Gå til innhold

Er virkelig FX5900 ultra bedre enn 9800pro?

Anbefalte innlegg

Hei Hei,,,,
Fikk for ikke så lenge siden nytt PcPro i posten,,, der var høstens grafikkort test,,, GfFX5900 ultra vant,,, men jeg trukke det er verdt det... :grin:

Det var sapphire sin ultimate edition som var teste riktig nok...
Og det som gjorde at FX kom over kanten var den kraftige bundle'n,, men er ghost recon et bra spill nå??
Jeg kjøpte i sommer 9800pro,,,ikke ultimate ed riktig nok da,,, og bundle'n min synes jeg var helt konge,,,PowerDVD,,,Wolfenstein:return....SOF2 og redline(overklokkings greier + styring av AA og lingnede...)

Her har vi noen av resultatene til korta

GfFx5900ult Radeon9800pro(128mb)
3dmark03 - 5863 5612
3dmark2001(me jukse patch)- 14579 15940
UnrealTour- 187,8 198,2
Gunmetal(2xAA)- 34,4 35,8
Serious Sam 153,5 141

Synes ikke dette var så værst av radeon kortet jeg,,,,

og det står at den ekstra minnebrikken bare skaper mer varme,,128mb er nok,,
det slås også ned på varmen til radeon kortet,,men men,,,da får man vl gjøre som meg å kjøpe det kortet med vifte da ;)
men MSI sitt kort kan nok for det skilte med bedre kjølling,,,kobber ribber oppe og nede er vel bedre en den suturslige vifta til spphire,,,,

Uasett,,, hadde jeg vunnet en premie hvor jeg kunne velge mellom GfFx5900 ultra (MSI) og Radeon9800pro TX hercules ville jeg gått for radeon kortete,,,

takk til alle svar,,,men please kom med seriøse innlegg,,,ikke bare legg inn noe for å si at den andre er bedre,,,begrunn det!!! :(

velvel,,,vi snakkes nok da :)
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg "sliter" fremdeles på et G-4 ti 4600........det har ALDRI gitt meg trøbbel med drivere osv..!! noen som har mening om hva som er det mest STABILE kortet å bruke av Radeon 9800 kontra Ge-FX serien....?? etter mitt syn betyr det mer å ha et stabilt og problemfritt kort en hvem som har 300 3dmark mer enn andre...

Har lest om mye drivertull med ATI.........! er dette også det samme for NVIDEA.FX.....? med andre ord.....hvem er best på drivere og stabilitet.!.?? :)

Lenke til kommentar

Et lite reply til loddebolten.

Kanskje Nvidia er mere stabile når en oppgraderer sine drivere (nvidia trenger

nemlig ikke å avinstalleres ved uppgrade til nyere driver)

Det er imidlertid meget viktig ved Radeon kort. Radeon er stabile de, bare en

føger bruksanvisningen og avinstallerer før en legger inn noe nytt.

(ps. har begge deler selv - en xp pc i stua med GF4200TI og en kontorpc også xp som kjører et radeon kort. Begge er dønn stabile)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...