Gå til innhold

Innkalt til avhør etter trafikkuhell 3 mnd. senere.

Kamelot

Anbefalte innlegg

Ble mandagen oppringt av politiet om at jeg måtte møte til avhør i forbindelse med et trafikkuhell for ca 3 mnd. siden.

Saken er den at jeg hadde kjørt forbi en trailer og det kom en bil imot. Jeg bremset og klarte såvidt å manuvøre imellom bilen og traileren. Resultatet ble at min bil ble kondemert mens den andre bilen fikk mindre skader. Ingen personskader annet enn to sjokkerte sjåfører. Politiet kunne ikke komme pga en elgpåkjørsel et annet sted og så lenge det ikke var personskader så så de ingen grunn til å komme. Fikk snakket litt med politimannen over telefon på stedet og han så bare at de kunne kontakte meg senere ved eventuelt avhør.

Jeg har tatt på meg all skyld i forhold til forsikringsselskapet . Har fullkasko og fikk tilbake listepris på verdien av bilen.

Nå, ca. 3 mnd. etter så er jeg altså innkalt til avhør/samtale.

Er det vanlig at de kan kalle meg inn til avhør så lenge etter?

Og hva kan skje?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå, ca. 3 mnd. etter så er jeg altså innkalt til avhør/samtale.

Er det vanlig at de kan kalle meg inn til avhør så lenge etter?

Jeg var vitne til en trafikkulykke, og da ringte politiet meg ca. et aar etter det hadde skjedd for aa mer informasjon om det som skjedde... Saa tre mnd er vell "raskt" for politiet?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Takker for svar. Er det vanlig at de tar kontakt pr. telefon? Er borte på jobb i ukene og er hjemme nå, har sjekket om jeg har fått brev fra dem, men ingen brev fra dem.

Boten skal jeg ta men å miste lappen ser jeg ikke så lyst på :-(

Skal inn til avhør imorgen.

Gruer meg.

Lenke til kommentar

Var forbikjøreselen uaktsom?

I såfall er det kjipt å miste førerkortet , men med tanke på at du kanskje har kunnet vært død i dag om det gikk virkelig ille så er det kanskje ikke så ille alikevell å bare miste førerkortet en liten periode? Du finner trolig en løsning selv om det ikke er så gøy å være syklist / avhengig av andre.

Lenke til kommentar

Ja. Jeg vil kalle det uaktsom når jeg møter på motgående bil, samt at det er dårlig sikt. Idiotisk av meg.

Har fått en real lærepenge og jeg tenker meg både 3 og 4 ganger før jeg tar en forbikjøring igjen. Er selvsagt glad for at både jeg og ikke minst den andre sjåføren kom fra det uten fysiske skader.

Lenke til kommentar

Ja. Jeg vil kalle det uaktsom når jeg møter på motgående bil, samt at det er dårlig sikt. Idiotisk av meg.

Har fått en real lærepenge og jeg tenker meg både 3 og 4 ganger før jeg tar en forbikjøring igjen. Er selvsagt glad for at både jeg og ikke minst den andre sjåføren kom fra det uten fysiske skader.

Man lærer så lenge man lever...

Som sagt, du har fått en lærepenge for livet og så lenge du husker på hvor idiotisk fort ting kan skje så vil du faktisk trolig være en langt bedre sjåfør i fremtiden om du skulle være så uheldig at de inndrar førerkortet ditt og kommer tilbake sterkere og en erfaring rikere.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Kom hjem etter ei lang uke på jobb, i postkassa ligger et brev fra politiet. Fikk bot på 10 000 kr, det er greit nok men jeg ble litt skuffet over at jeg mister retten til å kjøre førerkortpliktig motorvogn for en periode på 6 måneder :(

Jeg er villig til å godta bota, men å godta førerkortbeslag er litt tyngere ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...