Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Regler for A2 (mellomtung)

Anbefalte innlegg

Hei! Stadig vekk ser jeg MC-annonser på finn med R6, CBR600 o.l. som kan kjøres på mellomtung. Likevel sier de nye reglene om mellomtung at motorsykkelen ikke må være "nedtrimmet" til mer enn halvparten av opprinnelig effekt. Men disse syklene har jo 120-130HK originalt, noe som er langt mer enn dobbelt av maks-grensa for mellomtung. Betyr dette at man kan kjøre på slike sykler på mellomtung i dag selv om de ikke oppfølger de nye kravene fordi de ble nedtrimmet FØR disse reglene kom? Altså, man kan ikke nedtrimme en R6 fra 130HK til 48HK i 2015, men man kan likevel kjøre på en som ble nedtrimmet til 34HK i 2012? Kan man isåfall nå sette den opp til 48HK?

Vet noen om det er mulig å kjøre en CBR600RR på mellomtung? Har aldri hørt om en eneste CBR600RR som er registrert som mellomtung, men kunne godt tenkt meg en om det er mulig! ?

Er det dyrt og tidkrevende å nedtrimme fra tung til mellomtung? Har hørt at man må gjøre det på merkeverksted for 5-7K og at ventetiden på visning er 2 mnd. Hvor dyrt blir det og hvor lang tid tar det totalt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det lå en 2010 CBR600RR 34hk ABS mellomtung på finn for et par uker siden til 80tusen. Jeg vet også om en som vraket en cbr600rr mellomtung i fjor, så de finnes vel der ute, men det blir jo færre av de.

Det finnes også mange 34hk og 48hk 600r sykler i Tyskland (mobile.de)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...