Gå til innhold

[Løst] Man er ikke fattig om man lever på 225 kroner i uke


Gjest Bruker-292501

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan vi ikke heller se for oss at denne personen som kun kan bruke 225 kr i uka på mat handler på billige utenlandskbutikker og får alt mye billigere enn på kiwi og rema1000?

Da går det faktisk veldig fint ann å leve sunt og billig. Grønnsaker på sånne steder er billigere (og ofte større og bedre). Du har også asiatiske butikker som selger kjøtt, pasta, krydder og masse annet til en billig penge.

Det er snakk om ork.

Lenke til kommentar

Når man har så lite så han man ikke råd til å tenke på vitaminer :) Da må man bare spise for å mette seg selv

Hva betyr "fattig"? Det her er ikke fattigdom globalt, men etter norsk standard blir det nok det. Så kan jo hver en ha sin egen private dom på om de syns det er fattigdom eller ikke - hva så? Jeg syns man er fattig om man ikke har råd til et fullverdig kosthold - men nå er ikke 225 per uke for lite for det, med mindre man er "dum" og kjøper kneipp (hvetemel) og pålegg (som ofte koster flere 100 per kg). Pålegg er dyrt, veldig dyrt. Bare noe så enkelt som å kjøpe svinekjøttdeig i stedet for servelat reduserer pris til kanskje 1/5 del.

 

Tørka kikerter kan du få til 20 kr/kg. Like mye proteiner som kjøtt, og stor andel av det er fullverdig protein i motsetning til det som er i knekkebrød (les: essensielle aminosyrer).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Hvordan er man dum når man kjøper kneip? Brød er jo vanlig å spise hver dag. Jeg hadde ikke klart meg med 225 kroner i uke ihvertfall, sist gang jeg kjøpte kina mat så brukte jeg nesten 225 kroner...

Lenke til kommentar

Kneip er like ille som loff.

Edit: Kneip er ikke fullkorn. Det er som sagt kun tomme kalorier som ikke gir deg noe, og det er der problemet ligger, du blir ikke ordentlig mett av sånn mat. Da er du bedre tjent med å bake brødene selv, DA er man sikker på at de er fulle av gode ting (som frø, bytte ut noe eller all hvetemelen med bedre mel, osv).

Endret av BuffyAnneSummers
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fullkorn er vel også ganske billige brød. To brød og to kart. melk koster ikke 225. Du får vel det for under femtilappen. Så du kan kjøpe  annet også. En pakke knekkebrød, en tube mackrell, fiskeboller, en boks joika feks. Får dette og kanskje litt mer for under kr 225. 
Ingen problem leve greit en uke.

Men man kan selvfølglig gjøre gode kjøp også. Butikkene har ofte nedpprisede ting 50 % pga av kort dato. Gjør ingenting.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Kneip er søppelmat.

Det er det ikke, bedre enn røyk, snus, alkohol og alt det søppelet...

 

Kneipen du prater om, first price, er like ille om ikke verre enn loff jo.

Heh?

Lenke til kommentar

 

Kneip er søppelmat.

Det er det ikke, bedre enn røyk, snus, alkohol og alt det søppelet...

 

Kneipen du prater om, first price, er like ille om ikke verre enn loff jo.

Heh?

 

Ikke som du nevnte, ble nevnt av annen bruker, kneip til 7 kr, beklager, men knep er fortsatt veldig dårlig mat. Hvis det ikke er fullkorn (korn er veldig bra for din fordøyelse og sunt generelt) så er det bare mel, vann og sukker basically, og det er en veldig dårlig basis for et sunt kosthold. Som sagt, du sparer mest hvis du lager brødene selv, da er de også mye sunnere og du får faktisk i deg næring.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

 

Kneip er søppelmat.

Det er det ikke, bedre enn røyk, snus, alkohol og alt det søppelet...

 

 

Skjønner ikke hvordan du klarte å blande rusmiddler inn i dette :laugh:

 

Du snakker om søppel og de nevnte tingene er søppel, jeg spiser heller kneip dagen lang enn noen av de tingene. Hvis kneip er usunt så hvorfor heter det kneip og ikke loff da!?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

 

Kneip er søppelmat.

Det er det ikke, bedre enn røyk, snus, alkohol og alt det søppelet...

 

Kneipen du prater om, first price, er like ille om ikke verre enn loff jo.

Heh?

 

Ikke som du nevnte, ble nevnt av annen bruker, kneip til 7 kr, beklager, men knep er fortsatt veldig dårlig mat. Hvis det ikke er fullkorn (korn er veldig bra for din fordøyelse og sunt generelt) så er det bare mel, vann og sukker basically, og det er en veldig dårlig basis for et sunt kosthold. Som sagt, du sparer mest hvis du lager brødene selv, da er de også mye sunnere og du får faktisk i deg næring.

 

Virker som du vet hva du snakker om

Lenke til kommentar

 

 

 

Kneip er søppelmat.

Det er det ikke, bedre enn røyk, snus, alkohol og alt det søppelet...

 

 

Skjønner ikke hvordan du klarte å blande rusmiddler inn i dette :laugh:

 

Du snakker om søppel og de nevnte tingene er søppel, jeg spiser heller kneip dagen lang enn noen av de tingene. Hvis kneip er usunt så hvorfor heter det kneip og ikke loff da!?

 

Les denne.http://www.dagbladet.no/2012/10/12/tema/helse/tester/brod/23837456/

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...