Lomo Skrevet 23. april 2015 Del Skrevet 23. april 2015 Hei. I dag så døde mitt 1155 mainboard etter å hatt det siden 2500k kom ut, så jeg lurer på om det er verdt det og kjøpe et nytt 1155 hovedkort(som begynner å bli vanskeligere å få tak i) eller å ta hoppet til 1150? Har en 2500k prosessor som fortsatt helt fint klarer og holde følge i de fleste spill. /Lomo Lenke til kommentar
Phinex Skrevet 24. april 2015 Del Skrevet 24. april 2015 (endret) Har en 2500k selv, hadde det skjedd meg hadde jeg definitivt skaffet nytt/brukt 1155 kort. Er ikke verdt det å oppgradere til 1150. Mer enn nok for de fleste av oss. Endret 24. april 2015 av Phinex Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 24. april 2015 Del Skrevet 24. april 2015 (endret) Hvordan døde det? Tviler vel på at det er over fem år gammelt? I så fall, ta kontakt med forhandleren og reklamere på det. Relativt stor mulighet for at du får nytt 1150 hovedkort og prosessor. Om du selv har ødelagt hovedkortet, ville jeg bare kjøpt nytt hovedkort på finn eller i en billigkrok i en nettbutikk. Vent heller til Skylake kommer (etter Broadwell, som er på vei inn nå, men får veldig kort levetid). https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2002-06-21-34 Dersom det foreligger en mangel ved tingen, må forbrukeren innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget eller burde ha oppdaget den, gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen (reklamasjon). Reklamasjon må senest skje to år etter at forbrukeren overtok tingen. Dersom tingen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år. Forbrukeren kan velge mellom å kreve at selgeren sørger for retting av mangelen eller leverer tilsvarende ting (omlevering). Dette gjelder ikke hvis gjennomføring av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader. Ved avgjørelsen av om kostnadene er urimelige etter første ledd annet punktum, skal det særlig legges vekt på verdien av en mangelfri ting, mangelens betydning og om andre beføyelser kan gjennomføres uten vesentlig ulempe for forbrukeren. Avhjelp skal skje uten kostnad og uten vesentlig ulempe for forbrukeren innen rimelig tid og uten risiko for at forbrukeren ikke får dekket sine utlegg av selgeren. Selgeren har ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel, med mindre det foreligger særlige grunner som gjør at ytterligere avhjelp er rimelig. Hvis selgerens avhjelp vil medføre at forbrukeren i mer enn en uke vil bli avskåret fra å bruke tingen, kan forbrukeren kreve å få stilt en erstatningsgjenstand til rådighet for selgerens regning. Dette gjelder likevel bare hvis kravet fremstår som rimelig sett i forhold til forbrukerens behov og den kostnad eller ulempe som selgeren påføres. Forbrukeren kan kreve erstatning for tap han eller hun lider som følge av at tingen har en mangel. (Nytt hovedkort med ny sokkel betyr at du må gå til innkjøp av ny prosessor, som dekkes av §33, erstatning). Endret 24. april 2015 av MDCCLXXVI Lenke til kommentar
Marantz Skrevet 24. april 2015 Del Skrevet 24. april 2015 Har en 2500k selv, hadde det skjedd meg hadde jeg definitivt skaffet nytt/brukt 1155 kort. Er ikke verdt det å oppgradere til 1150. Mer enn nok for de fleste av oss. Etter min mening er dette et godt råd! Lenke til kommentar
Lomo Skrevet 24. april 2015 Forfatter Del Skrevet 24. april 2015 Takker for svar, da blir det å finne et nytt 1155 hk! Var min egen feil at det forrige hovedkortet døde. Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 24. april 2015 Del Skrevet 24. april 2015 ^^ Hva gjorde d? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå