Gå til innhold

Tips til å cutte

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har trent i en liten stund nå, og har hatt et kaloriinntak fra 3000-3600 kalorier per dag (ca 3300 i gj.snitt). Jeg vil gjerne starte å cutte, og lurer på om noen har tips til hva jeg må gjøre.

Selvfølgelig vil det være en endring i kostholdet, men matpakke på skolen blir vanskeligere å endre på. Derfor lurer jeg på om noen har tips til mat/oppskrifter til mat jeg kan lage, som er mettende, effektiv, mindre kalorier og ikke smaker ræv? Jeg liker for det meste mye, men noe jeg kanskje ikke går lei av med en gang.

Ellers andre tips godtas med glede!

PS. Jeg er 189 cm høy og veier for øyeblikket 94kg. 

Hensikten min er at jeg vil bli mer markert. På sikt så er det magefettet jeg tenker på, da det egentlig bare er det område jeg "sliter" med, men får å fjerne fett der må man vel fjerne alt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1900-2200 kcal pr dag.

ca 200 gram protein pr dag

Vanlige treningen du holder på med + 500kcal i forbruk på de andre dagene fra andre ting en å trene er hele oppskriften.

Det eneste du trenger da er hva kosten skal bestå av.

På coop har de "salatkylling" Ferdig stekt og i biter, den varmer jeg opp og slenger over salat.

Idun har en fransk dressing som er fettfri, den er fin for å helle over salater.

Nå som protein har økt vil du også bli mer og lenger mett.

Stalltips nr 2 er å øke fettinntaket tilsvarende karbkuttet, så kcal holder seg stabilt, men du blir mettere.

Stalltips nr 3 er å bare ta på en knyttneve stor eller ingen av potet, ris, pasta / karbkildene, og ta på 3-4 x mer salat en man pleier.

Med litt kreativitet så er man mye mettere på deff en på bulk.

Kikerter er fint , kan brukes i nesten alt.

Ja det stemmer, du kan ikke punktslanke , så det blir mindre over alt.

På mage og hodte ol er det mindre blodgjennomstrømning som betyr at mindre av fettcellene når ut i blodbanen hvor de kan flyttes og forbrennes, så derfor vil det også sitte igjen der lengst.

Lenke til kommentar

Hva mener du med vanlige treningen +500kcal? Skjønte ikke helt den setningen.

Heter dressingen fra Idun fransk dressing? Jeg kjøpte nylig hvitløksdressing med creme fraiche. Jeg blander den med salat, litt pasta, ost og skinke. Er det greit?

Så et økt fettinntak vil gjøre meg mettere? Hvilke tips har du til å innta mere fett, i og med at jeg da skulle ha en fettfri dressing?

Lenke til kommentar

At den er fettfri er bare en digresjon, da den er god til salater, ja den heter fransk. 

når proteinet er i boks så er det karb og fett igjen, om man kutter litt i karbdelen og erstatter de kcal med fett, så ja vil man bli mettere. 

På cut skal man spise for 500 mindre pr dag og trene for 500kcal hver dag, de -7000kcal i uka vil utgjøre ca 1 kg nedgang i fett pr uke. 

Da mener jeg at du må bevege deg for 500 kcal hver dag i alle ukens dager, og 3-4 av disse dagene har du styrketrening og da er det 3-4 dager uten trening her hvor du må legge inn andre aktiviteter for å "bruke 500kcal ekstra" Det må da være ting man ikke gjorde fra før, hjelper ikke gå til jobben og regne med dette om det er noe man gjorde fra før. 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei!

Jeg har trent i en liten stund nå, og har hatt et kaloriinntak fra 3000-3600 kalorier per dag (ca 3300 i gj.snitt). Jeg vil gjerne starte å cutte, og lurer på om noen har tips til hva jeg må gjøre.

Selvfølgelig vil det være en endring i kostholdet, men matpakke på skolen blir vanskeligere å endre på. Derfor lurer jeg på om noen har tips til mat/oppskrifter til mat jeg kan lage, som er mettende, effektiv, mindre kalorier og ikke smaker ræv? Jeg liker for det meste mye, men noe jeg kanskje ikke går lei av med en gang.

Ellers andre tips godtas med glede!

PS. Jeg er 189 cm høy og veier for øyeblikket 94kg. 

Hensikten min er at jeg vil bli mer markert. På sikt så er det magefettet jeg tenker på, da det egentlig bare er det område jeg "sliter" med, men får å fjerne fett der må man vel fjerne alt.

Kjør IF (Intermittent fasting) og HIIT cardio så trenger du ikke spise alt for mye kaninfor

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...