Rolf Kristensen Skrevet 23. april 2015 Del Skrevet 23. april 2015 En frodig slyngplante Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 23. april 2015 Del Skrevet 23. april 2015 Fin komposisjon, godt utsnitt. Fine farger, skarpt og fint! Men ser du at sånne fugler kan se ut som rusk når de blir såpass små i bildet? Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 23. april 2015 Del Skrevet 23. april 2015 Ja denne var usedvanlig frodig, men passer godt inn i miljøet du ellers presenterer her. Fint og severdig bilde. Vennlig hilsen Ragnar Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 23. april 2015 Del Skrevet 23. april 2015 Hei, Rolf. Ja, Gamlebyen er så rik på detaljer at man kan fotografere der i årevis, og så er denne lille byen faktisk Nord-Europas best bevarte festningsby ! Bildekomposisjon og utsnitt er fint, og bildet har behagelige farger ! M v h Albert. Lenke til kommentar
Ovidia2 Skrevet 23. april 2015 Del Skrevet 23. april 2015 Nydelig og detaljerik stedsdokumantsjon med flotte farger! Hilsen Tove Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 24. april 2015 Del Skrevet 24. april 2015 Heelt bilfritt, nesten - he he. Greit utsnitt. Valg av beskjæring kan alltids pirkes på da det gjelder å finne beskjæringer som igjen skaper linjer som gir spenning. Derfor er jeg litt inne på å ta 1,5-2 cm av høyresiden slik at blikkenslagerjobben går rent ut på høyre ramme med litt luft opp til hjørnet og gir linjer som skaper spenning. Dessuten fjerner det en liten sak i bildekant akkurat i vinkelen mellom vegg og brostein. Oppe til venstre ville jeg klona vekk et mørkt, smalt vridd element rett over det oransje og heller hatt et rent gult felt som gir mer ro. Da vil også den skrå avslutningen på den store grønne planta danne en ren avslutning som også kan gi litt spenning. Nå kan det kanskje virke som jeg er ute på slaktertokt, men så er ikke tilfelle. jeg bare nevner ting som du kan sjekke og avgjøre om du synes det har noe for seg og om det vil høyne bildet. Ellers ingenting å si på lys, skarphet, farger og detaljer. Roar Lenke til kommentar
Rolf Kristensen Skrevet 24. april 2015 Forfatter Del Skrevet 24. april 2015 Fin komposisjon, godt utsnitt. Fine farger, skarpt og fint! Men ser du at sånne fugler kan se ut som rusk når de blir såpass små i bildet? Mange takk Helene ! Jeg ser hva du mener...og jeg er helt enig Mvh. Rolf Lenke til kommentar
Rolf Kristensen Skrevet 24. april 2015 Forfatter Del Skrevet 24. april 2015 Ja denne var usedvanlig frodig, men passer godt inn i miljøet du ellers presenterer her. Fint og severdig bilde. Vennlig hilsen Ragnar Mange takk for den Ragnar ! Mvh. Rolf Lenke til kommentar
Rolf Kristensen Skrevet 24. april 2015 Forfatter Del Skrevet 24. april 2015 Hei, Rolf. Ja, Gamlebyen er så rik på detaljer at man kan fotografere der i årevis, og så er denne lille byen faktisk Nord-Europas best bevarte festningsby ! Bildekomposisjon og utsnitt er fint, og bildet har behagelige farger ! M v h Albert. Mange takk for den Albert ! Det er lett å forstå at den også er kjent utenfor Norges grenser, det er alltid turister der som prater fremmedlandsk Mvh. Rolf Lenke til kommentar
Rolf Kristensen Skrevet 24. april 2015 Forfatter Del Skrevet 24. april 2015 Nydelig og detaljerik stedsdokumantsjon med flotte farger! Hilsen Tove Mange takk for den Tove ! Mvh. Rolf Lenke til kommentar
Rolf Kristensen Skrevet 24. april 2015 Forfatter Del Skrevet 24. april 2015 Heelt bilfritt, nesten - he he. Greit utsnitt. Valg av beskjæring kan alltids pirkes på da det gjelder å finne beskjæringer som igjen skaper linjer som gir spenning. Derfor er jeg litt inne på å ta 1,5-2 cm av høyresiden slik at blikkenslagerjobben går rent ut på høyre ramme med litt luft opp til hjørnet og gir linjer som skaper spenning. Dessuten fjerner det en liten sak i bildekant akkurat i vinkelen mellom vegg og brostein. Oppe til venstre ville jeg klona vekk et mørkt, smalt vridd element rett over det oransje og heller hatt et rent gult felt som gir mer ro. Da vil også den skrå avslutningen på den store grønne planta danne en ren avslutning som også kan gi litt spenning. Nå kan det kanskje virke som jeg er ute på slaktertokt, men så er ikke tilfelle. jeg bare nevner ting som du kan sjekke og avgjøre om du synes det har noe for seg og om det vil høyne bildet. Ellers ingenting å si på lys, skarphet, farger og detaljer. Roar Mange takk for den meget grundige evalueringen Roar. Her var det mange gode tips som jeg skal prøve på originalen Mvh. Rolf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg