dinitrophenylhydrazine Skrevet 23. april 2015 Del Skrevet 23. april 2015 Hei! Stadig vekk ser jeg MC-annonser på finn med R6, CBR600 o.l. som kan kjøres på mellomtung. Likevel sier de nye reglene om mellomtung at motorsykkelen ikke må være "nedtrimmet" til mer enn halvparten av opprinnelig effekt. Men disse syklene har jo 120-130HK originalt, noe som er langt mer enn dobbelt av maks-grensa for mellomtung. Betyr dette at man kan kjøre på slike sykler på mellomtung i dag selv om de ikke oppfølger de nye kravene fordi de ble nedtrimmet FØR disse reglene kom? Altså, man kan ikke nedtrimme en R6 fra 130HK til 48HK i 2015, men man kan likevel kjøre på en som ble nedtrimmet til 34HK i 2012? Kan man isåfall nå sette den opp til 48HK? Vet noen om det er mulig å kjøre en CBR600RR på mellomtung? Har aldri hørt om en eneste CBR600RR som er registrert som mellomtung, men kunne godt tenkt meg en om det er mulig! ? Er det dyrt og tidkrevende å nedtrimme fra tung til mellomtung? Har hørt at man må gjøre det på merkeverksted for 5-7K og at ventetiden på visning er 2 mnd. Hvor dyrt blir det og hvor lang tid tar det totalt? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 23. april 2015 Del Skrevet 23. april 2015 Jeg vil tippe de nye reglene ikke har tilbakevirkende kraft. På samme måte som på mopedene. Eldre mopeder kan fremdeles gå 50km/t. 2 Lenke til kommentar
tugorevo Skrevet 25. april 2015 Del Skrevet 25. april 2015 Det lå en 2010 CBR600RR 34hk ABS mellomtung på finn for et par uker siden til 80tusen. Jeg vet også om en som vraket en cbr600rr mellomtung i fjor, så de finnes vel der ute, men det blir jo færre av de. Det finnes også mange 34hk og 48hk 600r sykler i Tyskland (mobile.de) 1 Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 26. april 2015 Del Skrevet 26. april 2015 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1588957 Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 27. april 2015 Del Skrevet 27. april 2015 Før så kunne en vel trimme ned hva som helst til 34hk og kjøre det lovlig på A2. Nå kan du trimme ned maks det dobbelte til 48hk og kjøre lovlig. Så vidt meg bekjent har denne forandringen/regelen ikke tilbakevirkende kraft. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå