Sh4d3y Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Jeg lurer på om det er lurt å la luften gå gjennom pcen den ene veien eller den andre? Altså, Lønner det seg å ha vifter som blåser ut foran , eller burde jeg ha de bak?? Lenke til kommentar
sandman Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Vifter som blåser inn den kaldeste luften nede i front. Og vifter som blåser varm luft ut settes høyt bak. Dette er det mest vanlige. Lenke til kommentar
tempezzzt Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Det pleier uansett å være varmere luft bak pc'en en foran pga psu vifte. I tillegg pleier pc'en å stå intill veggen - og lufta står stille (null sirkulasjon). Fysikk; Varm luft er lettere en kald luft. Ergo: den kaldeste lufta finnes nærmest golvet. *grin* Lenke til kommentar
snole Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 I tillegg til at inne i selve kabinettet er den varmeste luften øverst. Dermed er det mest logisk å blåse denne luften ut, og erstatte den med kald luft fra gulvhøyde. (Bakdel: nede på gulvet er der hybelkaninene bor, og de har en tendens til å bli med luften.) Lenke til kommentar
Sh4d3y Skrevet 7. november 2003 Forfatter Del Skrevet 7. november 2003 Da skal jeg snu viftene mine Har pc'en oppe på bordet, så hybelkaniner blir nok ikke noe problem Takker for svar *grin* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå