Skosåle Skrevet 22. april 2015 Del Skrevet 22. april 2015 Hjelp!Tirsdag 5.Mai så har jeg eksamen i tømrerfaget.Jeg gikk ut av skolen i 2008 med en 4`er på eksamen. Etter dette så jobbet jeg et par år i butikk før jeg begynte å jobbe med dører og vinduer. Til sommeren så har jeg hatt samme jobb i 4 år.Problemet er at siden jeg kun har drevet med vindu og dører så kan jeg null og niks om helt vanlig tømrerarbeid. Jeg tviler sterkt på at jeg kunne satt opp et hus uten hjelp f.eks. For at jeg skal kunne ta fagbrev så må jeg ta denne eksamenen først.Noe jeg ikke helt ser grunnen til da jeg gikk opp til fagprøven for 4 år siden uten noe som helst teoretisk eksamen først. Hvorfor jeg må det nå vet jeg ikke.Jeg strøk på fagprøven for 4 år siden fordi jeg gikk opp til prøven med null erfaring (som privatist) og null lærdom fra skolen, da jeg gav totalt F på den tiden.Er det noen som vet hva man pleier å komme opp i på en sånn prøve? Har prøvd å lese litt tømrer teori, men jeg kommer ikke til å lese igjennom boken før prøven uansett. Så om jeg hadde visst sånn ca så hadde det hjulpet, for jeg kan umulig å sette meg inn i alt før 5.mai.Boken jeg har fra skoletiden er også utrolig gammel (fra år 1991) så mye i den er ikke relevant lenger.Jeg vet f.eks ikke noe om hva som er forandret fra da og til nåtidens tek10.Jeg er redd for at dette kan bli et stort hinder for meg, jeg vet at jeg hadde klart den praktiske prøven med glans. Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 22. april 2015 Del Skrevet 22. april 2015 Sett deg og les. Virker som du fortsatt gir faen. Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 22. april 2015 Forfatter Del Skrevet 22. april 2015 Har skummet igjennom halve boka nå.Og det gav meg et lite håp, da jeg faktisk kunne mye mer enn jeg trodde Men jeg må nok invistere i en nyere bok(eller skrive ut fra nettet, om det er lov og ha med på prøven vet jeg ikke?), det er veldig mye som er utdatert her. Lenke til kommentar
Zash Skrevet 22. april 2015 Del Skrevet 22. april 2015 Gå til skolen du skal ha eksamen hos, og spørr hvilken bok de bruker, og om du eventuelt kan få låne et eksemplar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå