IntelAmdAti Skrevet 22. april 2015 Del Skrevet 22. april 2015 Jeg har en nyformatert laptop med Windows 7 64bit. Når jeg bootet opp maskinen i dag ville den installere 185 Windows updates under oppstart. Når den var ferdig slo maskinen seg av, under neste oppstart kom det feilmelding "failure configuring Windows updates. Reverting changes. Do not turn off your computer". Dette har holdt på nå i en halvtime. Hva kan jeg gjøre med dette? Jeg tenker å vente til reverting changes er ferdig, og deretter boote i sikkermodus og deaktivere Windows update. Og så omstarte. Er det egentlig noe annet å gjøre? Er det mulig å installere updatene i puljer? F.eks. bare 25 av gangen? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 22. april 2015 Del Skrevet 22. april 2015 Vel det er vel slik den prøver å installere oppdateringer 2-3 ganger før den hopper over installasjonen å starter maskinen normalt. Dette har også skjedd hos meg, men fikk maskinen å starte på vanlig måte etter det. Installere mindre oppdateringer manuelt av gangen er lurt ja gir mindre risiko for feil. Lenke til kommentar
Songasa Skrevet 22. april 2015 Del Skrevet 22. april 2015 Hei Dette er vanligere enn folk tror. Tilbakestilling kan ta opptil 4 timer etter min erfaring. Det kan godt hende at alt fungerer hvis du prøver en gang til. Det går fint å installere puljer med updates. Gå på start og søk etter "updates". Da kommer "windows update" opp. Trykk på den. Trykk så på den blå skriften som sier "X important updates available" / "X optional updates available". Huk av de oppdateringene du vil installere og velg "installer" Du kan også velge å skjule oppdateringene ved å høyreklikke og trykke "hide" Håper det løser seg. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 22. april 2015 Forfatter Del Skrevet 22. april 2015 Den ble ferdig med reverting changes. Virker som at den har resatt skrivebord/innstillinger i windows også.Fikk deaktivert windows update gjennom services.msc i sikkermodus, så nå er maskinen brukendes igjen. Får kjøre oppdateringer puljevis i helgen når jeg har ledig tid, takk for hjelpen Lenke til kommentar
Songasa Skrevet 22. april 2015 Del Skrevet 22. april 2015 Den ble ferdig med reverting changes. Virker som at den har resatt skrivebord/innstillinger i windows også. Fikk deaktivert windows update gjennom services.msc i sikkermodus, så nå er maskinen brukendes igjen. Får kjøre oppdateringer puljevis i helgen når jeg har ledig tid, takk for hjelpen =) Du får oppdatere med hva du har gjort da. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 22. april 2015 Forfatter Del Skrevet 22. april 2015 Alle oppdateringer er installert nå, ca 70 om gangen. En cumulative security update til IE11 er det feil på, det var sikkert denne som fikk alt til å krasje tidligere (etter å ha installert 184 updates). Får ikke installert security updaten med feil på, men Microsoft vet om feilen og skal legge ut en fungerende patch. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå