Zilo Skrevet 23. april 2015 Del Skrevet 23. april 2015 Hei La inn Cyanogenmod 12,1 (Android 5.1) på min SGS3, når jeg skal prøv å bruke Bankid får jeg (forbindelsesbrudd: 29). Det virker som banken kan snakke med telefonen, men telefonen klarer ikke å svare banken. Fordi jeg får toast teksten "Sender" 2 ganger, så for jeg forbindelsesbrudd error. Noen som har opplevd slik? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 23. april 2015 Del Skrevet 23. april 2015 Hva sier denne? https://www.bankid.no/Hjelp-og-nyttige-verktoy/Nyttige-verktoy/Test-din-mobil/ Lenke til kommentar
Zilo Skrevet 23. april 2015 Forfatter Del Skrevet 23. april 2015 Hva sier denne? https://www.bankid.no/Hjelp-og-nyttige-verktoy/Nyttige-verktoy/Test-din-mobil/ Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 23. april 2015 Del Skrevet 23. april 2015 Da må du kanskje prøve å re aktivere bankid for mobil i din nettbank... 1 Lenke til kommentar
Zilo Skrevet 23. april 2015 Forfatter Del Skrevet 23. april 2015 Da må du kanskje prøve å re aktivere bankid for mobil i din nettbank... Har gjort det, men funker fortsatt ikke. Denne versjonen av CM er ikke helt stabil enda, så jeg tror kanskje jeg må downgrade til 11. Lenke til kommentar
emrossel Skrevet 24. april 2015 Del Skrevet 24. april 2015 Hei La inn Cyanogenmod 12,1 (Android 5.1) på min SGS3, når jeg skal prøv å bruke Bankid får jeg (forbindelsesbrudd: 29). Det virker som banken kan snakke med telefonen, men telefonen klarer ikke å svare banken. Fordi jeg får toast teksten "Sender" 2 ganger, så for jeg forbindelsesbrudd error. Noen som har opplevd slik? Mulig jeg tar feil, men kan man i det hele tatt bruke Bank Id på en telefon som er rooted (uten å bruke et program som skjuler root for aktuelle app). Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 24. april 2015 Del Skrevet 24. april 2015 Da må du kanskje prøve å re aktivere bankid for mobil i din nettbank... Har gjort det, men funker fortsatt ikke. Denne versjonen av CM er ikke helt stabil enda, så jeg tror kanskje jeg må downgrade til 11. Funket Bankid med CM11? Lenke til kommentar
eivi91 Skrevet 25. april 2015 Del Skrevet 25. april 2015 Jeg kjører CM12.1 (Android 5.1.1) på min Nexus 5, BankID på mobil fungerer som vanlig her. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 25. april 2015 Del Skrevet 25. april 2015 Hei La inn Cyanogenmod 12,1 (Android 5.1) på min SGS3, når jeg skal prøv å bruke Bankid får jeg (forbindelsesbrudd: 29). Det virker som banken kan snakke med telefonen, men telefonen klarer ikke å svare banken. Fordi jeg får toast teksten "Sender" 2 ganger, så for jeg forbindelsesbrudd error. Noen som har opplevd slik? Mulig jeg tar feil, men kan man i det hele tatt bruke Bank Id på en telefon som er rooted (uten å bruke et program som skjuler root for aktuelle app). Ja. Jeg vet ikke om det er 100% sikkert, men hva er vel 100% sikkert? Lenke til kommentar
Zilo Skrevet 29. april 2015 Forfatter Del Skrevet 29. april 2015 Da må du kanskje prøve å re aktivere bankid for mobil i din nettbank... Har gjort det, men funker fortsatt ikke. Denne versjonen av CM er ikke helt stabil enda, så jeg tror kanskje jeg må downgrade til 11. Funket Bankid med CM11? Jeg har ikke downgrada til 11 enda. Lenke til kommentar
Zilo Skrevet 29. april 2015 Forfatter Del Skrevet 29. april 2015 (endret) Jeg kjører CM12.1 (Android 5.1.1) på min Nexus 5, BankID på mobil fungerer som vanlig her. Det er denne jeg kjører nå og det er en beta version, så jeg tror kanskje det har med det å gjøre. Endret 29. april 2015 av Zilo Lenke til kommentar
Zezner Skrevet 11. mai 2015 Del Skrevet 11. mai 2015 Hei, vet ikke om jeg har helt samme problemet som trådstarter, men jeg må låse opp skjermen før jeg sender bekreftelse til mobilen. Hvis skjermen er av, så kommer ruten som jeg skal godta opp, men etter at jeg skal trykke ok for å skrive inn kode, så kommer aldri den ruten opp. Hvis skjermen er låst opp før jeg sender, går alt bra. Ganske irritende, for jeg har ikke vent meg til at det må gjøres enda. Kjører cm 12 nightly på en OnePlus One, fungerte så vidt jeg husker på cm11s som ligger inne på OPO fra før av. 1 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 11. mai 2015 Del Skrevet 11. mai 2015 Det er en begrensning i bankid av en eller annen grunn. Lenke til kommentar
Zezner Skrevet 11. mai 2015 Del Skrevet 11. mai 2015 Veldig lite brukervennlig da, for det ender jo med at jeg må vente i et par minutter før jeg kan sende avgårde en ny godkjenning.. Men mener at jeg den ikke var sånn før jeg la inn cm12, men er ikke 100% sikker.. Får vel bare lære meg at jeg låser opp telefonen før jeg begynner Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 22. mai 2015 Del Skrevet 22. mai 2015 Hei, vet ikke om jeg har helt samme problemet som trådstarter, men jeg må låse opp skjermen før jeg sender bekreftelse til mobilen. Hvis skjermen er av, så kommer ruten som jeg skal godta opp, men etter at jeg skal trykke ok for å skrive inn kode, så kommer aldri den ruten opp. Hvis skjermen er låst opp før jeg sender, går alt bra. Ganske irritende, for jeg har ikke vent meg til at det må gjøres enda. Kjører cm 12 nightly på en OnePlus One, fungerte så vidt jeg husker på cm11s som ligger inne på OPO fra før av. Takk, jeg hadde samme problemet. Funka så lenge skjermen er på. Jeg fikk ikke opp noe som helst da skjermen var av. Jeg hadde en rooted TW rom før, android 4.4.x. Da funket bankid perfekt. Men telefonen er mye smoothere og har bedre batteri med nyeste CM, så er verdt det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå