Gjest Slettet+2534 Skrevet 22. april 2015 Del Skrevet 22. april 2015 Der hvor andre mennesker selv må betale for sine egne bursdager, der får ordfører Fabian Stang og varaordfører Libe Rieber-Mohn (og sikkert andre politikere og offentlige personer) sponset sin bursdag av skattebetalerne. Her må jeg bare si meg enig med Hagen: dette hører ikke hjemme i et land som vil kalle seg et moderne demokrati. Det er IKKE vår oppgave som skattebetalere å betale for at politikerne skal kunne gå på fest. Dersom de vil ha en storslagen bursdagsfeiring så får de betale for det selv. Er det bare meg som kjenner en irritasjon over hva adelen i dette landet bruker våre penger på? /end rant Lenke til kommentar
Karl Skapeland Skrevet 22. april 2015 Del Skrevet 22. april 2015 Stakkars skattebetalere! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534 Skrevet 22. april 2015 Del Skrevet 22. april 2015 (endret) Stakkars skattebetalere! Ja faktisk... eller ser du det er greit at politikerne holder fine bursdagsfeiringer for seg selv på vår regning? For all del så synes jeg at de gjerne må feire sine runde dager med brask og bram, men da får de betale for det med sin egen lønn. Endret 22. april 2015 av Slettet+2534 Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 22. april 2015 Del Skrevet 22. april 2015 Jeg kan godt spandere bursdagsfeiring på kongen, han virker som en trivelig kar, men politikerene får søren meg betale for feiringen selv. Lenke til kommentar
Karl Skapeland Skrevet 22. april 2015 Del Skrevet 22. april 2015 Stakkars skattebetalere! Ja faktisk... eller ser du det er greit at politikerne holder fine bursdagsfeiringer for seg selv på vår regning? For all del så synes jeg at de gjerne må feire sine runde dager med brask og bram, men da får de betale for det med sin egen lønn. Vi kan strekke det enda lenger. Synes du det er greit at politikere skal sitte på dyre kontorstoler for vår regning? Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 22. april 2015 Del Skrevet 22. april 2015 (endret) Vi kan strekke det enda lenger. Synes du det er greit at politikere skal sitte på dyre kontorstoler for vår regning?Det kommer vel litt an på stolen? Samt hva vedkommende har gjort seg fortjent til? Endret 22. april 2015 av Skatteflyktning 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534 Skrevet 22. april 2015 Del Skrevet 22. april 2015 (endret) Vi kan strekke det enda lenger. Synes du det er greit at politikere skal sitte på dyre kontorstoler for vår regning? Nix, det synes jeg ikke er greit. De bør gå på IKEA og kjøpe seg et par Marcus-kontorstoler. Men du svarte ikke på spørsmålet mitt: synes du det passer seg at skattebetalerne må betale for at ordfører og varaordfører fyller år? Hva annet skal våre skattepenger gå til? Nye klær til våre folkevalgte? Biler med privatsjåfør? Private jetfly til fiffen? Nei disse menneskene oppfører seg som en adelsklasse, hvilket ikke hadde vært så ille om det ikke hadde vært for at jeg må være med å betale for disse tingene. Endret 22. april 2015 av Slettet+2534 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 22. april 2015 Del Skrevet 22. april 2015 synes du det passer seg at skattebetalerne må betale for at ordfører og varaordfører fyller år? Oslo kommune er også en arbeidsplass, og på arbeidsplasser er det slett ikke uvanlig å markere runde år med et kakelag. (Man kan diskutere om flere hundre inviterte er å overdrive det noe ...) Hvis du ønsker at Oslo kommune ikke skal bruke en krone på de ansatte utenom lønnen, så står du fritt til å arbeide politisk for å oppnå dette målet. Eller du kan gjøre det lettvint og gnåle på sosiale medier. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534 Skrevet 22. april 2015 Del Skrevet 22. april 2015 (endret) Oslo kommune er også en arbeidsplass, og på arbeidsplasser er det slett ikke uvanlig å markere runde år med et kakelag. (Man kan diskutere om flere hundre inviterte er å overdrive det noe ...) Der hvor jeg har jobbet har 'runde' dager blitt markert med litt kake, men utover det så har jeg bare fått et "gratulerer med dagen". Men nå er det kanskje mer vanlig å "flotte seg" i det offentlige på andre sine penger? Hvis du ønsker at Oslo kommune ikke skal bruke en krone på de ansatte utenom lønnen, så står du fritt til å arbeide politisk for å oppnå dette målet. Eller du kan gjøre det lettvint og gnåle på sosiale medier. Ingen som gnåler her, jeg bare vil ha en liten diskusjon om temaet. Dersom du synes "gnålet" mitt er slitsom så trenger du ikke kommentere her inne. Endret 22. april 2015 av Slettet+2534 Lenke til kommentar
Karl Skapeland Skrevet 22. april 2015 Del Skrevet 22. april 2015 Men du svarte ikke på spørsmålet mitt: synes du det passer seg at skattebetalerne må betale for at ordfører og varaordfører fyller år? Hva annet skal våre skattepenger gå til? Nye klær til våre folkevalgte? Biler med privatsjåfør? Private jetfly til fiffen? Hva jeg synes er irrelevant. Uansett, litt festivitas av og til må det jo gå an å ha. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534 Skrevet 22. april 2015 Del Skrevet 22. april 2015 Hva jeg synes er irrelevant. Uansett, litt festivitas av og til må det jo gå an å ha. Det er dine penger som brukes til å finansiere disse festlighetene så skulle tro at du kanskje hadde en mening om det. Ellers har jeg ikke noe i mot litt festligheter, men jeg synes ikke noe om at man sender regningen for disse festlighetene videre til andre. Når jeg skal ha fest hos meg så sender jeg jo ikke regningen min videre til mine naboer. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 22. april 2015 Del Skrevet 22. april 2015 synes du det passer seg at skattebetalerne må betale for at ordfører og varaordfører fyller år? Oslo kommune er også en arbeidsplass, og på arbeidsplasser er det slett ikke uvanlig å markere runde år med et kakelag. (Man kan diskutere om flere hundre inviterte er å overdrive det noe ...) Forskjellen ligger i at Oslo kommune drives av skattebetalernes penger. Det var mer storslagent da Rema 1000 arrangerte fest for flere tusen mennesker i fjor, men de betalte i det minste festen selv. 1 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 22. april 2015 Del Skrevet 22. april 2015 , men de betalte i det minste festen selv. Jeg vil tro at de som legger igjen penger hos REMA 1000 eller andre butikker har en formening om Las Vegas-turen burde ha blitt kansellert og prisene satt ned. Du kan jo prøve å organisere Oslo kommune som en bedrift med slavearbeidere, der fangevokterne jobber gratis (fordi de liker sånt) - det ville helt sikkert bli mye billigere enn det vi har i dag. Eller, vi kan sette alle som klager på kommunale tjenester til å få ansvar for å yte kommunale tjenester, og så kan vi se hvordan det går. Hvor mye lavere ville skatten bli dersom Oslo kommune kuttet ut kake ved runde år? Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 22. april 2015 Del Skrevet 22. april 2015 Hvor mye lavere ville skatten bli dersom Oslo kommune kuttet ut kake ved runde år? Ingenting, om de derimot hadde kuttet ALL sløsningen som kaken er kun EN liten indikasjon på hadde den kanskje blitt halvert. Lenke til kommentar
Star Fox Skrevet 22. april 2015 Del Skrevet 22. april 2015 (endret) Bursdagsfeiringen kan begrense seg til en marsipankake på pauserommet. Eller så kan de ha barnebursdag på Peppes. Endret 22. april 2015 av Star Fox 1 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 22. april 2015 Del Skrevet 22. april 2015 , men de betalte i det minste festen selv. Jeg vil tro at de som legger igjen penger hos REMA 1000 eller andre butikker har en formening om Las Vegas-turen burde ha blitt kansellert og prisene satt ned. Hvis Rema 1000s kunder misliker pengebruken deres, kan de velge å handle hos en av Rema 1000s konkurrenter. Resten av innlegget ditt er så barnslig at jeg ikke gidder å svare på det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7WVSGN Skrevet 22. april 2015 Del Skrevet 22. april 2015 Han burde nok aldri ha stilt som ordfører, skamfullt. Politikere som har bursdag må betale for dette selv og holde det hjemme ellers kan de bare droppe hele feiringa. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 22. april 2015 Del Skrevet 22. april 2015 Hvis Rema 1000s kunder misliker pengebruken deres, kan de velge å handle hos en av Rema 1000s konkurrenter. ... som opptrer akkurat på samme måten. Fikk du ikke med deg Brennpunkt-programmet om "matmafiaen" i Norge? "Hvis du ikke liker pengebruken i Oslo kommune så kan du velge å flytte til en annen kommune." Det blir omtrent like saklig. Du kan gjerne karakterisere innleggene mine som barnslige, men er det noe mer enn en indikasjon på at du ikke har noe å fare med her? Hvordan vil du få ned "pengesløsingen" i Oslo kommune? Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 22. april 2015 Del Skrevet 22. april 2015 Han burde nok aldri ha stilt som ordfører, skamfullt. Politikere som har bursdag må betale for dette selv og holde det hjemme ellers kan de bare droppe hele feiringa. Skal det innføres ved lov, eller skal det skje ved at et flertall valgt av folket "bare lar være å gjøre det"? (Minner om kommunevalget til høsten.) Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 22. april 2015 Del Skrevet 22. april 2015 Det er vel prinsippet bak det hele som reageres på, ikke det at selve bursdagsfeiringen i seg selv er så ille. Men jeg må nok si meg enig med trådstarter, og dette er ikke noe som offentlige midler bør brukes på. Det å sammenligne det med det private næringslivet eller butikker blir å blande dropsen litt. Dersom et privat selskap feirer en ansatt så tas dette av selskapets egne penger. I en kommunal setting så er disse midlene skattepenger. Skal analogien funke korrekt så måtte det private selskapets bursdagsfeiring føres opp og faktureres kundene til det respektive selskap direkte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå