg vet ærlig talt ikke hva jeg selv synes. Teknisk sett er dette et minefelt. Ulike mods sammen kan lett få spill til å kræsje, mange risikerer å betale for saker de i praksis ikke kan bruke. Fører pengene til at mods blir bedre gjennomført er det en god ting for forbruker. Det er også en risiko for at utviklere vil lage dårligere (mer uferdige) spill og satse på å selv lage mods isteden. Ekstrainntekter. Lenke til kommentar
Sir-Allistair Skrevet 24. april 2015 Del Skrevet 24. april 2015 At folk kan tjene penger på det de har laga er fullstendig uproblematisk. Men hvorfor bare 25%. Da tipper jeg mange vil la vær å selge, men heller fortsette å gi ut gratis. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 24. april 2015 Del Skrevet 24. april 2015 (endret) Mods er strengt tatt DLC/Expansions men laget av andre en utviklerne. At disse nå har mulighet til å ta betalt finner jeg helt naturlig. Rart at det ikke har skjedd før nå egentlig. Endret 24. april 2015 av LarZen 1 Lenke til kommentar
Kharan Skrevet 24. april 2015 Del Skrevet 24. april 2015 Valve burde ha spart seg for hele saken og latt Steam Workshop fungere som tidligere. De åpner en aldri så liten Pandoras eske ved å begynne med denne prosessen, og jeg tviler på at dette vil komme PC-plattformen til gode. 3 Lenke til kommentar
Puro Skrevet 24. april 2015 Del Skrevet 24. april 2015 Har folk her ikke forstått at mods er bra? Om du vil lage et produkt og selge det via steam så er det opp til deg, du kan sette det til gratis også, og uansett er det ingen mods du TRENGER for å spille spillene du allerede eier. Vi skjønte at mods var en positiv ting for 20 år siden, har nye gamere enda ikke forstått det? CS, Dota, Day of Defeat, garrys mod og hva mer, alle er mods, og mods er bra.:> Det skal også nevnes at man MÅ ikke velge å ta penger for det, man kan også velge FREE og da er det åpent for alle. 1 Lenke til kommentar
Puro Skrevet 24. april 2015 Del Skrevet 24. april 2015 At folk kan tjene penger på det de har laga er fullstendig uproblematisk. Men hvorfor bare 25%. Da tipper jeg mange vil la vær å selge, men heller fortsette å gi ut gratis. Fordi du gjør det igjennom Valve sitt system, via Valve sin infrastruktur, med Valve sitt programvare, du tjener penger på andres copyrighted material, hvem andre lar deg gjøre det? Prøv å lag en etterligning av Mona Lisa og selg den, se hvor langt du kommer. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 24. april 2015 Del Skrevet 24. april 2015 (endret) Jeg synst dette ikke er noen god utvikling. For moddere har dette ofte vært veien inn i jobb i større spill selskaper om de klarer å lage en god mod. Når en skal ta betalt for mods på denne måten får en jo ikke prøve å se om de fungerer engang, hvordan skal en passe på at en som legger ut en mod for penger ikke har stjelt content fra andre moddere? Å betale for mods som potensielt kræsjer spillet ditt ser jeg ikke noe mening i. Det hadde vært langt mer logisk å bare lagt til en "donate" option, hvor folk, dersom modden er bra å fungerer, frivillig kan donere penger til han som har laget den. Endret 24. april 2015 av Evil-Duck 3 Lenke til kommentar
ringor Skrevet 24. april 2015 Del Skrevet 24. april 2015 Jeg ser både fordeler og ulemper med dette. På en side er det bra at utviklere kan få betalt for modsa de lager, men 25% er jo fryktelig lite med tanke på at det er de som gjør all jobben. Utgiveren tjener jo penger fra salg av selve spillet, så det bør ikke være nødvendig at de skal ta 75% av inntektene fra mods som de ikke bruker noe som helst tid eller krefter på. Dessuten er det problemer rundt dette med kompatibilitet, da kunden risikerer å betale for mods som ikke fungerer med andre mods, som slutter å fungere med nye oppdateringer til selve spillet, osv. Det vil også være et problem dersom hvem som helst vil kunne laste opp mods laget av andre og selv ta betalt for de på Steam. Det er ikke ideelt om måten Valve bekjemper dette på er ved å kun fjerne ting etter at de får forespørsler om det. Det innebærer at de som lager mods og som ikke ønsker å ta betalt for dem selv må følge med på om noen legger modsa deres ut til salgs på Steam. 1 Lenke til kommentar
BonBattery Skrevet 24. april 2015 Del Skrevet 24. april 2015 (endret) Men om skal betale, skal jeg også ha krav på support av utviklerene på same retnignslinjer som man har med andre betalte produkt?Håper dei er klar over at med ein gang dei tar betaling så har forbrukerene støre krav også på lov messig side. Endret 24. april 2015 av BonBattery 3 Lenke til kommentar
bubba477 Skrevet 24. april 2015 Del Skrevet 24. april 2015 (endret) Mods er noe folk lager fordi de liker et spill. Utviklerne lager editors for at folk skal kunne modifisere spillene deres for mer moro, ikke for å tjene penger. Det er en hobby, ikke noe en skal forvente å få betalt for.Kommer til å bli et gudsjammerlig rot av ting som ikke virker, forbrukerrettigheter og copyright saker. Snart låser de vel ut alle non steam workshop mods også.Horribel ide. Endret 24. april 2015 av bubba477 4 Lenke til kommentar
joandreas Skrevet 24. april 2015 Del Skrevet 24. april 2015 (endret) Vel gi mest av pengene til utgiver har i sett i microsoft flight. og jeg vil ikke ha et spill der enkelte nyttige gjenstander koster penger. ihvertfall ikke med tanke på å gi nyere moddere blikk på penger. Endret 24. april 2015 av joandreas Lenke til kommentar
major_stuen Skrevet 24. april 2015 Del Skrevet 24. april 2015 Krangling allerede: http://kotaku.com/paid-skyrim-mod-turns-into-a-clusterfuck-1699913114 Veldig dårlig ide! 1 Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 24. april 2015 Del Skrevet 24. april 2015 Krangling allerede: http://kotaku.com/paid-skyrim-mod-turns-into-a-clusterfuck-1699913114 Veldig dårlig ide! Er bra at dem som har kopiert andre sine mods uten tillatelse nå blir tatt ned. Sier seg selv at om du ikke har laget moden selv så skal du heller ikke ta betalt for den. Vil bli endel kaos nå hvor mye vil nok bli fjernet ifra Steam. Når støvet har lagt seg så vil det være til det bedre vil jeg tro. 1 Lenke til kommentar
Stormwolf Skrevet 24. april 2015 Del Skrevet 24. april 2015 DLC er dritt, betalte mods er dritt. Eneste jeg aksepterer er fullverdige ekspansjons pakker som ikke tar deg en time eller to å gjennomføre til halve prisen av original spillet. 1 Lenke til kommentar
bubba477 Skrevet 24. april 2015 Del Skrevet 24. april 2015 DLC er dritt, betalte mods er dritt. Eneste jeg aksepterer er fullverdige ekspansjons pakker som ikke tar deg en time eller to å gjennomføre til halve prisen av original spillet. Nå er det dritt dlc med dårlig kvalitet vi får, ikke mods som ivertfall var gratis. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå