Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan få lyd når jeg surfer med Opera

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men mann, ta deg litt tid da :p:

Er lett å fjerne den på venstre-siden. Trykk på STJERNA opp på verktøylinjen så forsvinner den

Og det med lyden burde fikses ved å trykke F12

der får du opp en veldig kjekk hurtigmeny som hjelper deg angående lyd, pop-ups osv.

Forresten kan det aller meste man trenger å fikse på gjøres ved å trykke Fil -> Innstillinger (nest nederst på filmenyen)

Lykke til. Bra du tester Opera ;):woot:

Lenke til kommentar
Hvordan kan jeg få lyd når jeg bruker Opera som nettleser, f.eks når jeg går inn på vg-lista, da får jeg ingen lyd.

Et vanlig problem med mange websider er at de er unødvendige komplisert og har ganske mange feil. Vg.no er intet unntak. Har sett litt på html-koden til det vinduet som dukker opp når man på http://lista.vg.no trykker på høytaler-ikonet til f.eks nr2. dido, altså denne siden: http://lista.vg.no/flash.jsp?rank=2&public...g&show_wma=true

I html-koden så står det bl.a. dette:

<!-- CT id="mPlayer" WIDTH="180"

HEIGHT="70" noCLASSID="CLSID:6BF52A52-394A-11d3-B153-00C04F79FAA6"

CLASSID="CLSID:22D6f312-B0F6-11D0-94AB-0080C74C7E95">

Og like etter dette igjen kommer referansen til det objektet som skal spilles av (altså lyden man ikke hører). Problemet er at tagen ovenfor starter med "<!-- ", altså en kommentar (kommentarer er noe som gjerne kan overses av nettlesere> men den blir ikke avsluttet. Følgelig blir også koden etter denne tagen ansett som kommentarer. Ved å avslutte med "-->" i stedet for ">" ville lyden av blitt avspilt i Opera.

Jeg fikk heller ikke spilt av lyd i Opera 7.21, men heller ikke i IE 6.0 pga feilen ovenfor. Dette er noe som VG må rette opp i. Opera har støtte for Window Media Player plug-ins så når nevnte endring var gjort så gikk avspilling greit.

Det du også kan gjøre er å se på kildekoden, finne frem til PARAM NAME="filename", og kopiere adressen av typen mms://vg.nr.no/lista/2002/dido_whiteflag.wma. Spilles av i wmp.

Lenke til kommentar
men jeg får hele tiden en feilmelding som sier noe om at java ikke funker, jeg kunne heller ikke laste ned norsk Opera med java. Hjelp meg ellers uinstallerer jeg Opera!!

Skjekk først at du har innstallert java. I Opera velg: Help - About Opera (sikkert hjelp - om Opera hvis du bruker norsk versjon). Under den første delen ("Version information") burde det stå hvilken versjon av opera du bruker, hvilket system du bruker og hvilken java versjon som er installert.

Hvis du har java installert, så skriv ned den feilmeldingen du får. Dette burde du egentlig ha gjort til å begynne med.

Hvis du har lastet ned en Opera versjon uten java så kan du laste ned det du trenger her: http://www.java.com:80/en/download/manual.jsp

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...