Audi s4 q Skrevet 23. april 2015 Del Skrevet 23. april 2015 Hei! Sliter med å tegne koplingsskjema, kan noen forklare fort hvilken rekkefølge man følger når man tegner? Bruk gjerne dette bildet, og tegn er flerlinje skjema, og forklar? om dere gidder! Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 23. april 2015 Del Skrevet 23. april 2015 Se for deg hvor mange ledere hver komponent krever separat. Se bort i fra koblingsboksene, de tar du til slutt når du får det andre på plass først. Kan gi et lite hint og si at du har 3 forskjellige L-ledere i kursen. Du har en med fast spenning (ubrutt), du har en som bryter lampe A, og en som bryter lampe B. N har du med ubrutt hele veien til alt, så den er grei. Legg merke til at du må ha med 2 L-ledere til lampe B, da den ene skal være ubrutt og føres videre til stikkontakta. Lenke til kommentar
Audi s4 q Skrevet 24. april 2015 Forfatter Del Skrevet 24. april 2015 Dette ble min tolkning av skjema, slik jeg har forstått av boka:) er det i nærheten? Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 24. april 2015 Del Skrevet 24. april 2015 For å si det kort og greit: nei, det er egentlig ikke i nærheten. Jeg har ikke lyst til å gjøre oppgaven for deg, da du ikke får så mye ut av det etter min mening, men jeg kan liste opp hva du trenger av ledere mellom komponentene i hvert fall slik det er tegnet på enlinjeskjemaet. 2 stk. på tilførselen. 3 stk. fra første boksen til bryteren. 4 stk. fra boks til boks. 2 stk. fra boks nr. 2 til lampe A. 3 stk. fra boks nr. 2 til lampe B. 2 stk. fra lampe B til stikkontakt. Listen teller ikke med beskyttelsesleder (jord). Lenke til kommentar
Audi s4 q Skrevet 24. april 2015 Forfatter Del Skrevet 24. april 2015 Takk!! Da prøver jeg på nytt! Jobber som tavlemontør så går fint å lese de, men ikke tegne:) Lenke til kommentar
Audi s4 q Skrevet 24. april 2015 Forfatter Del Skrevet 24. april 2015 Sikkert ikke helt 100%, men nærmere? Står så lite forklaring i boka mi, skjønner du! Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 24. april 2015 Del Skrevet 24. april 2015 Himmel og hav... Ta med deg noen bær hjem Du som er tavlemontør må da vite hvordan en bryter skal tegnes? Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 24. april 2015 Del Skrevet 24. april 2015 Det ville fort sagt poff avhengig av koblingen Antall ledere er riktig, men koblingen derimot ser noe feil ut. Prøv å tegne bryteren som illustrerer funksjonen den har, i stedet for å bruke enlinjeskjema-symbolet. Samme gjelder lampene, kan tegne to prikker ved siden av som illustrerer selve tilkoblingen på lampa. I den ene lampa skal du ha en blindkobling som bare går rett videre til stikkontakta. PS: funksjonen på bryteren tilsvarer to stk. en-pol brytere i samme enheten. Altså, 1 stk. L inn og to stk. forskjellige brutte ledere ut. Lenke til kommentar
Audi s4 q Skrevet 24. april 2015 Forfatter Del Skrevet 24. april 2015 Nettopp startet som hjelpearbeider, kommer fra allmennfag:) hmm, vet ikke om jeg skjønner, men kan prøve nok en gang, viss ikke, kan ikke du tegne, så kanskje jeg skjønner da? Så prøver jeg meg på en ny oppgave etterpå Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 24. april 2015 Del Skrevet 24. april 2015 "Nettopp begynt som hjelpearbeider" og "tavlemontør" er to ganske forskjellige ting Lenke til kommentar
Audi s4 q Skrevet 24. april 2015 Forfatter Del Skrevet 24. april 2015 Hjelpearbeider som tavlemontør ? Lenke til kommentar
Audi s4 q Skrevet 24. april 2015 Forfatter Del Skrevet 24. april 2015 (endret) Får virkelig ikke dette til.... Endret 24. april 2015 av Audi s4 q Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 24. april 2015 Del Skrevet 24. april 2015 Jeg synes du bør begynne med hvordan en serievender fungerer. Og ellers vite i korte trekk hvordan koblingen vil fungere. Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 24. april 2015 Del Skrevet 24. april 2015 Tegna kjapt opp hvordan dette skal fungere, selv om jeg ikke liker å servere svar direkte Men håper at det kanskje gir en pekepinn på hvordan man kan tenke når man skal tegne flerlinjeskjema. Lenke til kommentar
Audi s4 q Skrevet 26. april 2015 Forfatter Del Skrevet 26. april 2015 Takk skal du ha, men får bare error når jeg åpner den? Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 26. april 2015 Del Skrevet 26. april 2015 (endret) Endret 26. april 2015 av El-Ateisten Lenke til kommentar
Audi s4 q Skrevet 26. april 2015 Forfatter Del Skrevet 26. april 2015 Takktakk, lettere å forstå nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå