Gå til innhold

Outlook 2010 åpner ikke shared mailbox


Anbefalte innlegg

Server: exchange 2010 sp2

Klient: outlook 2010 sp2

 

En bruker har full access til to andre brukeres mailboxer. På den ene pc'n sin kan han åpne begge de delte mailboxene, mens på den andre pc'n får han nå kun åpnet den ene. Før (for to uker siden) fikk han fint åpnet begge delte mailboxer på begge pc'r. Noe må altså ha skjedd i det siste, og i.o.m at det kun er problem på den ene pc'n, tenker jeg at problemet må ligge på klientsiden.

 

Forsøk på å åpne mailboksen gir følgende feilmelding: "Cannot expand the folder. The set of folders cannot be opened. The attempt to log on to Microsoft Exchange has failed."

 

All googling gir serverreallaterte løsninger, hvorav en gjenganger er å gi full access uten automapping. I.o.m at dette er exchange 2010 sp2, er automapping på når full access gis via gui. Jeg har prøvd å fjerne full access på server, og gi den på nytt uten automapping via powershell, uten at det ga noen forbedring.

 

Om outlook kobler til med eller uten http proxy gir heller ingen endring.

 

Noen som har forslag til hva dette problemet kan skyldes?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

owa funker.

Outlook uten tillegg gir ingen endring.

Jeg har tidligere vært borti at shared funker i owa, men ikke i outlook, og det var likevel serverproblem. I dette tilfellet funker jo også outlook på en pc, men ikke på den andre pc'n. Da er vel serverproblem helt utelukket? Men hva kan det være på klientsiden?

Lenke til kommentar

Godt forslag å teste annen pc. Jeg testet på 4 pc'r til. Det ser ut som at problemet oppstår på pc'r som IKKE er innmeldt i domenet. Mens pc'r som er innmeldt i domenet funker feilfritt.

 

Neste test ble da å gi en testbruker full access til den problematiske mailboksen, og denne brukeren får tilgang uavhengig av om pc er innmeldt i domenet eller ikke.

 

Dette kan tyde på et autentiseringsproblem. Men da burde vel domeneinnmeldte pc'r også feilet ved bruk av http proxy?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...