nybegynner_ Skrevet 23. april 2015 Del Skrevet 23. april 2015 Hei, Jeg får en sånn grå vindu som vist i bildet: http://bildr.no/view/YWhIdm0r Kan noen hjelpe meg med å fikse dette? Hva må jeg installere? Jeg har chrome browser også har jeg 64 bit med windows 7. Kan noen gi meg link til de tingene jeg trenger for å fikse dette problemet? Alså de java plugins jeg trenger eller annet, jeg vet ikke. Lenke til kommentar
Zash Skrevet 23. april 2015 Del Skrevet 23. april 2015 (endret) Hva sier den grå ruten hvis du holder musen over den? https://java.com/en/download/faq/chrome.xml#npapichrome Og test det på linken over Endret 23. april 2015 av Zash Lenke til kommentar
nybegynner_ Skrevet 25. april 2015 Forfatter Del Skrevet 25. april 2015 Da får jeg følgende melding: " This plug-in is not supported" Samma problem når jeg tester på den linken du ga og. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 26. april 2015 Del Skrevet 26. april 2015 Litt hjelp til feilsøking : 1 er Java riktig installert (sjekk i controll panel all items du skal ha et ikon som heter java , sjekk versjon) 2 test med en annen nettleser, funker Java jre nettleser tillegget med IE. 3 konsentrer deg om chrome og Java. Søk på nettet forteller .... The new update of google Chrome is not supporting Java plugin Man kan tvinge inn dette som følger : To turn on java plugin on the new Google chrome update follow the bellow steps; please find bellow steps to enable java in Chrome 1) Go To chrome open a new tab and paste the line bellow in it and press enter chrome://flags/#enable-npapi 2) do Enable NPAPI Mac, Windows Enables the use of NPAPI plug-ins. #enable-npapi 3) then do relaunch now It will close chrome and open again. once done start the browser it will working now Lenke til kommentar
Zash Skrevet 26. april 2015 Del Skrevet 26. april 2015 (endret) Snip Sånn ca det om var i linken min. Endret 26. april 2015 av Zash Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 26. april 2015 Del Skrevet 26. april 2015 Snip Sånn ca det om var i linken min. Ja , men det kommer ikke frem om trådstarter har gjort akkurat "det". Lenke til kommentar
nybegynner_ Skrevet 2. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2015 (endret) Nå er jeg et skritt videre, java har blitt verifisert, noe det ikke lot seg gjøre før. Jeg måtte avinstallere den gamle versjonen. Og jeg har enabled NPAPI plug ins ved å følge intruksjoner over. Men nå får jeg melding om at mine sikkerhetsinnstillinger hindrer noe med java, hva er det som hindrer?? Nå får jeg altså en helt annen melding: http://bildr.no/view/am43QUds Endret 2. mai 2015 av Modassir Lenke til kommentar
quantum Skrevet 2. mai 2015 Del Skrevet 2. mai 2015 (endret) Men nå får jeg melding om at mine sikkerhetsinnstillinger hindrer noe med java, hva er det som hindrer?? Det er Google som hindrer bruk av Java i Chrome. Google bruker Java til en hel del selv, så det er ikke Java i seg selv de prøver å bli kvitt, men NPAPI-støtten i Chrome, som er vanskelig å vedlikeholde på en sikker måte. Nå er NPAPI-støtten skrudd av og du må skru den på selv. I løpet av 2015 skal støtten forsvinne helt. Bruk en annen browser hvis du absolutt må kjøre Java i browseren. Her står det mer, og hvordan du skrur på støtten i Chrome. Enabling NPAPI in Chrome Version 42 and later Trenger du å ha Java installert i browseren din i det heletatt? I såfall kan det være lurt å passe på å installere alle sikkerhetsoppdateringer som kommer etterhvert. Endret 2. mai 2015 av quantum Lenke til kommentar
nybegynner_ Skrevet 3. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2015 Uten java kan jeg vel ikke bruke bankid osv. så jeg må ha java. Men du mente kanksje at man kan installere den på datamaskinen istedenfor på browseren? Isåfall kan du fortelle linke til program java som kan installeres på datamaskinen og som runner normalt uten noen hindring? Jeg vil beholder chrome browser, er det noen andre bedre enne chrome browser? Jeg bruker windows 7. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 3. mai 2015 Del Skrevet 3. mai 2015 Alle browsere har problemer med ett eller annet. Så det er vanlig å bruke flere browsere, og velge den som passer best til oppgaven. Prøv å bruke IE når du trenger Java. Hvis installering av Java er et problem, sett IE som default browser mens du installerer (noe jeg lærte av syar2003 tidligere). Lenke til kommentar
DataMaskinEksperten Skrevet 3. mai 2015 Del Skrevet 3. mai 2015 Dette er ikke sikkert at dette fungerer men du kan prøve) sjekk om det er noen Oppdateringer for java vis det er det last ned det) vis det ikke fungerer prøv og reinstaller java og browseren din) vis ingen av dem tingene fungerer skaff deg en annen browser jeg recommander opera eller firefox. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå