Kransekake Skrevet 22. april 2015 Del Skrevet 22. april 2015 Hei! Jeg har en 1996 Audi A4 B5 1,6L med motorkode ADP som fusker ekstremt! jeg veit ikke hva årsaken kan være, men når jeg kjøpte den, så fuska den da også, bare når den er på tomgang. når motoren er kald så fusker den ganske så greit, når den kommer til 90 grader så funker den så og si som den skal, men den fusker fortsatt litt. helt fra 400 omdreininger til 1400 omdreininger når den står på tomgang. jeg er usikker på hva feilen kan være, har nylig skiftet temp. føler, fordi jeg trodde det var feilen, men så begynte den igjen med å fuske. mistenker tomgangsregulator og lambdasond, og muligens luftmasseføleren (kanskje truger den inn falsk luft). hadde tatt diagnostikk på den og da kom opp dette: "Luftmenge - eller luftmassestrømkrets; mating lav - Permanent" har noen ideer til hva det kan være? takk så lenge Lenke til kommentar
Kransekake Skrevet 22. april 2015 Forfatter Del Skrevet 22. april 2015 jaaa også glemte jeg å si at det kommer en slags tikkelyd noen ganger, gud veit hva det kan være men Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 22. april 2015 Del Skrevet 22. april 2015 For ujevn tomgang, og motorfjusk, gjetter jeg på tomgangsregulator og/eller morkne slanger i nærheten av denne, begge feil er ganske vanlige på denne motoren. LMM/MAP-feil kan det også være, vet ikke hvordan man verifiserer dette uten å bytte den. Tikkelyden må du finne ut hvor kommer fra, det kan være så enkelt som at innsprøytningsdysene gir litt lyd (noe de også skal). Dersom det ikke er dysene, kan det være mye annet, som feil på ventiljustering, skade på registerrem, og andre muligheter. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 22. april 2015 Del Skrevet 22. april 2015 Man kan måle luftmassemåleren, men det krever en viss kunnskap samt at man må vite åssen sensorteknologi som sitter inni der. Det beste for å verifisere at LMM er defekt er å se parametere med en ordentelig tester og prøvekjøring. Du kan også prøve å nappe av kontakten til LMM å se om det skjer noe forandring(tvinge den i nødprogram). Dette vil da legge en ny feilkode på luftmassemåler du ikke må bli lurt av senere. Det ligger en feilkode på luftmasse måler. Bytt den. Det er et meget kjent problem at dem ryker. Falskluft er også kjent. Gummislanger som kjennes ut som tyggis når du tar på dem er et dårlig tegn. Tikkelyden kommer sikkert fra Canister ventilen som sitter oppå luftfilterboksen. Dette er normalt og det skal være sånn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå