Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Trommel går ikke rundt i vaskemaskin

Anbefalte innlegg

Jeg har en toppmatet vaskemaskin hvor trommelen tilsynelatende "sitter fast" i gummiforpakningen rundt. Når den starter er den en slags durelyd fra motoren et par sekunder før den blir helt stille. Når jeg åpner lokket og prøve å snurre rundt trommelen er den nesten ikke til å rikke. De siste månedene har den vært litt tyngre å dreie på enn jeg husker den var tidligere så det kan kanskje være et forvarsel på at noe er i gjære? Vasken er litt fuktig nederst i trommelen og det virker som den tømmer vaskemiddelet så det er tilsynelatende i orden. 

Den er 6-7 år gammel så jeg vet ikke om jeg gidder å skaffe reparatør for å fikse den. Nå som to barn er hus trengs egentlig en med mye større kapasitet. 

Noen tips til hva det kan være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde maskina vært min hadde jeg forsøkt meg på å åpne sideplatene på den for å sjekke motor og reimoverføring.

Selve trommelen sitter i et ege hus laget av enten plast eller stål med akslingen stikkende ut på hver ende med reimskive på den ene siden.

Det hele er en latterlig enkel konstruksjon når du først får sett den.

Om selve trommelen sitter fast eller at det lukter rart av motoren er det bare å kaste om du ikke har lyst til å åpne den helt for å se etter hva det er som får det til å sitte fast.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...