Buddy Dakota Skrevet 23. april 2015 Del Skrevet 23. april 2015 Det får da være måte på hvor oppgitt man skal bli over volden og. Her fremstår det jo som om utviklerne har nektet å bygge rampe for rullestolbrukere inn til et kommunehus. Man skal jo såklart få lov til å mene hva man vil om volden i spillet, men man kan ikke gå rundt å prate som om at NetherRealm har et samfunnsoppdrag der de skal fremme slåssespillsjangeren. Mortal Kombat har alltid vært ultravoldelig, så at de fortsetter å kjøre på bør ikke komme som noen overraskelse. Jeg kan være enig i at x-ray-angrepene de introduserte forrige gang ofte var litt vel voldsomme til at det var "realistisk", og at det ikke er blitt noe mindre voldelig denne gangen, men jeg lar ikke det stoppe meg fra å spillet noe som later til å være et godt spill. Så innmari forstyrrende er det ikke. 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 23. april 2015 Del Skrevet 23. april 2015 Det får da være måte på hvor oppgitt man skal bli over volden og. Her fremstår det jo som om utviklerne har nektet å bygge rampe for rullestolbrukere inn til et kommunehus. Man skal jo såklart få lov til å mene hva man vil om volden i spillet, men man kan ikke gå rundt å prate som om at NetherRealm har et samfunnsoppdrag der de skal fremme slåssespillsjangeren. Mortal Kombat har alltid vært ultravoldelig, så at de fortsetter å kjøre på bør ikke komme som noen overraskelse. Jeg kan være enig i at x-ray-angrepene de introduserte forrige gang ofte var litt vel voldsomme til at det var "realistisk", og at det ikke er blitt noe mindre voldelig denne gangen, men jeg lar ikke det stoppe meg fra å spillet noe som later til å være et godt spill. Så innmari forstyrrende er det ikke. Takk for et innlegg som inneholder noen andre "argumenter" enn "spill noe annet", og en eller annen variant av "har du ikke noe positivt å si, hold kjeft". AtW Lenke til kommentar
BzWarm Skrevet 23. april 2015 Del Skrevet 23. april 2015 (endret) Som nevnt endel ganger før, hva om det er andre aspekter enn volden som man synes er bedre i MK enn Injustice, og hva med at injustice er over 2 år gammelt, og noen kanskje ønsker seg nye spill å spille i sjangeren fra tid til annet. Hadde det bugnet av spill i sjangeren så det var noe for enhver smak og vel så det, så hadde du hatt en case. Men slik er det ikke. Ingen har argumentert for at slåssespill skal være "tilnærmet lik" bare med forskjellige navn og kostymer. Du setter opp en stråmann. AtW Altså, jeg oppfatter argumentet ditt for å være noe tilnærmet: "Det kommer ikke såå mange slåssespill, dermed burde utvikler inngå kompromiss med sin visjon, varemerkets arv, og de burde kjenne sitt ansvar og tilby noe det er mer sansynlig at alle kan like og tåle". Problemet er at jeg synes argumentet er svært tynnt, og at det eventuelle resultatet høres vanvittig kjedelig ut. Etter min mening burde det feks være mer rom for at de andre slåssespillene kunne bli mer brutale, heller enn at MK burde tones ned, men det forblir nå bare min mening og jeg forstår hvorfor serier som Soul Calibur og Street Fighter har landet på det nivået de tross alt har. I SC skulle jeg gjerne sett mer brutale effekter av de enorme våpenene, men jeg innser at det nok ville blitt et ganske annet spill til slutt. La oss også si at jeg ikke liker anime. Burde jeg videre kunne forvente at Guilty Gear/Blazblue og for den saks skyld SF skulle tone ned sine animeelementer, eller skal jeg heller infinne meg med at utvikler har valgt en annen stil enn den jeg nødvendigvis foretrekker? (jeg har ingen problemer med animestil bare så det er sagt) Det er jo ikke "bare" det er ikke en så ekstremt vital sjanger, det er ikke så mange spill som kommer av denne typen, og man kan jo fint like gameplayet og ønske at de toner ned enkelte aspekter av spillet allikevel.Og bra story? Hele storyen er jo totalt latterlig. På meg virker det ikke som om du liker spesielt mye av MK annet enn gameplayet og eventuelt settingen, blant annet derfor jeg skrev mitt innlegg om Injustice. Da man laget "MK vs DC Universe", la man det generelle voldsnivået nærmest det som ville være akseptabelt for DC publikumet, men responsen fra både anmeldere og kjøpere var at nedtoningen ikke sto i stil med hva man forventet av MK. Senere har man altså laget en egen serie for DC universet, der detaljene i volden er redusert, men gameplaystilen er den samme. Nei, det er ikke 100% likt, men man kan ikke alltid få i pose og sekk. MK fans måtte bare konstatere at Injustice på det tidspunktet hadde flere nye elementer enn MK9, mens nå er det MK sin tur. Ellers har du naturligvis lov til å mene at ting skal kunne forandres, men jeg har også lov til å mene at det virker ganske meningsløst når det gjelder noe såpass enestående som MK. Endret 23. april 2015 av BzWarm 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 23. april 2015 Del Skrevet 23. april 2015 (endret) Som nevnt endel ganger før, hva om det er andre aspekter enn volden som man synes er bedre i MK enn Injustice, og hva med at injustice er over 2 år gammelt, og noen kanskje ønsker seg nye spill å spille i sjangeren fra tid til annet. Hadde det bugnet av spill i sjangeren så det var noe for enhver smak og vel så det, så hadde du hatt en case. Men slik er det ikke. Ingen har argumentert for at slåssespill skal være "tilnærmet lik" bare med forskjellige navn og kostymer. Du setter opp en stråmann. AtW Altså, jeg oppfatter argumentet ditt for å være noe tilnærmet: "Det kommer ikke såå mange slåssespill, dermed burde utvikler inngå kompromiss med sin visjon, varemerkets arv, og de burde kjenne sitt ansvar og tilby noe det er mer sansynlig at alle kan like og tåle". Da oppfatter du argumentet mitt feil, argumentet mitt er følgende: Som kunde mener jeg spillet hadde vært bedre om volden ikke hadde vært så til de grader overdreven. Jeg ønsker meg bedre spill, og vil derfor jevnlig argumentere for hva jeg både synes fungerer bra og dårlig i spill. Som ethvert annet produkt. Kritkk som "denne sokken er går, jeg liker svart bedre", er meningsløs enn sålenge man får en prikk lik sokk i svart. Men må får ikke et spill som er som MKX bare uten det jeg synes er ulemper med spillet. Derfor er kritikken i høyeste grad legitim. Et hjertesukk, hvorfor skal folk legge så forbanna mye i kritikk? Er det ikke snart på tide å ta innover seg at kritikk ikke betyr at man ikke bryr seg om noe, ikke betyr at man håper det man kritiserer går til grunne, eller at det er et slags personlig angrep på alle som mener noe annet. AtW Endret 23. april 2015 av ATWindsor 1 Lenke til kommentar
BzWarm Skrevet 23. april 2015 Del Skrevet 23. april 2015 Da oppfatter du argumentet mitt feil, argumentet mitt er følgende: Det er du som har bragt: "det er ikke en så ekstremt vital sjanger, det er ikke så mange spill som kommer av denne typen" inn i diskusjonen her, og brukt det som argument for nedtoning. Et hjertesukk, hvorfor skal folk legge så forbanna mye i kritikk? Og hvorfor skal folk legge så forbanna mye mer i kritikk av kritikk? Er det ikke snart på tide å ta innover seg at kritikk ikke betyr at man ikke bryr seg om noe, ikke betyr at man håper det man kritiserer går til grunne, eller at det er et slags personlig angrep på alle som mener noe annet. Når du selv ber andre innstendig om ikke å konstruere stråmenn og tillegge deg meninger, bør du vel prøve å unngå samme fella selv? Kan ikke se noen har hevdet MK kommer til å gå til grunne, eller at man tar det som personlig angrep, men derimot at det får et ganske annet uttrykk enn det MK har bygd opp som varemerke gjennom årene, om man skulle kutte ut det store fokuset på ekstremvold. Man kunne sikkert kuttet ut volden og spydighetene i South Park også, men det ville neppe blitt oppfattet som det samme lenger. 3 Lenke til kommentar
Crext Skrevet 23. april 2015 Del Skrevet 23. april 2015 Dere trenger desperat et redaksjonsmedlem som kan noe om 2d fighters. Tror de trenger noen som er flinke på fightere generelt. Lenke til kommentar
Crext Skrevet 23. april 2015 Del Skrevet 23. april 2015 Vil du si det er en vital sjanger da, som en helthetsvurdering? Jeg vil si det i beste fall er midt på treet avhengig av hvor spesifikk man skal være med sjangre. AtW I høyeste grad. Foreslår at du sjekker litt twitch-statistikk når vi kommer til juli for å få en indikasjon på hva som faktisk spilles. Spent på hva du legger til grunn for din vurdering. Ta feks dette fra UK da, hva er fightere på denne lista? AtW Det mest competitive spillet i historien er League of Legends. De har bare lansert et spill. Hvis en tar moba sjangeren som helhet er det vel strengt tatt bare 3-4 spill som er verdig å bli nevnt. Videre glemmer en kanskje at mange utviklere ikke gir ut salgstallene sine (bl.a. Dead or Alive), men som en likevel ser på finansresultatene gjorde det betraktelig godt (seff, mulig det er mye kostymesalg der). Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 23. april 2015 Del Skrevet 23. april 2015 Da oppfatter du argumentet mitt feil, argumentet mitt er følgende: Det er du som har bragt: "det er ikke en så ekstremt vital sjanger, det er ikke så mange spill som kommer av denne typen" inn i diskusjonen her, og brukt det som argument for nedtoning. Et hjertesukk, hvorfor skal folk legge så forbanna mye i kritikk? Og hvorfor skal folk legge så forbanna mye mer i kritikk av kritikk? Er det ikke snart på tide å ta innover seg at kritikk ikke betyr at man ikke bryr seg om noe, ikke betyr at man håper det man kritiserer går til grunne, eller at det er et slags personlig angrep på alle som mener noe annet. Når du selv ber andre innstendig om ikke å konstruere stråmenn og tillegge deg meninger, bør du vel prøve å unngå samme fella selv? Kan ikke se noen har hevdet MK kommer til å gå til grunne, eller at man tar det som personlig angrep, men derimot at det får et ganske annet uttrykk enn det MK har bygd opp som varemerke gjennom årene, om man skulle kutte ut det store fokuset på ekstremvold. Man kunne sikkert kuttet ut volden og spydighetene i South Park også, men det ville neppe blitt oppfattet som det samme lenger. Ja, og hvorfor det er relevant skriver jeg lengre ned i avsnittet, i den delen du har valgt å ikke quote... Kritikk av kritikk er greit det, men i denne tråden er det mye som både er dårlig, og stråmannsfylt, jeg har tilogmed berømmet innlegg som driver kritikk av kritikk her. Du kan ikke se det? Jeg foreslår du leser igjennom tråden en gang til. AtW Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 23. april 2015 Del Skrevet 23. april 2015 Vil du si det er en vital sjanger da, som en helthetsvurdering? Jeg vil si det i beste fall er midt på treet avhengig av hvor spesifikk man skal være med sjangre. AtW I høyeste grad. Foreslår at du sjekker litt twitch-statistikk når vi kommer til juli for å få en indikasjon på hva som faktisk spilles. Spent på hva du legger til grunn for din vurdering. Ta feks dette fra UK da, hva er fightere på denne lista? AtW Det mest competitive spillet i historien er League of Legends. De har bare lansert et spill. Hvis en tar moba sjangeren som helhet er det vel strengt tatt bare 3-4 spill som er verdig å bli nevnt. Videre glemmer en kanskje at mange utviklere ikke gir ut salgstallene sine (bl.a. Dead or Alive), men som en likevel ser på finansresultatene gjorde det betraktelig godt (seff, mulig det er mye kostymesalg der). Vel som jeg sa tidligere, noen sjangere som er vitale innen esport er litt spesielle og har få spill utgitt. Men dette er ikke det eneste argumentet mitt. Figting spill er ikke høyt opp hverken på antall titler, eller på salgstall, eller på esport. AtW Lenke til kommentar
BzWarm Skrevet 23. april 2015 Del Skrevet 23. april 2015 Ja, og hvorfor det er relevant skriver jeg lengre ned i avsnittet, i den delen du har valgt å ikke quote... Da tar vi det på nytt slik at du bedre kan forstå hva jeg sikter til: det er ikke en så ekstremt vital sjanger, det er ikke så mange spill som kommer av denne typen. Dette har vært sentralt i din argumentasjon i de siste innleggene, og svaret du ga meg gjør ingenting for å klarne opp i hvorfor det skulle være et tungtveiende argument. Som kunde mener jeg spillet hadde vært bedre om volden ikke hadde vært så til de grader overdreven. Jeg ønsker meg bedre spill. Ok, så dette er din mening, helt ok, men det har lite å gjøre med at sjangeren (etter din mening) er lite vital for øyeblikket, og at uviklere derfor bør tenke på å gå for din løsning med nedtoned vold. Tvert imot vil jeg mene at det er et argument for å styrke dets egen identitet og dermed bidra til å skille seg ut fra konkurrenter som Street fighter. Vi trenger ikke flere kloner om markedet allerede sliter. Kritkk som "denne sokken er går, jeg liker svart bedre", er meningsløs enn sålenge man får en prikk lik sokk i svart. Men må får ikke et spill som er som MKX bare uten det jeg synes er ulemper med spillet. Problemet er at om du skal ha MK i "grått", så får ingen andre MK i "svart". Det er såpass avanserte produkter at du nødvendigvis må erstatte det ene med det andre. Det nærmeste du kommer MK i "grått" er Injustice. Er det ikke godt nok, må du nok vurdere et annet sokkmerke, da den svarte sokken i dette tilfellet er selskapets sterkeste produkt. Det er bare snakk om realisme, da MK er såpass innarbeidet, og volden såpass sentral i dets image, at det er svært lite sannsynlig at MK nedtones, akkurat som at det er lite sansynlig at South Park blir "snillere". Derav min mening om din kritikk: "Naturligvis lov, men ganske meningsløs". 1 Lenke til kommentar
Licht Skrevet 23. april 2015 Del Skrevet 23. april 2015 (endret) Jeg regner med du ikke kommer til å kjøpe MKX da, siden MK9 er like bra? Jeg liker MKX akkurat sånn som det er nå (ie. Ikke identisk med MK9 eller Injustice), det er du som vil ha et annet spill. Endret 23. april 2015 av Zealuu Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 23. april 2015 Del Skrevet 23. april 2015 Jeg regner med du ikke kommer til å kjøpe MKX da, siden MK9 er like bra? Jeg liker MKX akkurat sånn som det er nå (ie. Ikke identisk med MK9 eller Injustice), det er du som vil ha et annet spill. Så om jeg liker alt utenom volden bedre med MKX kontra injustice, så er det kanskje forståelig hvorfor jeg kunne ønsket meg et endre MKX, selv om injustice finnes? AtW Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 23. april 2015 Del Skrevet 23. april 2015 Ja, og hvorfor det er relevant skriver jeg lengre ned i avsnittet, i den delen du har valgt å ikke quote... Da tar vi det på nytt slik at du bedre kan forstå hva jeg sikter til: det er ikke en så ekstremt vital sjanger, det er ikke så mange spill som kommer av denne typen. Dette har vært sentralt i din argumentasjon i de siste innleggene, og svaret du ga meg gjør ingenting for å klarne opp i hvorfor det skulle være et tungtveiende argument. Som kunde mener jeg spillet hadde vært bedre om volden ikke hadde vært så til de grader overdreven. Jeg ønsker meg bedre spill. Ok, så dette er din mening, helt ok, men det har lite å gjøre med at sjangeren (etter din mening) er lite vital for øyeblikket, og at uviklere derfor bør tenke på å gå for din løsning med nedtoned vold. Tvert imot vil jeg mene at det er et argument for å styrke dets egen identitet og dermed bidra til å skille seg ut fra konkurrenter som Street fighter. Vi trenger ikke flere kloner om markedet allerede sliter. Kritkk som "denne sokken er går, jeg liker svart bedre", er meningsløs enn sålenge man får en prikk lik sokk i svart. Men må får ikke et spill som er som MKX bare uten det jeg synes er ulemper med spillet. Problemet er at om du skal ha MK i "grått", så får ingen andre MK i "svart". Det er såpass avanserte produkter at du nødvendigvis må erstatte det ene med det andre. Det nærmeste du kommer MK i "grått" er Injustice. Er det ikke godt nok, må du nok vurdere et annet sokkmerke, da den svarte sokken i dette tilfellet er selskapets sterkeste produkt. Det er bare snakk om realisme, da MK er såpass innarbeidet, og volden såpass sentral i dets image, at det er svært lite sannsynlig at MK nedtones, akkurat som at det er lite sansynlig at South Park blir "snillere". Derav min mening om din kritikk: "Naturligvis lov, men ganske meningsløs". MKX med mindre ekstrem vold hadde ikke vært noen "klone" av street fighter, det er jo vesentlig annerledes å spille, innenfor sin sjanger. Det at det ikke er mange spill i sjangeren viser hvorfor "bare velg noe annet" ikke er noe godt argument. Og fordi du vil ha MKX i svart, så får ingen MKX i grått? Så hva er er egentlig poenget ditt? At min mening er verd mindre enn andres? Og joda, jeg må jo forholde meg til hvilke spill som finnes, som alle andre. Betyr det at jeg ikke skal kritisere spill i det hele tatt? Ikke ønske meg at det var annerledes? Hva om MKX ikke hadde hatt mye vold, hadde du latt være å kritisere det? Hadde du tenkt, "jaja, jeg får bare kjøre MK9 eller ikke noe i det hele tatt, være fornøyd og ikke mene noe om det"? Det er jo andre ting med serien som er nedtonet, kanskje ikke kjempesannsynlig, men langt ifra umulig. AtW Lenke til kommentar
BzWarm Skrevet 23. april 2015 Del Skrevet 23. april 2015 (endret) Og fordi du vil ha MKX i svart, så får ingen MKX i grått? Så hva er er egentlig poenget ditt? At min mening er verd mindre enn andres? Poenget var at MK per nå er svart. Å gjøre det grått er ikke egentlig oppe til vurdering engang, fordi ekstremvold står så sterkt i varemerkets image. NetherRealm kommer bare ikke til å kutte en av de mest markedsførbare og definerende gimmickene de har. Jeg vil si det hadde vært mer radikalt enn om Capcom skulle fjerne "hadouken!" fra SF, "fordi det er jo så urealistisk" (noen mener jo også at det er et godt argument). Du må gjerne kritisere og argumentere, og jeg har gjentatt til det kjedsommelige at det har du selvfølgelig lov til, men du må samtidig innse at det er mange som ikke synes argumentene du presenterer er spesielt overbevisende, og det må jo vi også ha lov til å kommentere? Betyr det at jeg ikke skal kritisere spill i det hele tatt? Ikke ønske meg at det var annerledes? Hva om MKX ikke hadde hatt mye vold, hadde du latt være å kritisere det? Hvilket poeng prøver du egentlig å få fram her? Hvor har jeg nektet deg å ytre deg kritisk generelt? Jeg har bare ytret meg kritisk mot de spesifikke argumentene dine i denne saken. Hadde du tenkt, "jaja, jeg får bare kjøre MK9 eller ikke noe i det hele tatt, være fornøyd og ikke mene noe om det"? Jeg hadde jo vært nødt til det, om MKX i sum ikke hadde vært like gøy, ja. Jeg har tidligere endt opp med gamle utgivelser av flere andre seriespill, fordi jeg ikke ble fortrolig med det nyeste. Som jeg har nevnt, det finnes teknisk mer pressise spill enn MK, men det er sirkuset rundt kampene som er mye av nøkkelen til MKs suksess gjennom årene. Fjerner man voldssirkuset fjerner man mye av spillets identitet. Jeg kommer til å være motstander av forslaget om å kutte på volden i MK til bedre argumenter legges fram, og ja, min mening er fremdeles at det virker meningsløst å i det hele tatt foreslå det. Men lykke til. Endret 23. april 2015 av BzWarm 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 23. april 2015 Del Skrevet 23. april 2015 Og fordi du vil ha MKX i svart, så får ingen MKX i grått? Så hva er er egentlig poenget ditt? At min mening er verd mindre enn andres? Poenget var at MK per nå er svart. Å gjøre det grått er ikke egentlig oppe til vurdering engang, fordi ekstremvold står så sterkt i varemerkets image. NetherRealm kommer bare ikke til å kutte en av de mest markedsførbare og definerende gimmickene de har. Jeg vil si det hadde vært mer radikalt enn om Capcom skulle fjerne "hadouken!" fra SF, "fordi det er jo så urealistisk" (noen mener jo også at det er et godt argument). Du må gjerne kritisere og argumentere, og jeg har gjentatt til det kjedsommelige at det har du selvfølgelig lov til, men du må samtidig innse at det er mange som ikke synes argumentene du presenterer er spesielt overbevisende, og det må jo vi også ha lov til å kommentere? Betyr det at jeg ikke skal kritisere spill i det hele tatt? Ikke ønske meg at det var annerledes? Hva om MKX ikke hadde hatt mye vold, hadde du latt være å kritisere det? Hvilket poeng prøver du egentlig å få fram her? Hvor har jeg nektet deg å ytre deg kritisk generelt? Jeg har bare ytret meg kritisk mot de spesifikke argumentene dine i denne saken. Hadde du tenkt, "jaja, jeg får bare kjøre MK9 eller ikke noe i det hele tatt, være fornøyd og ikke mene noe om det"? Jeg hadde jo vært nødt til det, om MKX i sum ikke hadde vært like gøy, ja. Jeg har tidligere endt opp med gamle utgivelser av flere andre seriespill, fordi jeg ikke ble fortrolig med det nyeste. Som jeg har nevnt, det finnes teknisk mer pressise spill enn MK, men det er sirkuset rundt kampene som er mye av nøkkelen til MKs suksess gjennom årene. Fjerner man voldssirkuset fjerner man mye av spillets identitet. Jeg kommer til å være motstander av forslaget om å kutte på volden i MK til bedre argumenter legges fram, og ja, min mening er fremdeles at det virker meningsløst å i det hele tatt foreslå det. Men lykke til. Det er helt innafor å være uenig med mine argument, og mene at MKX bør være voldelig. Jeg kommer derimot til å gi tilsvar til deg jeg oppfatter som dårlige argument, som feks "bare kjøp noe annet", som jeg instendig har forklart hvorfor er en dårlig løsning. Eller "om du får det som du vil går det utover alle som vil ha det annerledes enn du vil", som er en selvfølgelighet, og gjelder uansett hvem som får det som de vil. Og jo da, spillet er som det er i dag. (eller en svart sokk om du vil), ikke akkurat en revolusjonerende innsikt. Det jeg prøver å få fram er at argumentet "bare kjøp noe annet om du er misfornøyd" i ca 100% av tilfellene bare er en måte å forsøke å stilne kritikk på, det er ikke noe velmenende kjøpsråd og alle som ikke er ekstremt tette vet fra før det er mulig å kjøpe andre produkter. Du nøyer deg ikke med å være uenig med kritikken, du argumenterer mot at jeg framfører kritikk. Det vises av at du fremfører selvfølgeligeter som er helt ukonkrete som argument og kunne vært brukt om enhver annen kritikk mot etthvert random produkt. Men hadde du tenkt at det var meningsløst å kritisere avgjørelsen? Meningsløst å mene noe om saken? AtW Lenke til kommentar
BzWarm Skrevet 24. april 2015 Del Skrevet 24. april 2015 (endret) Det jeg prøver å få fram er at argumentet "bare kjøp noe annet om du er misfornøyd" i ca 100% av tilfellene bare er en måte å forsøke å stilne kritikk på, det er ikke noe velmenende kjøpsråd og alle som ikke er ekstremt tette vet fra før det er mulig å kjøpe andre produkter. Du nøyer deg ikke med å være uenig med kritikken, du argumenterer mot at jeg framfører kritikk. Det vises av at du fremfører selvfølgeligeter som er helt ukonkrete som argument og kunne vært brukt om enhver annen kritikk mot etthvert random produkt. Jeg presenterte Injustice i starten, fordi det knapt var nevnt og oppfyller mange av kriteriene for å være et voldsjustert MK. Det er da overhode ikke usakelig? Argumentet mitt i de siste innleggene har vært at det er svært lite trolig at du kommer særlig langt med å ønske deg den typen antivolds-revolusjon innen MK, av mange ovennevnte grunner. Du må gjerne håpe, og eventuelt drive kampanjer, men jeg og flere andre har gitt deg flere grunner for hvorfor det neppe vil føre fram. Lykke til, som sagt. Men hvor er det meningen at jeg skal ha argumentert mot at du framfører kritikk? Det kan du da sannelig komme med eksempler på når du først gadd å nevne det? Jeg har konstatert at jeg synes det er ganske meningsløst, og det står jeg helt og fullt for. Når du er så opptatt av at alle skal respektere din mening, så må også du respektere at folk har andre meninger enn deg uten at dette blir "selvfølgeligheter som er helt ukonktrete som argument", og kom ikke bare med løse beskyldninger uten å vise hva det er du sikter til, takk! Om du sikter til at jeg skal ha hevdet "om du får det som du vil går det utover alle som vil ha det annerledes enn du vil", så kom det vel ganske klart fram at det er snakk om grunnlaget for hvorfor det blir ganske meningsløst å ønske seg disse radikale endringene i MK. Det er igjen snakk om realisme. Skal NetherRealm plutselig skrive om på den grunnleggende formelen som gir dem 100 000vis av salg, fordi de kanskje kan ende opp med å støte fra seg noen på veien? MK er såpass innarbeidet som voldssimulator akkurat som GTA er det som en frivoldssimulator. Dette er ikke ukonkret som argument, og det er et forsøk på å møte dine egne argumenter, ikke kneble deg. Det er grunnløse beskyldninger, rett og slett. Endret 24. april 2015 av BzWarm 2 Lenke til kommentar
Stampy Skrevet 24. april 2015 Del Skrevet 24. april 2015 Om det bare hadde vært en knapp i "options" som skrudde av blod og gørr. Personlig mener jeg MK skal være blodig, det er varemerket deres. Men hadde det vært en slik knapp så hadde personer som ATW også blitt fornøyd. Salget hadde kanskje til og med økt. Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 24. april 2015 Del Skrevet 24. april 2015 Om det bare hadde vært en knapp i options på forumet her for å skru av metadiskusjoner om diskusjon... Og ja, en mulighet for å skru av blod og gørr hadde neppe kostet mye å legge inn. