Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Dårlig kontakt i psu eller hovedkort ?

Anbefalte innlegg

Hei ! 

For å få startet maskinen min nå så må jeg dra strømkabelen ut av psu og så holde den halveis inne i et par sekunder før jeg kan dytte den inn. Maskinen er helt stabil og skrur seg ikke av om jeg beveger på strømkabelen. Har noen en anelse om hva som kan være problemet ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja om ikke sigen hans er en skyte post så har han en Seasonic 1050X psu.

Har du en annen psu du kan prøve?

For høy overklokk kan og være problemet, derfor gidder ikke jeg å klokke for mye lenger.

Trykker på en knapp og jeg kjører stabilt på 4200 på i7 3770K. Stabilt ja, men bruker ca 25w mer i strøm.

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar

Tja om ikke sigen hans er en skyte post så har han en Seasonic 1050X psu.

Har du en annen psu du kan prøve?

For høy overklokk kan og være problemet, derfor gidder ikke jeg å klokke for mye lenger.

Trykker på en knapp og jeg kjører stabilt på 4200 på i7 3770K. Stabilt ja, men bruker ca 25w mer i strøm.

Takker for svar. Synes det er rart at overklokken skal være problemet da jeg har hatt samme klokk i kanskje 1,5 år. Seasonicen er fra i fjor. Dårlige kondensatorer ja kanskje det. Det skal sies at jeg sølte litt kjølevæske i pc'en for et par mnd siden før problemet oppsto :whistle:  Trodde bare det var på hovedkortet men hvem vet. 

Lenke til kommentar

Fordelen med å ha 30 pcer er at man kan feilsøke det meste.

Har du noe ekstrautstyr?

Skal du prøve annen psu så må du bytte alle kabler også, selv om de passer i den nye.

Men løsningen er jo enkel, en folder slår aldri av pcen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Fordelen med å ha 30 pcer er at man kan feilsøke det meste.

Har du noe ekstrautstyr?

Skal du prøve annen psu så må du bytte alle kabler også, selv om de passer i den nye.

Men løsningen er jo enkel, en folder slår aldri av pcen.

Hehe. Nei jeg har begynt å ha den på om natten også faktisk. Har ikke noen annen psu. Men dere er sikre på at det må være psu og ikke hovedkort ? Tenker selge HK og cpu ser dere. Har skaffet meg et x99 oc formula. Vil ikke selge et hovedkort som kanskje har feil. 

Endret av [email protected]
Lenke til kommentar

Har aldri opplevd at det er hk om alt er satt til stock.

Skal du kjøpe før du bytter så finner du jo ut av det, selger du først så må du krysse fingrene.

Det skjer ved for høy oc, det skjer om psu er litt sliten, men at det skjer pga hk er fysisk skadet og det lar seg løse ved å ta ut og inn kontakten.. Det er det langt imellom.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har aldri opplevd at det er hk om alt er satt til stock.

Skal du kjøpe før du bytter så finner du jo ut av det, selger du først så må du krysse fingrene.

Det skjer ved for høy oc, det skjer om psu er litt sliten, men at det skjer pga hk er fysisk skadet og det lar seg løse ved å ta ut og inn kontakten.. Det er det langt imellom.

Stock ? Hva er det ? ;) Ok skal teste stock da. Snodig at psu skal være sliten når det er en seasonic fra i fjor ?

Lenke til kommentar

Var det sånn at du hadde hatt vann på det hele?

Problemet med det viser seg over tid når det irrer.

Nei bare litt sprut på en liten del. Som jeg innbilte meg at jeg tørket opp. Fint å ha dere folk med masse erfaring på formumet ! Må kanskje få kjøpt meg en 5820K snart så jeg får testa med den og nye HK'et. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...