thomas82 Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Doktorn' spurte meg om jeg visste hvorfor jeg har konstant migrene? Hmm.. Trenger hjelp til å få et bedre liv i stillhet.. ja.. Lurer på å skaffe meg enten vapochill eller vannkjøling, og lurer på: -Hva er stillest av disse to? -Er det mulig å få vapochill til å kjøle andre ting enn bare cpu? -Er en slik vannkjølt strømforsyning noe å ha? stao no pao! Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 vappo bråker mer enn ordinær vannkjøling. Kjøp en psu med 120mm vifte som bråker under 20db, generelt er alt over 20db bråk så alle vifter burde holde et lavere støynivå enn det Lenke til kommentar
shebban Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Vapo bråker en del pga kompressoren og litt "kraftig" vifte på radisen! Sats på vann kjøling du! Blir og en del billigere enn vapo. Dei vann kjølte psuene har jeg ingen erfaring med! (kansje det er noen tester der ute på nettet?) Lenke til kommentar
insider Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 -Er en slik vannkjølt strømforsyning noe å ha? er dyrt da 2900 spenn for en 350 W strømforskyning Lenke til kommentar
thomas82 Skrevet 6. november 2003 Forfatter Del Skrevet 6. november 2003 Hmm.. ja vannkjøling er jo litt billigere da. :-) Forstår det slik at vapochill bare kjøler cpu? Og da er det jo litt mindre aktuelt ja.. Så vannkjøling er tingen. Tror dere eg får plass til det i mitt Aopen midi-tower? Ogso en ting til.. På hovedkortet så er det ei lita vifte oppå en dings, ka heiter den dingsen? (føler meg temmelig noobie nå)cha? Uansett så er det noke gale med den vifta... Noen som husker i gamle dager da det var kult å teipe papp-klaffer få sykkelhjulet? Sånn høres den vesle vifta ut! :!: Men denne er vel ikkje vits i å ha vannkjøling på? Er det ikke mulig å bare feste en litt svær kjøleribbe på eller no`? Kommer snart til å bare røske den ut, så alle litt meir fornuftige forslag mottas med takk! :-) Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 hmm da kan du jo kjøpe en som bråker max 20db som har en 80mm vifte og en 120mm vifte, har bygget pcr med noen slike og de gir ikke lyd fra seg Lenke til kommentar
thomas82 Skrevet 6. november 2003 Forfatter Del Skrevet 6. november 2003 -Er en slik vannkjølt strømforsyning noe å ha? er dyrt da 2900 spenn for en 350 W strømforskyning Ja, men stillhet er gull? =) Lenke til kommentar
Daron Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Den lille dingsen på hovekortet er North Bridgen, eller NB.. Annbefaler å skaffe en passiv kjøleribbe til denne istedenfor viften.. f.eks. Zalman sin hos Microplex. Lenke til kommentar
thomas82 Skrevet 6. november 2003 Forfatter Del Skrevet 6. november 2003 Den lille dingsen på hovekortet er North Bridgen, eller NB.. Annbefaler å skaffe en passiv kjøleribbe til denne istedenfor viften.. f.eks. Zalman sin hos Microplex. Ahh.. bare 65 kr Det er jo bare genialt! Mye billigere enn hørselvern ! Lenke til kommentar
insider Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 -Er en slik vannkjølt strømforsyning noe å ha? er dyrt da 2900 spenn for en 350 W strømforskyning Ja, men stillhet er gull? =) jo sant - min pc høres ut som et jetfly ! ganskew irriterende når du skal sove Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 hallo Min maskin hjørtes også ut som et jetfly, da mener jeg av f16 typen Satte på heatpipe på grafikkortet, som var hovedsynderen. Tok ut orginalvifta fra psu, og satte inn 2 stk Thermaltake. Disse bråker ikke mye. Den ene er på 7 volt, mens den andre er på 12 volt. Har ingen kabinettvifter som jeg gidder å la snurre. Cpu kjøler er en coolermaster Aero7+ med rhebus. Hvis du er litt fingernem så er det inget problem å lage vannkjølt psu. Bare ta lav en blokk (let på nettet hvordan gidder ikke skrive det her.) Så fjerner du alle kjøleribbene i psu, og setter bloka der istedenfor. Fest alle de varme objektene inne i psu på blokken (kan hende du må lodde på ledninger til komponentene, for å få dem lange nok). Et fint prosjetk jeg skal lage så fort jeg får den nye vannkjølinga mi. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå