Gå til innhold

Trådløst Headset til PS4

Griffin

Anbefalte innlegg

Hei,

Det finnes sikkert tilsvarende tråder rundt om, men jeg sliter litt med å få samlet all informasjon og sammenlignet de. Det er litt spredt. Ser jeg på review på de enkelte så skrytes de opp i skyene ett sted for å få litt trekk det neste, men finner ingen rangeringer på de som sådann...

Jeg har plassert en PS4 på stua, men fått beskjed fra de høyere makter (kona) om at headset er å foretrekke... og da tenker jeg primært trådløst...

Skal brukes til spill og filmer... og om de er gode til musikk så er det en bonus.

Jeg har fra før av Sennheiser TR120 II som er trådløst 2.0... Lyden er grei nok, men den plukker opp litt bakgrunnssus som er irriterende i stille parti.

Jeg er ikke audiofil som sitter å analyserer frekvensene, men at det ikke høres tynt of kjipt ut er en fordel...

Ser etter:

• Trådløst
  • Surround (trenger ikke være ekte, bare det er bra)
  • Mulighet for både trådløst og 3.5mm jack tilkopling
  • Stabilt

Bonus:

• Mikrofon 
  • Evt mikrofon kan tas av eller vippes opp for mute
  • God til musikk

Har så langt funnet følgende:

• Playstation Gold Wireless Stereo
  • Astro A50 for PS4
  • Turtle Beach PX4

Om det er mulig (skal teste) å kople en kablet inn i kontrolleren sin jack-utgang, så er kablet greit, men mener at kanskje ikke den bærer hele lyden? Altså at det er bare noe dialog og chat som går gjennom der?

Så det jeg spør etter er noen ord om disse i forhold til hverandre og evt. om jeg definitivt bør se på noen andre innenfor omtrent same prisklasser...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

Det finnes sikkert tilsvarende tråder rundt om, men jeg sliter litt med å få samlet all informasjon og sammenlignet de. Det er litt spredt. Ser jeg på review på de enkelte så skrytes de opp i skyene ett sted for å få litt trekk det neste, men finner ingen rangeringer på de som sådann...

Jeg har plassert en PS4 på stua, men fått beskjed fra de høyere makter (kona) om at headset er å foretrekke... og da tenker jeg primært trådløst...

Skal brukes til spill og filmer... og om de er gode til musikk så er det en bonus.

Jeg har fra før av Sennheiser TR120 II som er trådløst 2.0... Lyden er grei nok, men den plukker opp litt bakgrunnssus som er irriterende i stille parti.

Jeg er ikke audiofil som sitter å analyserer frekvensene, men at det ikke høres tynt of kjipt ut er en fordel...

Ser etter:

• Trådløst
  • Surround (trenger ikke være ekte, bare det er bra)
  • Mulighet for både trådløst og 3.5mm jack tilkopling
  • Stabilt

Bonus:

• Mikrofon 
  • Evt mikrofon kan tas av eller vippes opp for mute
  • God til musikk

Har så langt funnet følgende:

• Playstation Gold Wireless Stereo
  • Astro A50 for PS4
  • Turtle Beach PX4

Om det er mulig (skal teste) å kople en kablet inn i kontrolleren sin jack-utgang, så er kablet greit, men mener at kanskje ikke den bærer hele lyden? Altså at det er bare noe dialog og chat som går gjennom der?

Så det jeg spør etter er noen ord om disse i forhold til hverandre og evt. om jeg definitivt bør se på noen andre innenfor omtrent same prisklasser...

Har sjøl hatt Sony Gold og PX4.  Må si jeg likte Sony sitt bedre enn px4.  Surround lyden er en del bedre på Gold, men den mangler litt i bassen. 

Noen klager også på dårlig lyd  på den skjulte micen. Men jeg fikk aldri noen klager på den.

Hadde bestemt meg for A50 når jeg skulle handle sist gang. Men så denne: https://www.youtube.com/watch?v=zex3zAv6GNw videoen og kjøpte TB Elite 800 isteden. Har ikke angre ett sekund på det. Er kanon fornøyd. Rett og slett overlegent alt annet jeg har hatt. Fungerer til alt.  :thumbs:

Lenke til kommentar

Har Astro A50 som jeg bruker til PS4, Xbox one, pc, ps3 og Xbox 360.

Det fine med A50 er at det funker på det meste. Og lyden er god.

Skal jeg trekke A50 for noe må det være at dersom du bruker når du lader med kabel så kommer det en "suse/skurre/svak brummelyd" i headsettet. En slags elektrisk støy. Slik er det i hvert fall på mitt headset.

Greia er vel at Turtle Beach sine ikke er like kompatible med andre kilder. Slik at 800 til ps4 ikke funker til Xbox visa versa.

Men det kan hende jeg tar feil der altså.

Uansett så er jeg sikker på at du blir fornøyd uansett om du velger 800 eller A50.

Endret av firberblad
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...