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 24. april 2015 Del Skrevet 24. april 2015 Det jeg prøver å få fram er at argumentet "bare kjøp noe annet om du er misfornøyd" i ca 100% av tilfellene bare er en måte å forsøke å stilne kritikk på, det er ikke noe velmenende kjøpsråd og alle som ikke er ekstremt tette vet fra før det er mulig å kjøpe andre produkter. Du nøyer deg ikke med å være uenig med kritikken, du argumenterer mot at jeg framfører kritikk. Det vises av at du fremfører selvfølgeligeter som er helt ukonkrete som argument og kunne vært brukt om enhver annen kritikk mot etthvert random produkt. Jeg presenterte Injustice i starten, fordi det knapt var nevnt og oppfyller mange av kriteriene for å være et voldsjustert MK. Det er da overhode ikke usakelig? Argumentet mitt i de siste innleggene har vært at det er svært lite trolig at du kommer særlig langt med å ønske deg den typen antivolds-revolusjon innen MK, av mange ovennevnte grunner. Du må gjerne håpe, og eventuelt drive kampanjer, men jeg og flere andre har gitt deg flere grunner for hvorfor det neppe vil føre fram. Lykke til, som sagt. Men hvor er det meningen at jeg skal ha argumentert mot at du framfører kritikk? Det kan du da sannelig komme med eksempler på når du først gadd å nevne det? Jeg har konstatert at jeg synes det er ganske meningsløst, og det står jeg helt og fullt for. Når du er så opptatt av at alle skal respektere din mening, så må også du respektere at folk har andre meninger enn deg uten at dette blir "selvfølgeligheter som er helt ukonktrete som argument", og kom ikke bare med løse beskyldninger uten å vise hva det er du sikter til, takk! Om du sikter til at jeg skal ha hevdet "om du får det som du vil går det utover alle som vil ha det annerledes enn du vil", så kom det vel ganske klart fram at det er snakk om grunnlaget for hvorfor det blir ganske meningsløst å ønske seg disse radikale endringene i MK. Det er igjen snakk om realisme. Skal NetherRealm plutselig skrive om på den grunnleggende formelen som gir dem 100 000vis av salg, fordi de kanskje kan ende opp med å støte fra seg noen på veien? MK er såpass innarbeidet som voldssimulator akkurat som GTA er det som en frivoldssimulator. Dette er ikke ukonkret som argument, og det er et forsøk på å møte dine egne argumenter, ikke kneble deg. Det er grunnløse beskyldninger, rett og slett. Jeg forklarte akkurat hvilke argument jeg mente var usaklige, med eksempler, punkt for punkt i avsnittet over, avsnittet du valgte å ikke quote. Dette er andre gangen du velger å la være å quote akkurat den delen av innlegget som omhandler det du later som jeg ikke forklarer. Er dette en vane du har, eller leser du bare ikke hele innlegget. Jeg tror MK også hadde solgt bra om de hadde roet seg litt ned på voldsdelen. Det er et slåssespill som går ganske greit på egne bein også uten "shock-value", og jeg tror ikke denne shock-valuen er så ekstremt viktig for salget. Uten at det har vært sentralt i mitt argument, jeg tror bare det hadde gjort spillet bedre. Trenger ikke å være voldsløs, men å roe det ned litt tror ikke jeg hadde skadet. AtW Lenke til kommentar
Licht Skrevet 24. april 2015 Del Skrevet 24. april 2015 Så om jeg liker alt utenom volden bedre med MKX kontra injustice, så er det kanskje forståelig hvorfor jeg kunne ønsket meg et endre MKX, selv om injustice finnes? Forståelig, men samtidig så forblir det fullstendig usannsynlig at NetherRealm skal forlate et definerende aspekt av merkevaren for å appellere til det mikro-segmentet av potensielle kunder du og dine ønsker representerer. Jeg har enda ikke helt fått øye på hva det er du egentlig foretrekker med MK. At karakterene er fightingspill-pastisjer i stedet for superhelter? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå