Gå til innhold

US Greencard

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Slik jeg ser det viser vel dette at de har et litt middelmådig syn på flyktninger og Asylsøkere.

Jeg ser også litt av den Amerikanske "vi er best" instillingen i teksten. For eks "This may be your only chance to live and work in the US". Akkurat som om det er menneskehetens store drøm.

Lenke til kommentar
Det var ikke noe problem for min familie å få opphold. Har du eiendom f.eks. i US, kommer du lettere med i spillet.

Når du trekker inn Cuba, så får absolutt alle cubanere som setter foten sin på amerikansk terriotorie automatisk oppholdstillatelse...

Men USA er bare slemme med Cuba de :wow:

Har sett eit program om dette, kystvakten klarte ofte å hindre cubanere å trå på amerikansk jord, ofte 10m frå land, sikkert kjipt for dei som hadde satsa alt på å komme til USA

Lenke til kommentar
Når du trekker inn Cuba, så får absolutt alle cubanere som setter foten sin på amerikansk terriotorie automatisk oppholdstillatelse...

Men USA er bare slemme med Cuba de :wow:

Jeg tror det er best hvis Cuba diskusjonen ikke startes igjen. Den ble litt voldsom og "off topic" etter en stund. tenker for eks. på Kvadrat og Neger diskusjonene den utviklet seg til.

Men uansett, du sier at du får lettere oppholdstilatelse når du har eiendom der. Må man ikke ha oppholdstilatelse før man kan begynne å bygge hus da.

"Off Topic" JoachimR, hvor gammel er du egentlig, og bor du i Holmekollåsen slik jeg hørte en annen plass på forumet??

Lenke til kommentar

Var det jeg som drog opp dette med Cuba? Nei... men jeg synes vi kan la denne tråden handel om grønne kort til US.

Ikke jeg heller, men diskusjoner i Politikk/religion har en tendens til å bevege seg vekk fra emnet, og mot den gamle PRO US vs. ANTI US diskusjonen. Det er bare slik det er. Tviler på at den diskusjonen noen gang ender, hvis ikke du, fiskepinna og Seixon plutselig blir kommunister *grin* . Tviler vel litt på det da.

Hva mente du forresten med at Bush vil fjerne loven?? Den loven om at alle Cubanere som komme i land får Greencard??

Lenke til kommentar
"Give me your tired, your poor, your huddled masses yearning to breathe free, The wretched refuse of your teeming shore, Send these, the homeless, tempest-tossed, to me: I lift my lamp beside the golden door."

..

Njet? :(

Ssh!

Vil du ende opp i Camp X-Ray, din landsforræder!

Hysje med seg nå, Onkel Sam vet best (*henter brystvorte-elektrodene*).

*grin*

Lenke til kommentar
Slik jeg ser det viser vel dette at de har et litt middelmådig syn på flyktninger og Asylsøkere.

USA tar jo imot ENDEL flere innvandrere enn vi gjør i Norge, så jeg synes ikke de har noe å skamme seg over på det området. Ifølge offisiell statistikk tok de imot 7.605.068 immigranter i perioden 1991-98.

Jeg vet godt at USA tar imot masse flykninger og innvandrere, men jeg syns ikke oppholdstilatelsen bør være et lottei fordeom. det er jo lite hjelp i å ta inn personer som allerede har det godt, og bare vil ha det "Litt bedre", når det er flere rundt om i verden som desperat trenger et oppholdsted av forskjellige viktige grunner.

Det blir jo litt som om vi skulle fylle hele vår flyktningekvote med misfornøyde dansker. Tipper det hadde hjulpet lite på hungersnøden andre steder.

(Og ja, jeg vet dette ikke er akkurat det samme som Amerikas lotteri, men dere skjønner poenget)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...