d'espresso Skrevet 23. mai 2015 Del Skrevet 23. mai 2015 - At dei først sa det lukta alkohol og deretter cannabis høres litt merkeleg ut. Det kan være mange grunner til dette, kanskje du har kjørt venner som har sølt litt øl, eller røyka i bilen tidligere? Tobakksrøyklukt kan f.eks vere vanskelig å skilje frå cannabislukt om det er svak lukt. Feil. Da er det enten dårlige neser eller dårlig opplæring. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 24. mai 2015 Del Skrevet 24. mai 2015 Her hadde jeg satt meg på bakbeina ganske fort, og krevd å få prate med noen overhoder.. Lenke til kommentar
Strato Skrevet 24. mai 2015 Del Skrevet 24. mai 2015 Lett å si "hadde dette skjedd med meg så hadde jeg....." Men fra tull til alvor: Hadde dette skjedd med meg hadde jeg aldri frivillig gitt fra meg telefonen og hadde i alle fall ikke gitt fra meg låsekoden. Politiet har ingen rett til å se på mine bilder og sms uten at de kan rettferdiggjøre misstanke om noe kriminelt. At noen blåser grønt, men man fortsatt synes det lukter narkotika fra bilen er ikke grunn til å gå gjennom telefonen. Jeg hadde heller ikke latt politiet ransake bilen. Jeg hadde ikke åpnet bagasjerommet for dem en gang, selv om det var tomt... 1 Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 24. mai 2015 Del Skrevet 24. mai 2015 Jo, men hvis politiet opererer med en beskrivelse av noen som kjører en bil som ser ut som din og sjåføren ligner deg, så har de skjellig grunn til mistanke - og dette kan ikke du vite på forhånd. Når du da gjør deg vrang så får de ytterligere grunn til mistanke. Jeg mener ikke at man alltid skal legge seg flat for politiet uansett, men hva med å se an litt? Å gå med på en hulromsundersøkelse sitter lengre inne enn å bare åpne bagasjerommet, mener jeg. Hvorfor legge lista for motstand i kjelleren? Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 24. mai 2015 Del Skrevet 24. mai 2015 Har forøvrig hatt et lignende møte med politiet en gang, da de lente seg inn i min bil mens jeg stod utenfor. Jeg informerte betjenten at om han skal gjøre det skal jeg snakke med jour.h. jurist. Han trakk seg med en gang tilbake, ut av bilen. Jeg sendte klage, og fikk følgende svar av politimesteren i distriktet. "Ransaking uten forutgående beslutning kan være et komplisert juridisk spørsmål. I denne saken opplyser politibetjenten at han observerte en sammenkrøllet plastfolie i konsollen i bilen. Det er ofte benyttet tilsvarende til oppbevaring av narkotika. Politimannen bøyde seg inn og sjekket folien, og så da at den ikke inneholdt noe ulovlig. I den aktuelle kontrollsituasjonen mener vi dette var innenfor politiets fullmakt. " "Sammenkrøllet plastfolie" er forøvrig kodespråk for pakke med tobakk. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå