DrDoogie Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Tenker da på å ha noen bilder (gjerne dynamisk generert med noe cron-hjall) og kanskje "annet", og har lyst til å dytte all denne dritten inn på skrivebordets bakgrunnsbilde. Noen tips til fremgangsmåte, eventuelt info eller man sider? Er helt fersk på bruk av X sånn programmeringsmessig, så jeg setter pris på all hjelp. Lenke til kommentar
alive Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Noen tips til fremgangsmåte, eventuelt info eller man sider? Er helt fersk på bruk av X sånn programmeringsmessig, så jeg setter pris på all hjelp. Tror du må kikke på det underliggende bibliotekte for den spesifikke vindushåndtereren (WM) din. Det er den som bestemmer bakgrunnsbildet, X biblioteket (xlib) vil trolig ikke hjelpe deg så mye. Ville lurka litt på gtk lister/howto hvis du bruker gnome, QT for KDE. - for min del ville det blitt Enlightenment, men jeg er ganske fornøyd med bakgrunnsbildene mine Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Forslag, bruk named pipes og skjul et perl script eller annet komfortabelt programmeringsspråk som kan spytte ut egendefinert grafikk. sett så denne pipen som bakgrunnsbilde. har aldri prøvd, men er vel verd et forsøk? Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Noen tips til fremgangsmåte, eventuelt info eller man sider? Er helt fersk på bruk av X sånn programmeringsmessig, så jeg setter pris på all hjelp. Tror du må kikke på det underliggende bibliotekte for den spesifikke vindushåndtereren (WM) din. Det er den som bestemmer bakgrunnsbildet, X biblioteket (xlib) vil trolig ikke hjelpe deg så mye. Ville lurka litt på gtk lister/howto hvis du bruker gnome, QT for KDE. - for min del ville det blitt Enlightenment, men jeg er ganske fornøyd med bakgrunnsbildene mine Kan vel også bruke libpng til å generere en bildefil uavhengig av wm'en ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå