Bendreas Skrevet 23. april 2015 Del Skrevet 23. april 2015 Hei, Jeg har nå snart ferdig med 3 år på en ikke-teknisk utdanning som jeg innser ikke egentlig er noe for meg. Dermed er jeg på jakt etter noe nytt. Programmering virker veldig interessant (jeg har ikke noen forkunnskaper, bare lekt meg på codeacademy). Først tenkte jeg på NITH eller informatikk: programmering og nettverk, men så kom jeg over denne graden. Her kan jeg forhåpentligvis fullføre en bachelor på 2 år, da jeg kan fylle 40-gruppen med de samfunnsvitenskapelige fagene mine. Hvordan er jobbmulighetene med en slik bachelor (og forhåpentligvis greie karakterer)? Hva er en typisk stilling med en typisk begynnerlønn? Burde jeg heller satse på en industribachelor på NITH? Dataingeniør på HiOA er ikke aktuelt, da det blir litt for fysikk-, og mattetungt Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 23. april 2015 Del Skrevet 23. april 2015 Usikker, men etter navnet på linjen. Så virker det veldig som om det her er snakk om frontend (GUI) utvikling. Vil tippe du kan jobbe med det meste som inneholder GUI etterpå. Uten å ha lest fagplan eller satt meg inn i studiet. f.eks websider, mobile applikasjoner etc. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 23. april 2015 Del Skrevet 23. april 2015 Kjør "interaksjonsdesigner" gjennom google så får du et bedre innblikk i hva det dreier seg om. Her har du en grei oversikt: https://utdanning.no/yrker/beskrivelse/interaksjonsdesigner Lønnsmessig bør du ikke få noe mindre enn 400k som nytudannet i hovedstaden. Interaskjonsdesignere har dog veldig varierende lønn ut fra kunnskapsnivå, erfaring og prestasjoner. Står du på og er flink kan du regne med solide lønnshopp utover i karrieren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå