Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Import av veteranbil

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har lyst å importere en UAZ 452 som er over 30 år. Innsiden er totalforandret, utsiden er malt, men ellers stort sett det samme som den originale bilen. Papirer er OK, alle EU og andre beviser som trengs. Da er spørsmålet, hvordan gå fram? og How Much?  :green:

1. Stoppe ved toll og betale en avgift?

2. Så i tillegg betale veteranbilregistreringsavgiften? (Eller er punkt 1 bakt inn i punkt 2?)

Kan noen foreslå en fast fast pris?

Eventuelt hvor mye en slik UAZ 452 kan selges for her i Norge?; Med partyinterior (gode skinnsofaer, striptisstang, minibar, parkett, ledsystem, koppholdere, skinnvegger, tredashbord, skinnseter foran, gode høyttalere bak.) Fargen utenpå er rød, taket på bilen er dekket med parkett så man kan sitte med campingstol på toppen.) Detaljene som støtdempere og kantene til lampene er det satt på en chromebelegg. Ingen stygge klistermerker og navn som ødelegger synet, bare en pure og awsome van.  :xmas:   :dremel:   :green:

Eventuelt om dere kjenner noen som har personlige erfaringer og dere er vennlige vil jeg gjerne få kontakter så jeg kan spørre! 

Takker for svar på forhånd!  :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har sett på den, men er litt confused angående den delen da de skriver at du må stoppe ved tollen og betale en avgift når det i første setning av artikkelen står 6037 kr.  :green:  Kan være min norsk at jeg forstår det ikke, er ikke fra Norge altså.  :love:

Lenke til kommentar

Du betaler bare moms for bilen (25% av bilens verdi og frakt til norge), engangsavgift på veteranbiler ble fjernet i år.

Du nevner ikke hvilken årsmodell det er, men registreringen vil bli enklere hvis den er eldre enn 1970, for da har du regler fra 1942 å forholde deg til. Er bilen nyere enn 1970 så krever det mer dokumentasjon, og kan bli vanskeligere å registrere.

Lenke til kommentar

Jeg glemte å nevne vrakpanten, så det blir 25% moms og vrakpant 2400kr, så kan du leve det gode liv.

Siden det er 1984, så ville jeg tatt med papirene du har til bilen til statens vegvesen (teknisk avdeling), og hørt om det er god nok dokumentasjon, FØR du kjøper bilen.

De er veldig strenge på det at papirene er iorden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...