fjarle Skrevet 22. april 2015 Del Skrevet 22. april 2015 Vi satte ti kameratelefoner i stativ, og du velger den beste.TEST: Blindtest av kameratelefoner Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 22. april 2015 Del Skrevet 22. april 2015 (endret) Var ganske enig med redaksjonen i mine valg (dvs at jeg valge LG flex mest), men skal sies at jeg ikke skjønte man kunne forstørre før de 2-3 siste bildene. AtW Endret 22. april 2015 av ATWindsor 1 Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 22. april 2015 Del Skrevet 22. april 2015 Endte med iPhone 6 plus og S6 Edge, men i godt lys er det helt hipp som happ hva man velger. Lenke til kommentar
9hdoksaet4 Skrevet 22. april 2015 Del Skrevet 22. april 2015 Jeg må selv si at jeg ble overrasket over resultatet, men for meg sto LG G Flex 2 ut som en ganske klar vinner ved de fleste bildene. Det var spesielt i litt vanskelig lys at den skilte seg ut. Som en eier av en "knallrød" bil var det veldig lett å se hvilke av kameraene som utmerket seg med naturlig farge av lakken. Min egen Z3 tar gode bilder under de fleste forhold, men ved mørke skumring, så blir bildene en tanke mørk. Jeg visste heller ikke at man ved å trykke på bildene kunne få en større utgave av samme bilde. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 22. april 2015 Del Skrevet 22. april 2015 Fikk forskjellig mobil på alle bildene... Tar aldri bilder med mobil uansett, men foretrekker mitt systemkamera 1 Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 22. april 2015 Del Skrevet 22. april 2015 Godt gjort å gjøre blindtest av bilder 2 Lenke til kommentar
Scorpion88 Skrevet 22. april 2015 Del Skrevet 22. april 2015 Hva jeg fikk: 1. Nokia Lumia 830 2. LG G Flex 2 3. LG G Flex 2 4. Nokia Lumia 830 5. LG G Flex 2 6. LG G3 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 22. april 2015 Del Skrevet 22. april 2015 Fikk ikke med meg at man fikk resultatet etter hvert bilde men da jeg kom til bunnen sto det kun LG Flex 2, noe som jo må bety at jeg faktisk valgte Flex på alle bildene! Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 22. april 2015 Del Skrevet 22. april 2015 Syns dere skulle tatt med Nokia 808 PureView for sammenligning. Er kameraene på de nye telefonene like gode eller bedre? Lenke til kommentar
gngr Skrevet 22. april 2015 Del Skrevet 22. april 2015 Helt latterlig at dere ikke tar med lumia 930 eller lumia 1020, hvis dere skal ha en skikkelig test. Alle andre produsenter er jo representert med toppmodellene sine. 4 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 22. april 2015 Del Skrevet 22. april 2015 Lumia på tre bilder. Og som AT så såg eg kun på småbildene... 2 Lenke til kommentar
ozone Skrevet 22. april 2015 Del Skrevet 22. april 2015 De fleste forskjellene i denne testen ligger i eksponeringen som kamera har valgt automatisk. Og noe auto-hvitbalanse forskjeller. Med minimal manuell inngripen kunne forskjellene her vært nærmest eliminert. Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 22. april 2015 Del Skrevet 22. april 2015 Med minimal manuell inngripen kunne forskjellene her vært nærmest eliminert. Det hadde jo også fjerna hele poenget med testen. 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 22. april 2015 Del Skrevet 22. april 2015 De fleste forskjellene i denne testen ligger i eksponeringen som kamera har valgt automatisk. Og noe auto-hvitbalanse forskjeller. Med minimal manuell inngripen kunne forskjellene her vært nærmest eliminert. Er ikke poenget med mobilkamera at det er enkelt og tilgjengelig? Etterbehandling på mobil? Det sparer jeg til virkelig spesielle tilfeller, bedre å bruke ordentlig kamera. AtW 1 Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 22. april 2015 Del Skrevet 22. april 2015 Jeg gjør faktisk nesten alltid etterbehandling også på mobil, men føler at det ikke akkurat er representativt. "Best bilder når du bare drar telefonen opp av lomma og knipser" er den vikigste faktoren. 1 Lenke til kommentar
Randominated Skrevet 22. april 2015 Del Skrevet 22. april 2015 Som eier av en Z3 ble jeg litt overrasket over at jeg valgte Lumia 830 på alle bildene, men valgene var nokså lette mtp fargebalanse, skarphet, støy og eksponering. Imponert over at en telefon som ikke i utangspunkt er toppmodellen fra én produsent fremdeles slår alle andres toppmodeller 1 Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 22. april 2015 Del Skrevet 22. april 2015 Toppmodell kan være så mangt. HTC prøvde seg jo med å fokusere på billedkvalitet foran specs, og det ble ikke tatt spesielt godt imot. Så lenge toppmodellene må være "topp" på alle fronter er det ikke gitt at de tar best bilder også - særlig ikke når de i tillegg må være veldig tynne. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 22. april 2015 Del Skrevet 22. april 2015 Virker som forskjellene under lyse forhold er minimale, mens under mørke forhold så varierer det fra temmelig ubrukelig til ganske så bra. Det som overrasket meg mest var at Galaxy S6 Edge gjorde det såpass dårlig på de fleste bildene tatt under mørke forhold, skulle ikke det være en av de store styrkene til denne telefonen og noe av det Tek/Amobil.no gav den mye positiv kritikk for? Syntes den generelt gjorde det veldig dårlig her, dårligere enn blant annet Galaxy Note Edge noe jeg finner merkelig. Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 22. april 2015 Del Skrevet 22. april 2015 Helt latterlig at dere ikke tar med lumia 930 eller lumia 1020, hvis dere skal ha en skikkelig test. Alle andre produsenter er jo representert med toppmodellene sine. Men det ville jo blitt totalt urettferdig og helt uten spenning Alle vet jo at WP er best på alle områder unntatt Snap Chat. Lenke til kommentar
Midgarsormen Skrevet 22. april 2015 Del Skrevet 22. april 2015 Som nevt tidligere av andre her, ville vært interessant å ha med Nokia 808 Pure View, Lumia 1020, men også Samsung Galaxy K Zoom. Spørs det kanskje om man skal skille mellom kameratelefoner, eller top telefoner med gode kamera. Link som kan være grei å lese. Lang som fy, men likevel. http://communities-dominate.blogs.com/brands/2015/01/in-search-of-the-ultimate-cameraphone-what-is-out-there-now-best-of-class-and-what-might-we-expect-f.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg