Gå til innhold

Steam skal ta betaling for mods. The fun is over?

Anbefalte innlegg

Dette blir som å betale for å spille på nettet på PC. Hvorfor i all verden skal jeg betale Steam for mods jeg får lovlig og gratis andre steder? Er de helt på bærtur?

Du gir en modder noen kroner for jobben han har gjort. Antar du gjør mye gratis oppdrag for folk du ikke kjenner.

Dette blir som å betale for å spille på nettet på PC. Hvorfor i all verden skal jeg betale Steam for mods jeg får lovlig og gratis andre steder? Er de helt på bærtur?

Du gir en modder noen kroner for jobben han har gjort. Antar du gjør mye gratis oppdrag for folk du ikke kjenner.

Det er ikke det vi snakker om. Vi har alltid hatt muligheten til å donere penger til seriøse moddere. Det Steam gjør er å la folk selge mods. Det er noe annet. Mange er nok enige i at spill på PC er bedre enn konsollversjonen, og en viktig grunn til dette er nettopp mods. Så hva skjer når man må kjøpe mods? Vi aner jo ikke engang om modsene vi kjøper fungerer får vi har kjøpt dem og testet dem. Dermed kan vi fort ende opp med en drøss useriøse moddere som desperat forsøker å tjene noen kroner på det de måtte finne på å lage av mods, og hele markedet blir oversvømt av tvilsomme mods som sjelden fungerer, eller gjør noe spesielt bra. Bra mods kan dermed drukne i havet av tvilsomme mods.

Sånn det er nå er det i hovedsak folk som brenner for mods og/eller spill(et) som lager mods, og vi vet det meste er rimelig bra. Selvsagt krever det mye arbeid, men hva så? Det handler ikke alltid om penger. Men om Steam tar betalt for mods, kan de fort ende opp med å ødelegge hele mod-communityet, og dermed i stor grad risikere å ødelegge spill på PC til fordel for konsoll. På konsoll vet vi at spill funker. Tar man bort mods fra PC-spill (ved å kreve betalt for dem) sitter vi igjen med PC-spill med en drøss med bugs, pga utallige systemkonfigusasjoner. Du ser hva jeg vil frem til?

Og ja, jeg har jobbet gratis for fremmede, for å bruke uttrykket ditt. Penger er ikke alt.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor kan ikke modder ta betalt for tjenestene sin når stort sett alle andre i verden gjør det. Blir liksom å gå til en kar du vet elsker å mekke bil og be han om restaurere bilen din gratis siden det hobbyen hans.

Hvem i all verden er det som ber en som liker å mekke bil om å restaurere bilen din gratis?? Og hvem i all verden ber moddere om å lage ting gratis for dem? Ingen ber en modder om noe som helst. Dette er noe de gjør som entusiaster og fordi de synes det er gøy å dele hobbyen sin med andre. Ikke fordi de blir drevet av lovnad om pengesummer. Vi vil ha folk som drives av hobby og interesse, ikke folk som drives av ønsker om å grafse til seg mest mulig penger. Og om du absolutt vil kvitte deg med pengene dine er det ingenting som stopper deg i å donere penger i hytt og pine.

Endret av Vice
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...