Gå til innhold

Kompakt og stille pc til studenthybel

Anbefalte innlegg

Jeg har i dag følgende datautstyr: 

Corsair 800d kabinett

MSI Z87 MPOWER med I7 4770k

16gb ram

CM 212 kjøler

EVGA 980 sc

super flower 1300w 

og dette funker kjempefint for gutterommet.

Men kan ikke leve på gutterommet for alltid og har fått leilighet sammen med fruen som overtas 1. juni.

Av den grunn trenger jeg nok å gjøre noe med pcen. Pcen kommer til å stå i åpen stue / kjøkken løsning og trenger av den grunn til å være stille. Dette også under folding og bruk.

Den åpenbare løsningen å vurdere er derfor så lite kabinett som mulig, med så mye vannkjøling og vifter som mulig.

Krav: Stille, lite og med wifi

Men dette er ikke noe jeg vet så mye om eller har så mye erfaring med. Så jeg trenger litt hjelp til å finne deler og hva jeg egentlig trenger.

Kabinett:

Jeg vurderer Fractal Node 804 veldig sterkt. Grunnet størrelsen og vannkjølingspotensialet.

Noen andre alternativer? 

Hovedkort:

Her vet jeg nada. Vil jo egenltig ha med Wifi, men det virker ikke som at noen m-atx har wifi bygget inn. Det vil si jeg må ha enten en usb wifi eller et pci kort. 

Krav:

Mulighet til sli

Plass til wifi kort i tillegg til sli?

Vannkjøling:

Null nada peiling. 

1 280mm, 1 240mm og 2 120mm?  Overkill? (om det finnes i pc verden  :wee: )

Hva mer trenger jeg? Helt grønn på dette.

Budsjett? Aner ikke, tar det litt som det kommer

Har ikke hastverk, men vil helst ha det ferdig før skolestart i høst.  :dremel:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du trenger en ny psu så kan jeg anbefale corsair sin RM utgave! Selv kjøpte jeg RM1000 siden min gamle chieftech 1300 bråkte værre enn værst!

Etter å søkt rundt i lengre tid kom valget mitt på RM1000! Å dette over en Ai1000 som er bedre vel! Men igjen gir fra seg mere lyd!

Edit: til kabinett kan jeg foreslå fractal design define mini. Kanskje noe større å annen fasong enn det du ser på, men det er utrolig godt lydisolert!

Endret av Ganji421
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...