mozz Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Jeg har 3 harddisker fulle med diverse som ikke jeg vil vise til gud og enhvermann som bruker maskina (ja, det er en del pr0n der). Går det an å sette passord eller no sånt på diskene? Enda bedre hadde det vært om det gikk å skjule alle diskene utenom c: for andre brukere som logget på. Hva kan jeg gjøre? Lenke til kommentar
Ronny M Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 (endret) Slettet Endret 3. oktober 2004 av Ferdinand Lenke til kommentar
wil Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 som jeg vet så går det ikke an men hvis man kjører NTFS med Windows 2000 så høyreklikker man på partisjonen å velger egenskaper. der står det, sikkerhet. der kan du velge hvilke brukere som skal få tilgang til partisjonen. dette går ikke an å XP. dette er vel en liten svakhet? selv bruker jeg ikke dette, da pc`ene mine ikke brukes av andre enn meg. bortsett fra det så vet jeg ikke helt hvordan det gjøres. har sjekka litt på mine egne pc`er her nå, både i 2000 og XP, men det ser vist bare ut for at det ikke går an i andre OS enn Windows 2000, skjønt jeg synes jo at W2K rocker sikkelig da Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 kan du ikke bare legge opp ulike brukere og sette på rettigheter? Hvis ikke kan du jo kryptere mappen Lenke til kommentar
wil Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 ja, det kan hende, men tror han mener at han skal få gjort det uten å bruke trepartsprogrammer. som jeg så går dette greit i W2K, men er ikke sikker på om det går an å gjøre det i XP. XP har det jo sånn at det går an å sette passord på kryppterte mapper som man lager, men dette er jo ikke partisjoner da. Lenke til kommentar
audunr Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Muligheten for å kontrollere brukernes tilgang til kataloger og filer er der i alle fall i Windows XP Pro. Du må slå av "Use simple file sharing" i Folder options først. Mulig dette ikke finnes i XP Home. MVH Audun Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Muligheten for å kontrollere brukernes tilgang til kataloger og filer er der i alle fall i Windows XP Pro. Du må slå av "Use simple file sharing" i Folder options først. Mulig dette ikke finnes i XP Home. MVH Audun men da må du sette opp brukere, noe det ser ut til at han ikke vil... Lenke til kommentar
mozz Skrevet 7. november 2003 Forfatter Del Skrevet 7. november 2003 Muligheten for å kontrollere brukernes tilgang til kataloger og filer er der i alle fall i Windows XP Pro. Du må slå av "Use simple file sharing" i Folder options først. Mulig dette ikke finnes i XP Home. MVH Audun Takker og bukker Audun. Det var dette jeg etterlyste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå