Gå til innhold

Lydisolering tak

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det vil nok hjelpe mye. Men også veggene vil nok gi litt lyd i fra seg oppover.

Vet ikke hvordan du har gjort det med lydbøylene osv i forhold til hvordan det gjøres når de bygger leiligheter over hverandre. Men har nettopp flyttet fra leilighet i 2 etg hvor det er dobbel gips og lydbøyler som tar seg av dempningen (standard gips/trebolig i fra 2004/5).

Det eneste som egentlig ga lyd nedenifra var pipen som gikk igjennom stuen. Når jeg var å sjekket hos dem hvordan lyden gikk ned, så kunne jeg høre bassen litt, men de syntes det var ok. Da spilte jeg mye høyere enn det jeg normalt spilte også.

Lenke til kommentar

Skal du lydisolere godt må du nok tenke rom i rom for å dekke alle veier lyden kan ta. Hjelper lite å superisolere et sted når det er mange lydbærende konstruksjoner ellers. f.eks vil luftekanaler som forbinder ulike rom være noe av det som gir mye lydlekkasje.

Lenke til kommentar

Skal du lydisolere godt må du nok tenke rom i rom for å dekke alle veier lyden kan ta. Hjelper lite å superisolere et sted når det er mange lydbærende konstruksjoner ellers. f.eks vil luftekanaler som forbinder ulike rom være noe av det som gir mye lydlekkasje.

Det er det som jeg har tenkt på og. Gidder ikke blåse bort tid og penger med taket, hvis det alene ikke vil hjelpe drastisk. Da får jeg heller kaste ut kona når jeg skal gønne på med lyd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...