fjarle Skrevet 22. april 2015 Del Skrevet 22. april 2015 Forbrukerombudet mener markedsføringen går fort, mens informasjonen går sakte.Krever bedre informasjon om 4G-fart Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 22. april 2015 Del Skrevet 22. april 2015 (endret) Problemet er jo at operatørene bruker betegnelsen 4G som om det var noe univserselt, selv om man med 4G-dekning kan få alt i fra 5 til 100 mbps. Dette er veldig frustrerende. Bra at forbrukerombudet gjør noe med denne forvirringen, så får vi se hvor mye det faktisk hjelper. Endret 22. april 2015 av Jakoozie 5 Lenke til kommentar
Anonym75896532654 Skrevet 22. april 2015 Del Skrevet 22. april 2015 Netcom jobber også hardt med å spre løgn i den nye reklamen sin. 4 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 22. april 2015 Del Skrevet 22. april 2015 Trist at det fortsatt er begrensninger på disse tilbudene , 10Gb - 20Gb - 100Gb etc , her burde aktørene rett og slett kommet med et tilbud om en fast hastighet men ubegrenset datamengde. 4 Lenke til kommentar
Korken Skrevet 23. april 2015 Del Skrevet 23. april 2015 Er det folk som synes det er lite informasjon om 4G? Virkelig? Tror folk at de får 80Mb/s hastigheter med 4G, uansett hva? Utrolig teit at firmaer må tilvende seg idioter. Lenke til kommentar
Dreamfault Skrevet 23. april 2015 Del Skrevet 23. april 2015 Problemet slik jeg oppfatter det er at det er veldig liten informasjon om at mange av abonnementenw ikke overstiger 10 Mb/s selv om de kaller det 4-G nett og et 4-G abonnement Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 23. april 2015 Del Skrevet 23. april 2015 Netcom jobber også hardt med å spre løgn i den nye reklamen sin. Helt riktig. Ser de skryter av dekningen sin, men det er like moro hver gang noen drar frem telefonen sin i en kjeller i Oslo sentrum og ikke har dekning, mens jeg som har tilbyder som bruker Telenor sitt nett har 4 av 5 barer på signalstyrken. 2 Lenke til kommentar
Bakura Skrevet 23. april 2015 Del Skrevet 23. april 2015 Dekning varierer etter forhold, man kan ikke forvente å ha topp hastighet om man befinner seg i bygning omringet med betong eller i en tunnel. Men det burde være fornuftig for selskapene å garantere en "minste" hastighet i områder. "Lynkjapp" er nok ikke ordet jeg oftest ville ha brukt på å beskrive mobildata hastigheten hos meg. Føler uansett at stor del av problemet at mange ikke har kunnskap om 4G og hva man kan forvente seg. Kanskje 5 mbps er det man kaller "lynkjapp" i dag, det var jo det tros alt for 5 år siden. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 23. april 2015 Del Skrevet 23. april 2015 Det er ikke mulig å garantere noen som helst hastighet når du deler radioressurser. Ikke i det hele tatt. Men inne på Tøyen T-bane får jeg 90 mbit/sek, men det er vel fordi jeg er den eneste med NetCom i det området... Lenke til kommentar
Nohanna Skrevet 23. april 2015 Del Skrevet 23. april 2015 Hadde sikkert ikke skadet om Netcom faktisk fokuserte på å oppgradere 4G i nordområdene. Eller hvertfall fått opp 3G-dekningen. Nærmest latterlig dårlig opplegg. Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 23. april 2015 Del Skrevet 23. april 2015 Jeg ser 4G reklamer overalt, men ved en rask titt på alle abonnementer så er det i hovedsak 6-10 mbit/s hastighet man kan få på de fleste abonnementer. Man må betale for høyere hastigheter og utvidede kvoter. Nå sier jeg dette på en negativt ladet måte. Men over til noe annet. Det er klart og tydelig at forretningsmodellene til leverandørene smått har begynt å bevege seg bittelitt fra kvotebaserte abonnementer til at man betaler for hastigheter. Jeg forstår at flere kan være uenig med meg, men som sagt, dette er starten. Om noen år kommer en eller annen leverandør til å kvitte seg med kvotebegrensningene og ta betalt for kun hastighetsbegrensninger på lik linje som vi så utviklingen innen ADSL ved tusenårskiftet. Samtaler, sms og mms er jo alt inkludert. Nå går det på datatrafikk. Når datatrafikken blir "uendelig" med hastighetsbegrensninger istedet for så vil dette gjøre store ringvirkninger i markedet. Lenke til kommentar
Lucifer24 Skrevet 23. april 2015 Del Skrevet 23. april 2015 Hadde en merkelig opplevelse med chili mobil for litt siden. Hadde brukt opp datakvoten min, så kjøpte derfor mer i den tro at hastigheten skulle komme tilbake, noe den ikke gjorde. Da jeg ringte inn for å klage fikk jeg vite at datapakkene jeg fikk kjøpe, kun var for å slippe at det ble trukket fra kontantkortet, ikke for å få tilbake hastigheten. De har maks pris per dag på 10 kr for data, så jeg betalte da over 100 kr for å spare 10 kroner... Fikk heldigvis pengene tilbake. Netcom, hvor datapakkene fungere som jeg er vant til, har litt merkelig oppfatning på hva 4G dekning i min kommune er. På en plass på siden deres så står det at det er utbygd 4G her, men viss man sjekker dekningskartet så ser man at det kun er på toppen av fjellene rundt om, i bygda ellers har de ikke mer enn 2G. Lenke til kommentar
Alf Ivar Skrevet 23. april 2015 Del Skrevet 23. april 2015 Ser at flere etterlyser fri bruk av data. Før det kan skje må mobilnettene bygges kraftig ut. Dersom alle skulle kunne bruke ubegrenset data, så finnes det ikke ett nett i Norge som ikke hadde knelet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg