Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Vanskelig valg ang. bytte/kjøp av bil (BMW 540i)

Anbefalte innlegg

Hei og takk for at du tar deg tid til å lese.

Min situasjon er litt spesiell men jeg skal forklare så godt jeg kan.

Jeg eier idag en 540i som jeg har veldig lyst til å montere kompressor på.

Har snakket med ESS Tuning i Østfold og de sier jeg kan få 420 hk med Vortech V3.

Så er det også slik at de har ikke mulighet før i Juni noe jeg syns er litt lenge til, men det får bli sånn..

En annen del av saken er at p.d.d ligger det en 540i med kompressor til salgs på finn.no som jeg syns er veldig fin, og har ringt med eieren 1 gang tidl. for 1mnd siden, han har altså ikke fått solgt den enda, så har ikke troa på at den blir det med det første heller, men den har en annen type kompressor men med 450 hk.

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=57585409&searchclickthrough=true

Han virker ikke int. i å bytte + mellomlegg så jeg må betale hele beløpet.

Da jeg snakket med han virket han veldig ålreit og vi hadde en god prat på tlf.

Problemet er hvordan kan jeg "få sikret" meg denne, uten at jeg kanskje må stå uten bil også vips blir den med kompressor kanskje solgt?

Jeg har altså mulighetene:

-Vente til Juni og så sette kompressor på min (hadde håpet fortest mulig), dette koster 50 000 tusen, og får det på min bil som jeg er ganske fornøyd med.

-Selge min, kjøpe hans (men fare for at den kan bli solgt, jeg kan stå uten bil), hans bil tror jeg ville blitt veldig fornøyd med.

Så er det også slik at hans virker noe mer strøken enn min, derfor ligger den nok ute til litt mer i pris enn hva jeg ville tatt, men det virker som en bil jeg absolutt ut ifra bildene er en bil som er akkurat en jeg er på jakt etter. Også har den beige skinn noe som jeg syns er kjempefint på sort BMW.

Den har også doble eksospotter noe som også er en stor drøm tilogmed på min, og den har M5 batterikasse som gjør at batteriet ikke vil hoppe rundt, noe jeg ikke har.

Altså bottom line, den har alle de ekstra fine tingene jeg ikke har på min.

Ellers er de klin like.

Hva burde jeg gjøre her for at vi kan komme til en enighet begge mann?

Han vil selge og få hele beløpet, og jeg vil ha hans bil, men vil ikke bli offer for å kanskje måtte stå uten bil og bilen hans hvis jeg er veldig uheldig kan bli solgt når min blir evt. solgt.

Så ikke sant ett passe greit problem har jeg der. Min plan er å ringe på den en gang til å spørre om å få se på den, er jeg fornøyd med slik den er vil jeg nok ha den, men det løser jo ikke problemet sant.

Derfor ber jeg om noen gode råd/tips her. Takk på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville vært veldig skeptisk med å kjøpe en 540 med ettermontert kompressor som har blitt kjørt x antall kilometer og gud vet hvor straffekjørt. Hadde jeg vært deg ville jeg hatt litt is i magen ventet til jeg fikk montert kompressor på egen bil fremfor å kjøpe meg en stor risiko

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ville vært veldig skeptisk med å kjøpe en 540 med ettermontert kompressor som har blitt kjørt x antall kilometer og gud vet hvor straffekjørt. Hadde jeg vært deg ville jeg hatt litt is i magen ventet til jeg fikk montert kompressor på egen bil fremfor å kjøpe meg en stor risiko

Jeg ser den, men han sa i tlf at bilen har ny motor som hadde gått 180 000 km da kompressor ble montert, Chassis har gått 274 xxx..

ble gjort av en eldre mann som var på tur i Danmark og jobben ble utført hos Schmiedmann i Danmark.

Han har ikke hatt noe plunder med slik det har vært, men som du sier ting kan jo oppstå men da burde det vel kanskje vært noe allerede vel..

Lenke til kommentar

Jeg ville bygget om egen bil fremfor å handlet en annen. Rett og slett for da hadde jeg kjent til utgangspunktet og kjenner til den faktiske tilstanden av bilen.

Det er kanskje en litt større kostnad per dags dato, men på den andre bilen kan det jo fortløpende dukke opp feil og mangler som utligner dette fort.

Lenke til kommentar

Ja du har faktisk ett godt poeng der.. Men siden jeg såpass "forelsket" i den andre bilen, det minste jeg har tenkt til å gjøre hvertfall er å ta en tur å se på den.. Se om den er noe tess. Først da kan en vel vite om det er noe å ha eller ikke.

Har vært borti biler som ser utrolig bra ut på bilder som har feil og mangler i virkeligheten.

Så til en litt annen ting, jeg har vært borti ting som (min forrige en 328i E46 jeg kjøpte i 2011), lå ute til 105 tusen, det var ett kupp på den tida, 328 lå gjerne langt høyere da, hadde bare gått 193xxx, alt virket, Eu godkjent, knall bil, den jeg gjorde rent bytte på til min 540i E39, men poenget er.. Den hadde ligget litt ute, 1 mnd, sånt sier noen ganger gjerne litt om alt er på stell blir de jo solgt fort, mens ligger de ute betyr det jo litt at det muligens er noe feil siden kjøpere ikke vil ha den.

I mitt tilfelle var 328n en knakanes god bil og selger var litt oppgitt fordi så mange hadde ringt og sagt de skulle komme med en gang å kjøpe den osv osv.. så når jeg kom og så på den, så det var en knall bil, følte jeg meg heldig at jeg fikk tak i den før noen andre, enda den hadde ligget ute såpass "lenge" for en bil som burde vært solgt første uka.

Denne 540ien med Kompressor har ligget ute nå siden Januar og han har prøvd å selge den. Han begynte på 150 tusen, nå har han siste uken gått ned til 139 og den har fortsatt ikke blitt solgt. Jeg er litt skeptisk faktisk, men jeg får se når jeg får tatt en kikk om det er noe bra bil eller ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...