darkness| Skrevet 22. april 2015 Del Skrevet 22. april 2015 Noen som har Mazda CX-5 og tre barn? Hvilke bilstoler har dere i såfall? Virker ikke som om noen bilstoler, verken beltestoler eller bakovervendte passer i midten? Lenke til kommentar
toth Skrevet 22. april 2015 Del Skrevet 22. april 2015 (endret) http://www.multimac.co.uk/3_child_car_seat (Dobbelsjekk at de er godkjent i Norge før kjøp, men antar at OK i UK er OK i NO) Endret 22. april 2015 av toth Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 22. april 2015 Forfatter Del Skrevet 22. april 2015 Takk for tips Hadde aldri satt ungene mine fremovervendt i fempunktsele. Det er ikke bra. Lenke til kommentar
toth Skrevet 22. april 2015 Del Skrevet 22. april 2015 Takk for tips Hadde aldri satt ungene mine fremovervendt i fempunktsele. Det er ikke bra. Nix, men du kan sette bakovervendt stol i hver enkelt av Multimac-setene. Om ikke det går klart frem - du kjøper en komplett seterad, 3 eller 4 seter, som monteres i bilen - og deretter kan du montere babystol i hver enkelt av disse i tillegg. Så større barn sitter direkte i multimacen, og mindre kjøper du ekstra bakovervendt stol til, spesialtilpasset til løsningen BMW X3 med to babyer og to barn: Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 22. april 2015 Forfatter Del Skrevet 22. april 2015 (endret) Aha Jeg må ha plass til to beltestoler.. Tror ikke den der løser problemet mitt. Issuet med mazda CX5 er at den har en sånn "hump" på gulvet i midten (som veldig mange andre biler..). Endret 22. april 2015 av darkness| Lenke til kommentar
toth Skrevet 22. april 2015 Del Skrevet 22. april 2015 Du mener at humpen er i veien for støttebenet til babystolen? Isåfall vil Multimac løse problemet, da du ikke har støtteben på hver enkelt babystol så vidt jeg kan se - seteraden monteres 100% først, også babystoler i den igjen uten noe ekstra tror jeg. De skryter på seg å passe alle biler, og er demonstrert i både Golf, Porsche og Rolls Royce. https://www.youtube.com/watch?v=Z5s8HOtbJZg Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 22. april 2015 Del Skrevet 22. april 2015 Den løsningen i X3 tviler jeg på at er lovlig i Norge, siden baksetet kun er godkjent for 3 personer.. Lenke til kommentar
toth Skrevet 22. april 2015 Del Skrevet 22. april 2015 Den løsningen i X3 tviler jeg på at er lovlig i Norge, siden baksetet kun er godkjent for 3 personer.. Tenker i utgangspunktet det samme, men samtidig er jeg klar over at UK følger 99% av de samme normene som Norge gjør, og at det derfor er en mulighet for at de har en sentral EU/EØS-godkjenning som gjør dette lovlig i Norge. Om ikke vil nok uansett 3-seteren være OK. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 22. april 2015 Del Skrevet 22. april 2015 Nei, UK følger ikke 99% av de samme normene som Norge. Norge er tross alt lederen i å følge EU-direktiver, i 2013 hadde vi implementert flere EU-direktiver enn samtlige medlemsland. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 24. april 2015 Forfatter Del Skrevet 24. april 2015 Jeg kan konkludere med at det ikke er mulig å få to beltestoler og et babysete inn i baksetet på cx-5. Prøvde med de smaleste setene på Rudo i går, og det er rett og slett ikke mulig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå