Karl Skapeland Skrevet 13. mai 2015 Del Skrevet 13. mai 2015 ignoriseres Takk! Fra i dag av bytter jeg ut ordet "ignorere", med "ignorisere", da jeg synes det klinger bedre Lenke til kommentar
tyrion84 Skrevet 13. mai 2015 Del Skrevet 13. mai 2015 Om ikke annet så vil jeg i det er rimelig dumt av VG å skremme folk fra å bruke nettsidene deres... Jeg har IKKE lyst til å kommentere på noe hos dem lenger! Hvorfor ikke? Så lenge du ytrer en mening du kan stå for, er det vel ikke farlig å utdype den på telefon? Sagt som en tro Joseph Goebbels lenge leve nasjonalsosialismen:S Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 13. mai 2015 Del Skrevet 13. mai 2015 Dersom du ikke tør stå for dine egne meninger og uttalelser så burde du vel strengt tatt ikke kommet med de? Dette er ikke knebling eller brudd på ytringsfriheten, om noe så er dette det motsatte; du kan si hva du vil, men du må også tåle å bli konfrontert med det. Nå har jeg ikke sett VG sin reportasje, men om de gjorde det klart at dette var tatt opp og at det var på TV så ser jeg ikke noe problem med det. Om du ikke er voksen nok til å tåle at noen er uenige og konfronterer deg så har du kanskje ikke så mye i en debatt å gjøre. Lenke til kommentar
tyrion84 Skrevet 13. mai 2015 Del Skrevet 13. mai 2015 Hvorfor er valg så hemmelige, burde ikke alle filmes med hva de stemmer på, eller at alle får bankkontoen sin liggende offentlig, eller hvem dine tidligere kjærester og elskere er?? Er private anliggende noe vi er i mot? Lenke til kommentar
3irik Skrevet 13. mai 2015 Del Skrevet 13. mai 2015 Om ikke annet så vil jeg i det er rimelig dumt av VG å skremme folk fra å bruke nettsidene deres... Jeg har IKKE lyst til å kommentere på noe hos dem lenger! Hvorfor ikke? Så lenge du ytrer en mening du kan stå for, er det vel ikke farlig å utdype den på telefon? Fordi jeg er utrolig mye dårligere til å formulere meg på telefon enn jeg er skriftlig. Hvis jeg hadde blitt konfrontert over telefon uten forberedelse så hadde jeg fremstått som en idiot, selv om jeg har gode grunner for det jeg mener og ytrer. 2 Lenke til kommentar
tyrion84 Skrevet 13. mai 2015 Del Skrevet 13. mai 2015 Og ja jeg er forkjemper for at det skal være mulig å si noe som er politisk ukorrekt uten at man skal henges ut i gapestokk for det! 1 Lenke til kommentar
tyrion84 Skrevet 13. mai 2015 Del Skrevet 13. mai 2015 Det VG som et statsfinansiert medie gjør er et stygt forsøk på politisk overstyring av folkemeningen. Yttringsfrihet betyr at alle kan få mene sitt og si hva de vil (også Bhatti og de andre gærningene). Lenke til kommentar
toth Skrevet 13. mai 2015 Del Skrevet 13. mai 2015 Om ikke annet så vil jeg i det er rimelig dumt av VG å skremme folk fra å bruke nettsidene deres... Jeg har IKKE lyst til å kommentere på noe hos dem lenger! Hvorfor ikke? Så lenge du ytrer en mening du kan stå for, er det vel ikke farlig å utdype den på telefon? Sagt som en tro Joseph Goebbels lenge leve nasjonalsosialismen:S Hvis Goebbles mente at man burde kunne stå for meningene sine, så hadde han rett det. Forøvrig har det absolutt intet med nasjonalsosialisme å gjøre, det er ikke politikk vi snakker om, det er integritet og ryggrad. Og ja jeg er forkjemper for at det skal være mulig å si noe som er politisk ukorrekt uten at man skal henges ut i gapestokk for det! Selvsagt. Men vi snakker her kun om folk som kommenterer under fullt navn - hvem er det da som setter dem i "gapestokk"? Dem selv, eller den som ber dem utdype? Velger du å ytre under fullt navn MÅ du kunne stå for det du sier. Hvis ikke får du holde kjeft, eller bruke falskt navn/nick. Kan du ikke stå for det du sier er strengt tatt ikke det du sier verdt noe uansett. Lenke til kommentar
toth Skrevet 13. mai 2015 Del Skrevet 13. mai 2015 Hvorfor er valg så hemmelige, burde ikke alle filmes med hva de stemmer på, eller at alle får bankkontoen sin liggende offentlig, eller hvem dine tidligere kjærester og elskere er?? Er private anliggende noe vi er i mot? Du er fullstendig på jordet - det du velger å legge ut på det offentlige internett under fullt navn er IKKE et privat anliggende. Det er overhodet ikke sammenlignbart med stemmeseddel, kontonr eller forhold du ønsker å holde privat. Det får du selvsagt lov å holde privat. Akkurat som du får lov å holde meningene dine privat(please do..!) - velger du aktivt å IKKE holde det privat, så får du stå for det - uansett om vi snakker stemmeseddel, elsker eller mening om innvandring. Lenke til kommentar
tyrion84 Skrevet 13. mai 2015 Del Skrevet 13. mai 2015 Om ikke annet så vil jeg i det er rimelig dumt av VG å skremme folk fra å bruke nettsidene deres... Jeg har IKKE lyst til å kommentere på noe hos dem lenger! Hvorfor ikke? Så lenge du ytrer en mening du kan stå for, er det vel ikke farlig å utdype den på telefon? Sagt som en tro Joseph Goebbels lenge leve nasjonalsosialismen:S Hvis Goebbles mente at man burde kunne stå for meningene sine, så hadde han rett det. Forøvrig har det absolutt intet med nasjonalsosialisme å gjøre, det er ikke politikk vi snakker om, det er integritet og ryggrad. Og ja jeg er forkjemper for at det skal være mulig å si noe som er politisk ukorrekt uten at man skal henges ut i gapestokk for det! Selvsagt. Men vi snakker her kun om folk som kommenterer under fullt navn - hvem er det da som setter dem i "gapestokk"? Dem selv, eller den som ber dem utdype? Velger du å ytre under fullt navn MÅ du kunne stå for det du sier. Hvis ikke får du holde kjeft, eller bruke falskt navn/nick. Kan du ikke stå for det du sier er strengt tatt ikke det du sier verdt noe uansett. Joseph Goebbels kunne ikke sagt det bedre, jeg håper du trives i ditt 4. rike 1 Lenke til kommentar
tyrion84 Skrevet 13. mai 2015 Del Skrevet 13. mai 2015 Du kan glede deg til ting som massevaksinering med eksperimentell medisin. Menings kontroll over hva du kan si og ikke si. Angiveri på arbeidsplassen og i det sosiale lag. Utdanningsleire og henrettelser. Kos dere i konsentrasjonleieren det kommer hvertfall til å være begrenset WIFI connection der så man kan nyte dagens sportsnyheter. 1 Lenke til kommentar
toth Skrevet 13. mai 2015 Del Skrevet 13. mai 2015 (endret) Om ikke annet så vil jeg i det er rimelig dumt av VG å skremme folk fra å bruke nettsidene deres... Jeg har IKKE lyst til å kommentere på noe hos dem lenger! Hvorfor ikke? Så lenge du ytrer en mening du kan stå for, er det vel ikke farlig å utdype den på telefon? Sagt som en tro Joseph Goebbels lenge leve nasjonalsosialismen:S Hvis Goebbles mente at man burde kunne stå for meningene sine, så hadde han rett det. Forøvrig har det absolutt intet med nasjonalsosialisme å gjøre, det er ikke politikk vi snakker om, det er integritet og ryggrad. Og ja jeg er forkjemper for at det skal være mulig å si noe som er politisk ukorrekt uten at man skal henges ut i gapestokk for det! Selvsagt. Men vi snakker her kun om folk som kommenterer under fullt navn - hvem er det da som setter dem i "gapestokk"? Dem selv, eller den som ber dem utdype? Velger du å ytre under fullt navn MÅ du kunne stå for det du sier. Hvis ikke får du holde kjeft, eller bruke falskt navn/nick. Kan du ikke stå for det du sier er strengt tatt ikke det du sier verdt noe uansett. Joseph Goebbels kunne ikke sagt det bedre, jeg håper du trives i ditt 4. rike Du kan glede deg til ting som massevaksinering med eksperimentell medisin. Menings kontroll over hva du kan si og ikke si. Angiveri på arbeidsplassen og i det sosiale lag. Utdanningsleire og henrettelser. Kos dere i konsentrasjonleieren det kommer hvertfall til å være begrenset WIFI connection der så man kan nyte dagens sportsnyheter. Kan vi ikke bare ikke snakkes? http://en.wikipedia.org/wiki/Godwin%27s_law (det er jo forøvrig kostelig å se hvordan du selv prøver å kneble folk ved å stemple dem som nazi-sympatisører i samme setning som du kritiserer knebling.) Endret 13. mai 2015 av toth 1 Lenke til kommentar
tyrion84 Skrevet 13. mai 2015 Del Skrevet 13. mai 2015 Som sagt hvis du ikke kan se problemene med kontroll/overvåkningsstaten vi beveger oss mot, så har jeg ingenting å si kos deg med iphonene din og husk og ikke tenke selv men slå opp alt på google.com Lenke til kommentar
toth Skrevet 13. mai 2015 Del Skrevet 13. mai 2015 Som sagt hvis du ikke kan se problemene med kontroll/overvåkningsstaten vi beveger oss mot, så har jeg ingenting å si kos deg med iphonene din og husk og ikke tenke selv men slå opp alt på google.com Jeg har heldigvis android, med enda kjappere tilgang til google enn iphone 1 Lenke til kommentar
FarazTehrani Skrevet 3. juni 2015 Del Skrevet 3. juni 2015 I forbindelse med artikler VG har hatt ang. flyktningekatastrofen i middelhavet, har VG latt kommentarfeltet stå åpent, og det har kommet mange kommentarer, både folk som mener vi må redde disse folkene, men også folk som mener at de bør drukne. Jeg ser begge sider av saken, det er et dilemma. Hvis vi redder dem, og de vet de blir reddet, vil det bare komme flere. Hvis de ikke blir reddet, betyr det døden. Det VG nå gjør mener jeg er uthenging av folk med andre meninger enn norsk "politisk korrekt". De ringer opp dem som mener noe annet enn at de må reddes og bringes i land i Europa og konfronterer dem med deres meninger på direktesendt TV. Hvis VG skal gjøre noe slikt, burde brukerne bli advart på forhånd om at de kan risikere å bli oppringt og bli lagt ut på direktetv. Er ikke dette å gå for langt? Lenke til sak: http://www.vgtv.no/#!/video/111331/mads-4/1 Det beste er å hjelpe dem i sitt eget land. Men vi vet jo at det ikke kommer til å skje med det nærmeste, så hva er alternativet? Lenke til kommentar
Rompel & Skinnrolf Skrevet 26. juni 2015 Del Skrevet 26. juni 2015 Du kan glede deg til ting som massevaksinering med eksperimentell medisin. Menings kontroll over hva du kan si og ikke si. Angiveri på arbeidsplassen og i det sosiale lag. Utdanningsleire og henrettelser. Kos dere i konsentrasjonleieren det kommer hvertfall til å være begrenset WIFI connection der så man kan nyte dagens sportsnyheter. Lenke til kommentar
Ordføreren Skrevet 13. juli 2015 Del Skrevet 13. juli 2015 I forbindelse med artikler VG har hatt ang. flyktningekatastrofen i middelhavet, har VG latt kommentarfeltet stå åpent, og det har kommet mange kommentarer, både folk som mener vi må redde disse folkene, men også folk som mener at de bør drukne. Jeg ser begge sider av saken, det er et dilemma. Hvis vi redder dem, og de vet de blir reddet, vil det bare komme flere. Hvis de ikke blir reddet, betyr det døden. Det VG nå gjør mener jeg er uthenging av folk med andre meninger enn norsk "politisk korrekt". De ringer opp dem som mener noe annet enn at de må reddes og bringes i land i Europa og konfronterer dem med deres meninger på direktesendt TV. Hvis VG skal gjøre noe slikt, burde brukerne bli advart på forhånd om at de kan risikere å bli oppringt og bli lagt ut på direktetv. Er ikke dette å gå for langt? Lenke til sak: http://www.vgtv.no/#!/video/111331/mads-4/1 jeg synes disse meningene til enkelte folk var så drøye at dette var på sin plass. man kan ikke forvente å kunne være med i den offentlige debatt, men ikke få spørsmål om sine meninger. Lenke til kommentar
SpongeFrog Skrevet 13. juli 2015 Del Skrevet 13. juli 2015 Mener at folk må ta det som blir skrevet i slike kommentarfelt må tas med noen ekstra klyper salt. Forstår ikke hvorfor folk er så j**** hårsåre over ting som blir skrevet på nettet. Folk må roe seg ned(vg må).. Lenke til kommentar
Andre1980 Skrevet 18. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2015 I forbindelse med artikler VG har hatt ang. flyktningekatastrofen i middelhavet, har VG latt kommentarfeltet stå åpent, og det har kommet mange kommentarer, både folk som mener vi må redde disse folkene, men også folk som mener at de bør drukne. Jeg ser begge sider av saken, det er et dilemma. Hvis vi redder dem, og de vet de blir reddet, vil det bare komme flere. Hvis de ikke blir reddet, betyr det døden. Det VG nå gjør mener jeg er uthenging av folk med andre meninger enn norsk "politisk korrekt". De ringer opp dem som mener noe annet enn at de må reddes og bringes i land i Europa og konfronterer dem med deres meninger på direktesendt TV. Hvis VG skal gjøre noe slikt, burde brukerne bli advart på forhånd om at de kan risikere å bli oppringt og bli lagt ut på direktetv. Er ikke dette å gå for langt? Lenke til sak: http://www.vgtv.no/#!/video/111331/mads-4/1 jeg synes disse meningene til enkelte folk var så drøye at dette var på sin plass. man kan ikke forvente å kunne være med i den offentlige debatt, men ikke få spørsmål om sine meninger. Hvem er det som bestemmer hva som er såppas drøyt at det kan forsvares at en profesjonell journalist ringer opp debatanten på en direktesending og som eneste forvarsel får en bisetning om at de er på tv? Vi snakker om en privat part kontra en profesjonell part... Jeg er ikke selv enig i alle kommentarene til artiklene, men å ringe opp noen på direktesendt tv uten forvarsel blir for drøyt. Hadde vært noe helt annet om det var for skriftlig VG.no eller papiravisen. Nei dette var bare for å henge ut folk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå